icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Młodzi wzywają media do ofensywy klimatycznej (APEL)

Organizatorzy Młodzieżowego Strajku Klimatycznego przyłączają się do koleżanek i kolegów z całego świata w apelu do mediów o jak najwięcej publikacji na temat zmian klimatu. Poniżej publikujemy jego treść.

Covering Climate Now to inicjatywa łącząca media z całego świata, świadome ciążącej na nich odpowiedzialności. Ponad 200 stacji radiowych i telewizyjnych, portali internetowych, gazet oraz niezależnych dziennikarek i dziennikarzy, zadeklarowało, że w tygodniu między 16 a 23 września kryzys klimatyczny będzie dla nich tematem priorytetowym. Biorące udział w akcji media, od The Guardian i CBS News, przez Science i Nature, po Agence France-Presse, The Christian Science Monitor czy Bloomberg będą robić co w ich mocy, by budować świadomość wagi i pilności problemu.

Kierujemy do Was niezwykle ważną prośbę — prośbę młodych pokoleń. W tygodniu przed szczytem klimatycznym ONZ w Nowym Jorku dołączcie do historycznego zjednoczenia mediów, dołączcie do Covering Climate Now i wykorzystajcie wszelkie narzędzia, jakimi posługujecie się zawodowo, by zwrócić uwagę swoich słuchaczek i słuchaczy, czytelniczek i czytelników na problem kryzysu klimatycznego, który zdecyduje o naszej wspólnej przyszłości.

Zwracamy się do Was — dziennikarek i dziennikarzy, redaktorek i redaktorów, ponieważ jesteście czwartą władzą i również w Waszych rękach leży nasza przyszłość. O pilnej potrzebie zredukowania emisji gazów cieplarnianych mówi się w mediach za mało — kwestia ta nie jest nagłaśniana adekwatnie do jej wagi. Społeczeństwu wciąż brakuje świadomości tego, w jak krytycznym momencie się znajdujemy. Polkom i Polakom nie tłumaczy się, że bez podjęcia natychmiast stanowczych działań, procesy przegrzewania się Ziemi przekroczą punkty bez powrotu i zaczną napędzać się same. Nasze jutro zależy od tego, czy będziecie zdecydowanie i rzeczowo informować o kryzysie klimatycznym już dziś.

Covering Climate Now to inicjatywa łącząca media z całego świata, świadome ciążącej na nich odpowiedzialności. Ponad 200 stacji radiowych i telewizyjnych, portali internetowych, gazet oraz niezależnych dziennikarek i dziennikarzy, docierających wspólnie do ponad pół miliarda odbiorców, zadeklarowało, że w tygodniu między 16 a 23 września kryzys klimatyczny będzie dla nich tematem priorytetowym. Biorące udział w akcji media, od The Guardian i CBS News, przez Science Nature, po Agence France-Presse, The Christian Science Monitor czy Bloomberg będą przez tydzień robić co w ich mocy, by budować świadomość wagi i pilności problemu u swoich odbiorczyń i odbiorców. Równocześnie będą kierować ich wzrok w stronę Nowego Jorku, gdzie w dniach 23–24 września odbędzie się szczyt ONZ poświęcony kwestii kryzysu klimatycznego.

Najbliższy okres stanowić będzie olbrzymią, jeśli nie jedyną taką szansę na przełamanie milczenia i bierności. 20 września w ponad 55 miastach w Polsce i  tysiącach na świecie miliony młodych osób wyjdą na ulicę, by domagać się działań politycznych adekwatnych do skali wyzwania, przed którym stoimy. Odbywające się następnie Światowy Tydzień dla Przyszłości (z inicjatywy Fridays For Future), globalny Strajk dla Ziemi oraz międzynarodowe akcje nieposłuszeństwa obywatelskiego (inicjatywa Extinction Rebellion) będą wspólnie stanowić największą dotychczas, międzypokoleniową mobilizację w walce o Ziemię. Jednak wydźwięk, jaki uzyskają wszystkie te akcje, zależy od Was.

Mimo wszystko nie chcemy, byście czekali na działania aktywistów, choć niewątpliwie łatwiej jest pisać o  strajkujących nastolatkach, niż o naukowym raporcie. Temat klimatu można i należy poruszać przy okazji wszystkich powodzi i susz, fal upałów, pożarów, huraganów, niedoborów wody i podwyżek cen żywności. Ze strony naukowej wręcz roi się od faktów, o których społeczeństwo nie wie, zaś ze strony politycznej wciąż mają miejsce kluczowe, wymagające nagłośnienia wydarzenia, które jednak często pomija się na rzecz tych bardziej sensacyjnych. Kwestia najpoważniejszego kryzysu, jakiemu ludzkość kiedykolwiek musiała stawić czoła, powinna być nagłaśniana codziennie. W związku z tym apelujemy — zróbcie to, chociaż w tym jednym, kluczowym tygodniu.

Kierujemy do Was niezwykle ważną prośbę — prośbę młodych pokoleń. W tygodniu przed szczytem klimatycznym ONZ w Nowym Jorku dołączcie do historycznego zjednoczenia mediów, dołączcie do Covering Climate Now i wykorzystajcie wszelkie narzędzia, jakimi posługujecie się zawodowo, by zwrócić uwagę swoich słuchaczek i słuchaczy, czytelniczek i czytelników na problem kryzysu klimatycznego, który zdecyduje o naszej wspólnej przyszłości.

Młodzieżowy Strajk Klimatyczny

Organizatorzy Młodzieżowego Strajku Klimatycznego przyłączają się do koleżanek i kolegów z całego świata w apelu do mediów o jak najwięcej publikacji na temat zmian klimatu. Poniżej publikujemy jego treść.

Covering Climate Now to inicjatywa łącząca media z całego świata, świadome ciążącej na nich odpowiedzialności. Ponad 200 stacji radiowych i telewizyjnych, portali internetowych, gazet oraz niezależnych dziennikarek i dziennikarzy, zadeklarowało, że w tygodniu między 16 a 23 września kryzys klimatyczny będzie dla nich tematem priorytetowym. Biorące udział w akcji media, od The Guardian i CBS News, przez Science i Nature, po Agence France-Presse, The Christian Science Monitor czy Bloomberg będą robić co w ich mocy, by budować świadomość wagi i pilności problemu.

Kierujemy do Was niezwykle ważną prośbę — prośbę młodych pokoleń. W tygodniu przed szczytem klimatycznym ONZ w Nowym Jorku dołączcie do historycznego zjednoczenia mediów, dołączcie do Covering Climate Now i wykorzystajcie wszelkie narzędzia, jakimi posługujecie się zawodowo, by zwrócić uwagę swoich słuchaczek i słuchaczy, czytelniczek i czytelników na problem kryzysu klimatycznego, który zdecyduje o naszej wspólnej przyszłości.

Zwracamy się do Was — dziennikarek i dziennikarzy, redaktorek i redaktorów, ponieważ jesteście czwartą władzą i również w Waszych rękach leży nasza przyszłość. O pilnej potrzebie zredukowania emisji gazów cieplarnianych mówi się w mediach za mało — kwestia ta nie jest nagłaśniana adekwatnie do jej wagi. Społeczeństwu wciąż brakuje świadomości tego, w jak krytycznym momencie się znajdujemy. Polkom i Polakom nie tłumaczy się, że bez podjęcia natychmiast stanowczych działań, procesy przegrzewania się Ziemi przekroczą punkty bez powrotu i zaczną napędzać się same. Nasze jutro zależy od tego, czy będziecie zdecydowanie i rzeczowo informować o kryzysie klimatycznym już dziś.

Covering Climate Now to inicjatywa łącząca media z całego świata, świadome ciążącej na nich odpowiedzialności. Ponad 200 stacji radiowych i telewizyjnych, portali internetowych, gazet oraz niezależnych dziennikarek i dziennikarzy, docierających wspólnie do ponad pół miliarda odbiorców, zadeklarowało, że w tygodniu między 16 a 23 września kryzys klimatyczny będzie dla nich tematem priorytetowym. Biorące udział w akcji media, od The Guardian i CBS News, przez Science Nature, po Agence France-Presse, The Christian Science Monitor czy Bloomberg będą przez tydzień robić co w ich mocy, by budować świadomość wagi i pilności problemu u swoich odbiorczyń i odbiorców. Równocześnie będą kierować ich wzrok w stronę Nowego Jorku, gdzie w dniach 23–24 września odbędzie się szczyt ONZ poświęcony kwestii kryzysu klimatycznego.

Najbliższy okres stanowić będzie olbrzymią, jeśli nie jedyną taką szansę na przełamanie milczenia i bierności. 20 września w ponad 55 miastach w Polsce i  tysiącach na świecie miliony młodych osób wyjdą na ulicę, by domagać się działań politycznych adekwatnych do skali wyzwania, przed którym stoimy. Odbywające się następnie Światowy Tydzień dla Przyszłości (z inicjatywy Fridays For Future), globalny Strajk dla Ziemi oraz międzynarodowe akcje nieposłuszeństwa obywatelskiego (inicjatywa Extinction Rebellion) będą wspólnie stanowić największą dotychczas, międzypokoleniową mobilizację w walce o Ziemię. Jednak wydźwięk, jaki uzyskają wszystkie te akcje, zależy od Was.

Mimo wszystko nie chcemy, byście czekali na działania aktywistów, choć niewątpliwie łatwiej jest pisać o  strajkujących nastolatkach, niż o naukowym raporcie. Temat klimatu można i należy poruszać przy okazji wszystkich powodzi i susz, fal upałów, pożarów, huraganów, niedoborów wody i podwyżek cen żywności. Ze strony naukowej wręcz roi się od faktów, o których społeczeństwo nie wie, zaś ze strony politycznej wciąż mają miejsce kluczowe, wymagające nagłośnienia wydarzenia, które jednak często pomija się na rzecz tych bardziej sensacyjnych. Kwestia najpoważniejszego kryzysu, jakiemu ludzkość kiedykolwiek musiała stawić czoła, powinna być nagłaśniana codziennie. W związku z tym apelujemy — zróbcie to, chociaż w tym jednym, kluczowym tygodniu.

Kierujemy do Was niezwykle ważną prośbę — prośbę młodych pokoleń. W tygodniu przed szczytem klimatycznym ONZ w Nowym Jorku dołączcie do historycznego zjednoczenia mediów, dołączcie do Covering Climate Now i wykorzystajcie wszelkie narzędzia, jakimi posługujecie się zawodowo, by zwrócić uwagę swoich słuchaczek i słuchaczy, czytelniczek i czytelników na problem kryzysu klimatycznego, który zdecyduje o naszej wspólnej przyszłości.

Młodzieżowy Strajk Klimatyczny

Najnowsze artykuły