icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Lotnisko Chopina będzie obsługiwać do 30 mln pasażerów rocznie

W wyniku modernizacji za 1,6 miliarda złotych od 2029 roku Lotnisko Chopina w Warszawie będzie mogło obsługiwać do 30 mln pasażerów rocznie – poinformowała w poniedziałek spółka Polskie Porty Lotnicze.

Zgodnie z zaprezentowanym w poniedziałek harmonogramem, koszt modernizacji Lotniska Chopina to 1,6 miliarda złotych w tym 40 procent rezerwy finansowej. Prace projektowe potrwają do 2026 r., prace budowlane zaplanowano na lata 2026–2028, natomiast otwarcie zmodernizowanej infrastruktury planowane jest na sezon Lato 2029.

W ramach modernizacji z 62 do 83 wzrośnie liczba stanowisk postojowych dla samolotów wąskokadłubowych jak Boeing 737 czy Airbus A320, a z 15 do 24 wzrośnie liczba stanowisk dla samolotów szerokokadłubowych, jak Boeing 787 Dreamliner. Całkowita powierzchnia terminala pasażerskiego ma wzrosnąć o 15 proc.

Wszystkie inwestycje będą finansowane z zysków PPL, bez dodatkowego obciążania budżetu państwa – zaznaczył prezes PPL Andrzej Ilków.

Biznes Alert / PAP

Radomski: Rozbudowa lotnisk regionalnych nie wyklucza budowy CPK, ale czy ma sens? (ROZMOWA)

W wyniku modernizacji za 1,6 miliarda złotych od 2029 roku Lotnisko Chopina w Warszawie będzie mogło obsługiwać do 30 mln pasażerów rocznie – poinformowała w poniedziałek spółka Polskie Porty Lotnicze.

Zgodnie z zaprezentowanym w poniedziałek harmonogramem, koszt modernizacji Lotniska Chopina to 1,6 miliarda złotych w tym 40 procent rezerwy finansowej. Prace projektowe potrwają do 2026 r., prace budowlane zaplanowano na lata 2026–2028, natomiast otwarcie zmodernizowanej infrastruktury planowane jest na sezon Lato 2029.

W ramach modernizacji z 62 do 83 wzrośnie liczba stanowisk postojowych dla samolotów wąskokadłubowych jak Boeing 737 czy Airbus A320, a z 15 do 24 wzrośnie liczba stanowisk dla samolotów szerokokadłubowych, jak Boeing 787 Dreamliner. Całkowita powierzchnia terminala pasażerskiego ma wzrosnąć o 15 proc.

Wszystkie inwestycje będą finansowane z zysków PPL, bez dodatkowego obciążania budżetu państwa – zaznaczył prezes PPL Andrzej Ilków.

Biznes Alert / PAP

Radomski: Rozbudowa lotnisk regionalnych nie wyklucza budowy CPK, ale czy ma sens? (ROZMOWA)

Najnowsze artykuły