Katastrofa Airbusa A400M, do której doszło 9 maja pod Sewillą sprawiła, że Niemcy i Wielka Brytania wydały zakaz lotu tego samolotu nad swoim terytorium. Co więcej, Luftwaffe zastanawia się, czy nie zmniejszyć zamówienia na transportowce z 53 do 40. Obecnie w użyciu znajduje się 12 A400M, latają we flotach armii 7 krajów. W kolejce do realizacji czekają jeszcze 174 jednostki. Te samoloty to największy program obronny w Europie. Kosztował 25 mld euro – o 5 mld więcej niż przewidywał budżet.
Najkosztowniejszy program obronny w Europie zagrożony po katastrofie Airbusa A400M (WIDEO)

Katastrofa Airbusa A400M, do której doszło 9 maja pod Sewillą sprawiła, że Niemcy i Wielka Brytania wydały zakaz lotu tego samolotu nad swoim terytorium. Co więcej, Luftwaffe zastanawia się, czy nie zmniejszyć zamówienia na transportowce z 53 do 40. Obecnie w użyciu znajduje się 12 A400M, latają we flotach armii 7 krajów. W kolejce do realizacji czekają jeszcze 174 jednostki. Te samoloty to największy program obronny w Europie. Kosztował 25 mld euro – o 5 mld więcej niż przewidywał budżet.