icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Neska: PKP Cargo łączy Niemcy z Chinami

Po 13 dniach podróży, do stacji Hamburg Billwerder w Niemczech dotarł pociąg towarowy z Chin. Na europejskim odcinku trasy przewóz w całości realizowany był przez Grupę PKP CARGO. Po raz pierwszy spółka odpowiadała za przewóz na dwóch odcinkach – polskim oraz niemieckim. Za realizację kontraktu dla chińskiego partnera odpowiedzialny był Cargosped, operator świadczący usługi spedycyjne i logistyczne, należący w całości do Grupy PKP CARGO. 

Połączenie obsługiwane przez PKP CARGO będzie rozwijane. Jeszcze w kwietniu uruchomione będą kolejne pociągi z Chin.

– Sprawna realizacja połączenia Chin z Niemcami potwierdza wysokie kompetencje logistyczne Grupy PKP CARGO. Łącząc elastyczność Cargospedu, naszej spółki zależnej oraz możliwości PKP CARGO, zaoferowaliśmy klientom produkt kompletny. Stanowi on bazę dla rozwoju połączeń z Chinami. Niewątpliwą przewagą kolei nad transportem morskim jest ponad dwukrotnie krótszy czas dostarczenia towaru do odbiorcy – mówi Jacek Neska, członek zarządu PKP CARGO.

– Aby zrealizować przewóz na odległość blisko dziesięciu tysięcy kilometrów potrzebna jest profesjonalna obsługa i perfekcyjna synchronizacja działań wielu podmiotów. Cieszę się, że Cargosped dowiódł wysokiej jakości usług logistycznych w skali międzynarodowej – mówi Barbara Dunaszewska, prezes spółki Cargosped. – Ważne dla nas jest również to, że połączenie będzie nadal rozwijane.

Do transportu produktów na trasie z Chin do Niemiec przez Polskę wykorzystano w sumie 18 wagonów sześcioosiowych i jeden wagon dwuosiowy oraz nowe platformy intermodalne PKP CARGO, zakupione w 2014 roku. Przeładunek towarów z pociągu z Chin nastąpił w Centrum Logistycznym w Małaszewiczach, skąd wyruszyły dalej do Niemiec 29 marca o godz. 11:00. Do stacji docelowej w Hamburgu pociąg dotarł następnego dnia po godz. 13:00. Za realizację przewozu na tych dwóch odcinkach w całości odpowiadało PKP CARGO.

W kontenerach na trasie z Chin do Niemiec przez Polskę transportowane były m.in. wyroby włókiennicze a także części maszyn i urządzeń mechanicznych. Pociąg przejeżdżał kolejno przez następujące kraje: Chiny, Kazachstan, Rosję, Białoruś, Polskę i Niemcy. Czas przejazdu ponad tysiąckilometrowego odcinka przez Polskę do stacji przeznaczenia w Niemczech trwał około 26 godzin.

PKP CARGO jest liderem przewozów intermodalnych, z 50-procentowym udziałem w rynku. Przewozy kontenerów to najbardziej perspektywiczny segment rynku transportu kolejowego. PKP CARGO inwestuje zarówno w tabor, jak i infrastrukturę przeładunkową do obsługi transportu intermodalnego. Spółka planuje również do końca 2015 roku powiększenie terminalu w Poznaniu Franowie. W wyniku rozbudowy pojemność składowania terminalu zwiększy się o blisko 40 proc. Już teraz z terminalu we Franowie pięć razy w tygodniu kursuje pociąg operatorski do portu w Gdańsku. Oprócz tego spółka odebrała w ostatnich miesiącach nowoczesne platformy intermodalne, przystosowane do transportu kontenerów. Nowe platformy są najbardziej pożądane przez klientów.

PKP CARGO jest również największym towarowym przewoźnikiem kolejowym w Polsce, z udziałem w rynku przekraczającym 47 proc. w ujęciu masy i 57 proc. w ujęciu pracy przewozowej.

Źródło: PKP Cargo

Po 13 dniach podróży, do stacji Hamburg Billwerder w Niemczech dotarł pociąg towarowy z Chin. Na europejskim odcinku trasy przewóz w całości realizowany był przez Grupę PKP CARGO. Po raz pierwszy spółka odpowiadała za przewóz na dwóch odcinkach – polskim oraz niemieckim. Za realizację kontraktu dla chińskiego partnera odpowiedzialny był Cargosped, operator świadczący usługi spedycyjne i logistyczne, należący w całości do Grupy PKP CARGO. 

Połączenie obsługiwane przez PKP CARGO będzie rozwijane. Jeszcze w kwietniu uruchomione będą kolejne pociągi z Chin.

– Sprawna realizacja połączenia Chin z Niemcami potwierdza wysokie kompetencje logistyczne Grupy PKP CARGO. Łącząc elastyczność Cargospedu, naszej spółki zależnej oraz możliwości PKP CARGO, zaoferowaliśmy klientom produkt kompletny. Stanowi on bazę dla rozwoju połączeń z Chinami. Niewątpliwą przewagą kolei nad transportem morskim jest ponad dwukrotnie krótszy czas dostarczenia towaru do odbiorcy – mówi Jacek Neska, członek zarządu PKP CARGO.

– Aby zrealizować przewóz na odległość blisko dziesięciu tysięcy kilometrów potrzebna jest profesjonalna obsługa i perfekcyjna synchronizacja działań wielu podmiotów. Cieszę się, że Cargosped dowiódł wysokiej jakości usług logistycznych w skali międzynarodowej – mówi Barbara Dunaszewska, prezes spółki Cargosped. – Ważne dla nas jest również to, że połączenie będzie nadal rozwijane.

Do transportu produktów na trasie z Chin do Niemiec przez Polskę wykorzystano w sumie 18 wagonów sześcioosiowych i jeden wagon dwuosiowy oraz nowe platformy intermodalne PKP CARGO, zakupione w 2014 roku. Przeładunek towarów z pociągu z Chin nastąpił w Centrum Logistycznym w Małaszewiczach, skąd wyruszyły dalej do Niemiec 29 marca o godz. 11:00. Do stacji docelowej w Hamburgu pociąg dotarł następnego dnia po godz. 13:00. Za realizację przewozu na tych dwóch odcinkach w całości odpowiadało PKP CARGO.

W kontenerach na trasie z Chin do Niemiec przez Polskę transportowane były m.in. wyroby włókiennicze a także części maszyn i urządzeń mechanicznych. Pociąg przejeżdżał kolejno przez następujące kraje: Chiny, Kazachstan, Rosję, Białoruś, Polskę i Niemcy. Czas przejazdu ponad tysiąckilometrowego odcinka przez Polskę do stacji przeznaczenia w Niemczech trwał około 26 godzin.

PKP CARGO jest liderem przewozów intermodalnych, z 50-procentowym udziałem w rynku. Przewozy kontenerów to najbardziej perspektywiczny segment rynku transportu kolejowego. PKP CARGO inwestuje zarówno w tabor, jak i infrastrukturę przeładunkową do obsługi transportu intermodalnego. Spółka planuje również do końca 2015 roku powiększenie terminalu w Poznaniu Franowie. W wyniku rozbudowy pojemność składowania terminalu zwiększy się o blisko 40 proc. Już teraz z terminalu we Franowie pięć razy w tygodniu kursuje pociąg operatorski do portu w Gdańsku. Oprócz tego spółka odebrała w ostatnich miesiącach nowoczesne platformy intermodalne, przystosowane do transportu kontenerów. Nowe platformy są najbardziej pożądane przez klientów.

PKP CARGO jest również największym towarowym przewoźnikiem kolejowym w Polsce, z udziałem w rynku przekraczającym 47 proc. w ujęciu masy i 57 proc. w ujęciu pracy przewozowej.

Źródło: PKP Cargo

Najnowsze artykuły