InfrastrukturaKolejeWszystko

Neska: PKP Cargo łączy Niemcy z Chinami

Po 13 dniach podróży, do stacji Hamburg Billwerder w Niemczech dotarł pociąg towarowy z Chin. Na europejskim odcinku trasy przewóz w całości realizowany był przez Grupę PKP CARGO. Po raz pierwszy spółka odpowiadała za przewóz na dwóch odcinkach – polskim oraz niemieckim. Za realizację kontraktu dla chińskiego partnera odpowiedzialny był Cargosped, operator świadczący usługi spedycyjne i logistyczne, należący w całości do Grupy PKP CARGO. 

Połączenie obsługiwane przez PKP CARGO będzie rozwijane. Jeszcze w kwietniu uruchomione będą kolejne pociągi z Chin.

– Sprawna realizacja połączenia Chin z Niemcami potwierdza wysokie kompetencje logistyczne Grupy PKP CARGO. Łącząc elastyczność Cargospedu, naszej spółki zależnej oraz możliwości PKP CARGO, zaoferowaliśmy klientom produkt kompletny. Stanowi on bazę dla rozwoju połączeń z Chinami. Niewątpliwą przewagą kolei nad transportem morskim jest ponad dwukrotnie krótszy czas dostarczenia towaru do odbiorcy – mówi Jacek Neska, członek zarządu PKP CARGO.

– Aby zrealizować przewóz na odległość blisko dziesięciu tysięcy kilometrów potrzebna jest profesjonalna obsługa i perfekcyjna synchronizacja działań wielu podmiotów. Cieszę się, że Cargosped dowiódł wysokiej jakości usług logistycznych w skali międzynarodowej – mówi Barbara Dunaszewska, prezes spółki Cargosped. – Ważne dla nas jest również to, że połączenie będzie nadal rozwijane.

Do transportu produktów na trasie z Chin do Niemiec przez Polskę wykorzystano w sumie 18 wagonów sześcioosiowych i jeden wagon dwuosiowy oraz nowe platformy intermodalne PKP CARGO, zakupione w 2014 roku. Przeładunek towarów z pociągu z Chin nastąpił w Centrum Logistycznym w Małaszewiczach, skąd wyruszyły dalej do Niemiec 29 marca o godz. 11:00. Do stacji docelowej w Hamburgu pociąg dotarł następnego dnia po godz. 13:00. Za realizację przewozu na tych dwóch odcinkach w całości odpowiadało PKP CARGO.

W kontenerach na trasie z Chin do Niemiec przez Polskę transportowane były m.in. wyroby włókiennicze a także części maszyn i urządzeń mechanicznych. Pociąg przejeżdżał kolejno przez następujące kraje: Chiny, Kazachstan, Rosję, Białoruś, Polskę i Niemcy. Czas przejazdu ponad tysiąckilometrowego odcinka przez Polskę do stacji przeznaczenia w Niemczech trwał około 26 godzin.

PKP CARGO jest liderem przewozów intermodalnych, z 50-procentowym udziałem w rynku. Przewozy kontenerów to najbardziej perspektywiczny segment rynku transportu kolejowego. PKP CARGO inwestuje zarówno w tabor, jak i infrastrukturę przeładunkową do obsługi transportu intermodalnego. Spółka planuje również do końca 2015 roku powiększenie terminalu w Poznaniu Franowie. W wyniku rozbudowy pojemność składowania terminalu zwiększy się o blisko 40 proc. Już teraz z terminalu we Franowie pięć razy w tygodniu kursuje pociąg operatorski do portu w Gdańsku. Oprócz tego spółka odebrała w ostatnich miesiącach nowoczesne platformy intermodalne, przystosowane do transportu kontenerów. Nowe platformy są najbardziej pożądane przez klientów.

PKP CARGO jest również największym towarowym przewoźnikiem kolejowym w Polsce, z udziałem w rynku przekraczającym 47 proc. w ujęciu masy i 57 proc. w ujęciu pracy przewozowej.

Źródło: PKP Cargo


Powiązane artykuły

Srebro. Fot. KGHM, foto ilustracja

Polska potęgą srebra. Zachód ma na nie chrapkę

Amerykańska Służba Geologiczna dokonała przeliczenia polskich zasobów srebra, oceniając je jako największe na świecie, pozostawiające daleko w tyle dotychczasowych liderów branży....

PSG: Tereny dotknięte powodzią otrzymają nowy gazociąg

Spółka poinformowała o otrzymaniu decyzji lokalizacyjnej dotyczącej gazociągu Otmuchów-Paczków (powiat nyski), na terenach, które zostały dotknięte przez zeszłoroczną powódź. Infrastruktura...

Polska i kraje bałtyckie zbliżają się by chronić energetykę

Polska oraz Litwa, Łotwa i Estonia podpisały memorandum dotyczący współpracy w zakresie ochrony infrastruktury energetycznej. W lutym bieżącego roku kraje...

Udostępnij:

Facebook X X X