icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Niemieckie media: Kanlcerz Scholz może być sceptyczny wobec ceł na chińskie pojazdy elektryczne

Kanclerz Niemiec Olaf Scholz powiedział tygodnikowi biznesowemu Wirtschaftswoche, że „nie jest przekonany co do konieczności nałożenia ceł na chińskie pojazdy elektryczne”.

W zeszłym tygodniu Komisja Europejska ogłosiła, że zbada proceder chińskich subsydiów państwowych dla własnych producentów samochodów elektrycznych, które tworzą nieuczciwą konkurencję i zaniżają cenę aut na rynku

– Nie jestem co do tego zbyt przekonany, delikatnie mówiąc – powiedział Scholz dla Wirtschaftswoche w opublikowanym w czwartek wywiadzie. – Nasz model gospodarczy nie powinien opierać się na protekcjonizmie ani na nim polegać, ale na atrakcyjności naszych produktów – dodał.

Scholz zauważył, że podobne obawy pojawiały się, gdy japońscy producenci samochodów weszli na rynek niemiecki w latach 80. XX wieku, a także w latach 90. XX w., kiedy na rynek weszły firmy z Korei Południowej. – A mimo to nie poddaliśmy się – zaznaczył.

Reuters / Jacek Perzyński

KE uderza w Chiny i zapowiada dochodzenie ws. dotacji na pojazdy elektryczne

Kanclerz Niemiec Olaf Scholz powiedział tygodnikowi biznesowemu Wirtschaftswoche, że „nie jest przekonany co do konieczności nałożenia ceł na chińskie pojazdy elektryczne”.

W zeszłym tygodniu Komisja Europejska ogłosiła, że zbada proceder chińskich subsydiów państwowych dla własnych producentów samochodów elektrycznych, które tworzą nieuczciwą konkurencję i zaniżają cenę aut na rynku

– Nie jestem co do tego zbyt przekonany, delikatnie mówiąc – powiedział Scholz dla Wirtschaftswoche w opublikowanym w czwartek wywiadzie. – Nasz model gospodarczy nie powinien opierać się na protekcjonizmie ani na nim polegać, ale na atrakcyjności naszych produktów – dodał.

Scholz zauważył, że podobne obawy pojawiały się, gdy japońscy producenci samochodów weszli na rynek niemiecki w latach 80. XX wieku, a także w latach 90. XX w., kiedy na rynek weszły firmy z Korei Południowej. – A mimo to nie poddaliśmy się – zaznaczył.

Reuters / Jacek Perzyński

KE uderza w Chiny i zapowiada dochodzenie ws. dotacji na pojazdy elektryczne

Najnowsze artykuły