icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Niemiecki Uniper znalazł partnera do rozwoju LNG

Uniper podpisał z holenderską firmą Titan LNG list intencyjny w sprawie rozwoju sprzedaży skroplonego gazu zimnego (LNG) pochodzącego z pływającego terminalu, który ma zakotwiczyć w niemieckim Wilhelmshaven.

Podpisany list intencyjny dotyczy współpracy przy oferowaniu i dystrybucji skroplonego gazu z terminala do klientów zainteresowanych zakupem mniejszych ilości gazu. Pływający terminal LNG (FSRU) w Wilhelmshaven ma umożliwiać załadunek małych statków i barek, a ponadto planowana jest budowa infrastruktury załadunkowej, aby umożliwić dalszy transport LNG drogą lądową.

Obie strony umowy podkreślają, że dystrybucja LNG ciężarówkami z Wilhelmshaven jest postrzegana jako ważny impuls do zwiększenia roli LNG jako paliwa do samochodów ciężarowych. Zwracają jednocześnie uwagę, że w porównaniu do oleju napędowego, LNG znacznie obniży emisję CO2, tlenków azotu i siarki. Niemiecki rząd federalny wspiera firmy logistyczne poprze dotacje oraz możliwość bezpłatnego korzystaniu z niemieckich dróg dla ciężarówek z napędem LNG.

Uniper zapowiada uruchomienie terminala LNG w Wilhelmshaven w drugiej 2022 roku. W grudniu 2018 r. niemiecka grupa podpisał list intencyjny z japońską firmą Mitsui O.S.K. Line, która będzie odpowiedzialna za finansowanie i zarządzanie FSRU. Uniper obecnie koordynuje proces uzyskiwania pozwoleń na funkcjonowanie obiektu. FSRU ma dysponować przepustowością gazu ziemnego wynoszącą 10 mld m sześc. rocznie oraz zdolnością do magazynowania 263 tys. m sześc. LNG

Cire.pl
Uniper podpisał z holenderską firmą Titan LNG list intencyjny w sprawie rozwoju sprzedaży skroplonego gazu zimnego (LNG) pochodzącego z pływającego terminalu, który ma zakotwiczyć w niemieckim Wilhelmshaven.

Podpisany list intencyjny dotyczy współpracy przy oferowaniu i dystrybucji skroplonego gazu z terminala do klientów zainteresowanych zakupem mniejszych ilości gazu. Pływający terminal LNG (FSRU) w Wilhelmshaven ma umożliwiać załadunek małych statków i barek, a ponadto planowana jest budowa infrastruktury załadunkowej, aby umożliwić dalszy transport LNG drogą lądową.

Obie strony umowy podkreślają, że dystrybucja LNG ciężarówkami z Wilhelmshaven jest postrzegana jako ważny impuls do zwiększenia roli LNG jako paliwa do samochodów ciężarowych. Zwracają jednocześnie uwagę, że w porównaniu do oleju napędowego, LNG znacznie obniży emisję CO2, tlenków azotu i siarki. Niemiecki rząd federalny wspiera firmy logistyczne poprze dotacje oraz możliwość bezpłatnego korzystaniu z niemieckich dróg dla ciężarówek z napędem LNG.

Uniper zapowiada uruchomienie terminala LNG w Wilhelmshaven w drugiej 2022 roku. W grudniu 2018 r. niemiecka grupa podpisał list intencyjny z japońską firmą Mitsui O.S.K. Line, która będzie odpowiedzialna za finansowanie i zarządzanie FSRU. Uniper obecnie koordynuje proces uzyskiwania pozwoleń na funkcjonowanie obiektu. FSRU ma dysponować przepustowością gazu ziemnego wynoszącą 10 mld m sześc. rocznie oraz zdolnością do magazynowania 263 tys. m sześc. LNG

Cire.pl

Najnowsze artykuły