(PKP Intercity)
PKP Intercity zmieniła zasady przyznawania odszkodowań za opóźnione pociągi. Pasażerowie będą mogli ubiegać się o rekompensaty, które mogą wynieść nawet 50% opłaty za przejazd.
Do tej pory o odszkodowanie mogli ubiegać się tylko pasażerowie podróżujący pociągami Express InterCity oraz pociągami międzynarodowymi kursującymi do państw UE. Od 3 grudnia te same zasady obowiązują we wszystkich krajowych pociągach uruchamianych przez przewoźnika, również w pociągach Express InterCity Premium oraz InterCity. Za spóźnienie wynoszące od 60 do 119 minut pasażer będzie mógł otrzymać odszkodowanie w wysokości 25% ceny biletu, natomiast, jeśli pociąg opóźni się ponad 120 minut będzie to 50%. O odszkodowania mogą ubiegać się również pasażerowie z biletami okresowymi. Osoby podróżujące opóźnionym pociągiem, chcące złożyć reklamację powinny pamiętać, aby dołączyć do niej bilet. Według unijnych przepisów przewoźnik wypłaca rekompensatę w momencie, jeśli jej wartośc wyniesie nie mniej niż 4 euro.