icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Obwodnica Brodnicy na półmetku

Obecnie na budowie obwodnicy Brodnicy montowana jest ponad półkilometrowa estakada. Prace idą zgodnie z harmonogramem, a ich zaawansowanie wynosi już ponad 50%. Inwestorem jest GDDKiA Odział w Bydgoszczy, a generalnym wykonawcą firma Skanska.

Ponad półkilometrowa estakada

– Prace ruszyły w grudniu ubiegłego roku – mówi Marcin Narolewski, Kierownik Budowy, Skanska. – Roboty idą zgodnie z harmonogramem. Zaawansowanie prac przy budowie estakady wynosi obecnie 50%. Wykonaliśmy już wszystkie podpory mostu. Ze względu na skomplikowane warunki gruntowe – połowa estakady przechodzić będzie przez tereny zalewowe, konieczne było posadowienie podpór na palach.

– Obecnie montujemy konstrukcję stalową obiektu – dodaje Marek Bukowski, Kierownik Robót Mostowych, Skanska. – Elementy stalowe dostarczane są przez naszą Wytwórnię Konstrukcji Stalowych z Kielc i mają od 26,5 do 31,5 m długości. Waga jednego dźwigara waha się od 22 do 28 ton, a wysokość od 2,3 do 3,9 m. Na podpory nakładane są elementy o średniej długości 56 m i wadze 50 ton. Dźwigary przyjeżdżają do nas w nocy. Podczas montażu konstrukcji wsporczych deskowania, jak i przy układaniu samego poszycia stosujemy specjalistyczny system zabezpieczeń przed upadkiem z wysokości.

– Do dźwigarów stalowych zamontujemy konstrukcje wsporcze pod deskowanie płyty estakady – uzupełnia Marek Bukowski. – Na deskowaniu ułożymy zbrojenie płyty pomostowej, a następnie, w kilku etapach, zabetonujemy ją. W dalszej kolejności ułożymy izolację termozgrzewalną, potem dwie warstwy mieszanek bitumicznych. Na estakadzie wykonamy także kapy gzymsowe, balustrady, bariery mostowe, latarnie. Na obiekcie znajdzie się jedna jezdnia dwupasmowa o szerokości pasa ruchu 3,5 m, ograniczona krawężnikiem, oświetlona przez 14 latarni.

Estakada o długości 540 m i szerokości ponad 11 m będzie przebiegać nad ulicą Wiejską, torami PKP, rzeką Łacha i terenami zalewowymi rzeki Drwęca.

A co poza estakadą?

Do tej pory Skanska wykonała roboty ziemne łącznie ze stabilizacją nasypów drogowy, większość sieci kanalizacji deszczowej, przebudowała również wszystkie kolizje gazowe i niemal wszystkie wodociągowe, kanalizacyjne, energetyczne i telekomunikacyjne. Trwają roboty związane z budową ronda Olsztyńskiego. Przed wykonawcą jeszcze budowa kanału technologicznego, instalacja oświetlenia obwodnicy, wykonanie głównych warstw konstrukcji nawierzchni drogowej i wszystkich robót wykończeniowych. Poza wykonawstwem, po stronie Skanska leżało również zaprojektowanie całej obwodnicy. Termin zakończenia inwestycji to czerwiec 2016 roku.

Obwodnica znacznie skróci czas podróżujących z Torunia do Olsztyna – nie będą musieli przejeżdżać przez centrum Brodnicy. Ruch w mieście zostanie zmniejszony, co wpłynie na zwiększenie bezpieczeństwa i poprawę jakości życia mieszkańców.

Skanska w woj. kujawsko-pomorskim

Skanska jest obecna na rynku kujawsko-pomorskim od wielu lat realizując inwestycje inżynieryjne i kubaturowe. Należą do nich m.in. przebudowa toruńskich ulic: Grudziądzkiej, Szosy Chełmińskiej, Skłodowskiej-Curie, budowa Specjalistycznego Szpitala Miejskiego i Interdyscyplinarnego Centrum Nowoczesnych Technologii UMK w Toruniu. W Bydgoszczy Skanska przebudowała liczne ulice, tj. Gdańską/Chodkiewicza, Nowotoruńską, Dobrzyńską, Żwirki i Wigury. Wybudowała również w tym mieście ścieżki rowerowe i miasteczko ruchu drogowego w Myślęcinku. Ponadto, firma zrealizowała obwodnice Wąbrzeźna, Kowala, Szubina, Mroczy. W Grudziądzu rozbudowała Regionalny Szpital Specjalistyczny, wybudowała także Wiślaną Trasę Rowerową. Obecnie w Toruniu Skanska buduje m.in. Drogową Trasę Średnicową, a w Bydgoszczy most nad Kanałem Bydgoskim i Centrum Targowo-Wystawiennicze.

Źródło: Skanska S.A.

Obecnie na budowie obwodnicy Brodnicy montowana jest ponad półkilometrowa estakada. Prace idą zgodnie z harmonogramem, a ich zaawansowanie wynosi już ponad 50%. Inwestorem jest GDDKiA Odział w Bydgoszczy, a generalnym wykonawcą firma Skanska.

Ponad półkilometrowa estakada

– Prace ruszyły w grudniu ubiegłego roku – mówi Marcin Narolewski, Kierownik Budowy, Skanska. – Roboty idą zgodnie z harmonogramem. Zaawansowanie prac przy budowie estakady wynosi obecnie 50%. Wykonaliśmy już wszystkie podpory mostu. Ze względu na skomplikowane warunki gruntowe – połowa estakady przechodzić będzie przez tereny zalewowe, konieczne było posadowienie podpór na palach.

– Obecnie montujemy konstrukcję stalową obiektu – dodaje Marek Bukowski, Kierownik Robót Mostowych, Skanska. – Elementy stalowe dostarczane są przez naszą Wytwórnię Konstrukcji Stalowych z Kielc i mają od 26,5 do 31,5 m długości. Waga jednego dźwigara waha się od 22 do 28 ton, a wysokość od 2,3 do 3,9 m. Na podpory nakładane są elementy o średniej długości 56 m i wadze 50 ton. Dźwigary przyjeżdżają do nas w nocy. Podczas montażu konstrukcji wsporczych deskowania, jak i przy układaniu samego poszycia stosujemy specjalistyczny system zabezpieczeń przed upadkiem z wysokości.

– Do dźwigarów stalowych zamontujemy konstrukcje wsporcze pod deskowanie płyty estakady – uzupełnia Marek Bukowski. – Na deskowaniu ułożymy zbrojenie płyty pomostowej, a następnie, w kilku etapach, zabetonujemy ją. W dalszej kolejności ułożymy izolację termozgrzewalną, potem dwie warstwy mieszanek bitumicznych. Na estakadzie wykonamy także kapy gzymsowe, balustrady, bariery mostowe, latarnie. Na obiekcie znajdzie się jedna jezdnia dwupasmowa o szerokości pasa ruchu 3,5 m, ograniczona krawężnikiem, oświetlona przez 14 latarni.

Estakada o długości 540 m i szerokości ponad 11 m będzie przebiegać nad ulicą Wiejską, torami PKP, rzeką Łacha i terenami zalewowymi rzeki Drwęca.

A co poza estakadą?

Do tej pory Skanska wykonała roboty ziemne łącznie ze stabilizacją nasypów drogowy, większość sieci kanalizacji deszczowej, przebudowała również wszystkie kolizje gazowe i niemal wszystkie wodociągowe, kanalizacyjne, energetyczne i telekomunikacyjne. Trwają roboty związane z budową ronda Olsztyńskiego. Przed wykonawcą jeszcze budowa kanału technologicznego, instalacja oświetlenia obwodnicy, wykonanie głównych warstw konstrukcji nawierzchni drogowej i wszystkich robót wykończeniowych. Poza wykonawstwem, po stronie Skanska leżało również zaprojektowanie całej obwodnicy. Termin zakończenia inwestycji to czerwiec 2016 roku.

Obwodnica znacznie skróci czas podróżujących z Torunia do Olsztyna – nie będą musieli przejeżdżać przez centrum Brodnicy. Ruch w mieście zostanie zmniejszony, co wpłynie na zwiększenie bezpieczeństwa i poprawę jakości życia mieszkańców.

Skanska w woj. kujawsko-pomorskim

Skanska jest obecna na rynku kujawsko-pomorskim od wielu lat realizując inwestycje inżynieryjne i kubaturowe. Należą do nich m.in. przebudowa toruńskich ulic: Grudziądzkiej, Szosy Chełmińskiej, Skłodowskiej-Curie, budowa Specjalistycznego Szpitala Miejskiego i Interdyscyplinarnego Centrum Nowoczesnych Technologii UMK w Toruniu. W Bydgoszczy Skanska przebudowała liczne ulice, tj. Gdańską/Chodkiewicza, Nowotoruńską, Dobrzyńską, Żwirki i Wigury. Wybudowała również w tym mieście ścieżki rowerowe i miasteczko ruchu drogowego w Myślęcinku. Ponadto, firma zrealizowała obwodnice Wąbrzeźna, Kowala, Szubina, Mroczy. W Grudziądzu rozbudowała Regionalny Szpital Specjalistyczny, wybudowała także Wiślaną Trasę Rowerową. Obecnie w Toruniu Skanska buduje m.in. Drogową Trasę Średnicową, a w Bydgoszczy most nad Kanałem Bydgoskim i Centrum Targowo-Wystawiennicze.

Źródło: Skanska S.A.

Najnowsze artykuły