icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Od niedzieli obowiązuje nowy rozkład PKP. Sprawdź co się zmieniło

15 grudnia wszedł w życie nowy rozkład jazdy PKP.  Podróżni będą mieli do dyspozycji więcej połączeń – 505, w tym 34 sezonowych. Skróci się czas przejazdu na wielu popularnych trasach m.in. ze stolicy do Szczecina czy Białegostoku. Pociągi Pendolino pojadą w nowej relacji – ze Szczecina przez Poznań do Warszawy.

W rozkładzie przewoźnika pojawią się dodatkowe pociągi z Przemyśla, Poznania, Lublina czy Białegostoku. Będą też nowe połączenia do Czech z Trójmiasta, Poznania, Wrocławia (IC Baltic Express) oraz do Berlina z Przemyśla, Krakowa, Katowic, Wrocławia (IC Galicja).

Przewoźnik zapowiada, że na najpopularniejszych trasach pociągi będą kursowały w cyklicznych odstępach czasowych. Co godzinę pomiędzy Wrocławiem a Krakowem, nie rzadziej niż co dwie godziny z Poznania do Krakowa oraz co dwie godziny pomiędzy Gdynią, a Wrocławiem. Pociągi ze stolicy pojadą do Krakowa i Trójmiasta średnio co godzinę.

Szybsze dojazdy

Od grudnia pociągami PKP Intercity podróżni dotrą szybciej ze stolicy do Szczecina (4 h 18 minut), do Białegostoku (1 h 30 minut) czy Łodzi Fabrycznej (1 h 7 minut).

Z Krakowa do Zakopanego pojedziemy w nieco ponad 2 godziny, o ponad 60 minut skróci się podróż do Zamościa, do którego z Krakowa dojedziemy w niecałe 4 godziny (wcześniej 5 h 9 minut). Ze Szczecina dotrzemy szybciej nie tylko do Warszawy, ale także do Poznania (1 h 50 minut). Mieszkańcy Wrocławia dotrą na pokładzie pociągów PKP Intercity o 20 minut szybciej do Gdańska (4 h 17 minut).

Nowością w ofercie krajowej jest rozszerzenie siatki połączeń pociągów Pendolino. Od połowy grudnia będą one kursować ze Szczecina przez Poznań do Warszawy. Poranny skład wyjedzie ze Szczecina przed 8:00 i pokona tę trasę w 4 h 18 minut. Powrotne EIP do Szczecina pozwoli wrócić ze stolicy po 20:00. Oprócz postoju w Poznaniu pociąg zatrzyma się w Stargardzie i Krzyżu, co pozwoli na przesiadkę w kierunku Gorzowa.

Połączenia do Czech

W rozkładzie pojawią się cztery nowe połączenia pociągami PKP Intercity do Czech. Pociągi IC Baltic Express będą zatrzymywać się nie tylko w największych polskich miastach, tj. Gdańsku, Bydgoszczy, Poznaniu czy Wrocławiu, ale także w mniejszych ośrodkach, m.in w Tczewie, Inowrocławiu, Gnieźnie, Lesznie i Kłodzku. Składy PKP Intercity po raz pierwszy zatrzymają się na stacjach: Bystrzyca Kłodzka i Międzylesie.

Po stronie czeskiej w drodze do Pragi będziemy mogli wysiąść i wsiąść m.in. w Pardubicach. Połączenia będą realizowane w godzinach porannych, popołudniowych oraz nocą. Nowością w ofercie międzynarodowej będzie również pociąg IC Galicja, który pojedzie z Przemyśla przez Kraków do Berlina. Będzie to trzecia para połączeń na tej trasie. Pozwoli to na ruch pociągów co 4 h z Krakowa, Katowic, Wrocławia do stolicy Niemiec.

Rekord na trasie Warszawa – Wrocław

W nowym rozkładzie jazdy znajdzie się również połączenie Warszawy z Wrocławiem z rekordowym czasem przejazdu 3 h 33 min. Z Warszawy na Dolny Śląsk dojedziemy pociągiem IC Konopnicka (rel. Warszawa – Wrocław), a także składem IC Śnieżka, który od grudnia będzie kursował codziennie, a nie tylko w weekendy jak dotychczas. W weekendy podróżni będą mogli skorzystać z pociągu IC Beskidy rel. Warszawa Wschodnia – Wisła Uzdrowisko. W województwie małopolskim pociąg ten zatrzyma się na stacji Zator Park Rozrywki – to nowe miejsce zatrzymania pociągów PKP Intercity.

Ze stolicy województwa małopolskiego do Przemyśla kursować będzie pociąg IC Gierymski, a do Szczecina pojedzie skład IC Sukiennice, który w sezonie letnim będzie jeździć w wydłużonej relacji do/z Zakopanego. Dzięki rozszerzeniu terminów kursowania pociągu IC Halny (rel. Zakopane – Poznań) mieszkańcy Podhala zyskają codzienne połączenie z Wrocławiem i Poznaniem. Nowym miejscem zatrzymania w regionie będzie stacja Mielec, przez którą kursować będzie skład IC Hetman rel. Hrubieszów Miasto – Kraków Główny.

W związku ze zmianą trasy pociągu IC Hańcza (rel. Kraków – Wilno) mieszkańcy Kielc, Skarżyska-Kamiennej i Radomia zyskają bezpośrednie połączenie z Białymstokiem. Na trasie Kielce – Kraków podróżni będą mogli skorzystać aż z 14 par połączeń, czyli o 6 więcej niż w obecnym rozkładzie jazdy.

Relacja pociągu TLK Lubomirski zostanie wydłużona do Kołobrzegu (wcześniej Gdynia – Zakopane). Dzięki temu mieszkańcy województwa pomorskiego zyskają codzienne, bezpośrednie połączenie do Warszawy, Radomia, Kielc, Krakowa i Zakopanego. Od grudnia pociągi IC Wybrzeże i IC Słowiniec będą codziennie jeździć w wydłużonej relacji do/z Łodzi. Pociągiem IC Lazur dojedziemy do/z Łodzi także od poniedziałku do piątku (obecnie jeździ tylko w wakacyjne weekendy).

Nowe przystanki

Jak przekazały Polskie Linie Kolejowe, pasażerowie wybierający w codziennych podróżach kolej, od 15 grudnia skorzystają z nowych przystanków, wybudowanych w ramach inwestycji współfinasowanych ze środków unijnych oraz z „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021 – 2025”.

Lepszy dostęp do kolei zapewnią nowe przystanki Kraków Piastów, Kraków Kościelniki oraz Kraków Przylasek. Do pociągów wsiądziemy także z nowego przystanku Rzepin Miasto w woj. lubuskim oraz Radziszewo na trasie między Szczecinem a Gryfinem.

Na linii między Częstochową a Chorzewem Siemkowicami oddanych do użytku będzie łącznie 10 nowych przystanków: 5 w woj. śląskim – Częstochowa Rząsawa, Mykanów, Stary Cykarzew, Cykarzew Północny, Stary Broniszew oraz 5 w woj. łódzkim – Ważne Młyny, Nowa Brzeźnica, Pieńki Dubidzkie, Strzelce Wielkie i Biała. Dotychczas linia była wykorzystywana przez pociągi towarowe. Od grudnia przewoźnicy regionalni uruchomią na niej regularne połączenia pasażerskie.

Od 15 grudnia wygodniej wsiądziemy do pociągów również ze zmodernizowanych peronów m.in. z przystanku Chorzów Uniwersytet, Muszyna i Chełm Miasto.

W czasie obowiązywania rozkładu jazdy 2024/2025 zarządca infrastruktury PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przewidział cztery korekty związane z dostosowaniem godzin kursowania pociągów do postępujących prac modernizacyjnych na polskiej sieci kolejowej. Korekty będą wprowadzane 9 marca, 15 czerwca, 31 sierpnia i26 października 2025 r.

PKP Intercity to największy polski operator kolejowy, który zapewnia komunikację między dużymi miastami i popularnymi ośrodkami turystycznymi w kraju, a także umożliwia podróżowanie po Europie.

Do 2030 roku PKP Intercity planuje uruchamiać blisko dwa razy więcej pociągów i zwiększyć liczbę pasażerów do niemal 90 mln rocznie. Spółka przyjęła strategię „PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji”, która zakłada inwestycję 27 mld zł w nowoczesny tabor i infrastrukturę

 

15 grudnia wszedł w życie nowy rozkład jazdy PKP.  Podróżni będą mieli do dyspozycji więcej połączeń – 505, w tym 34 sezonowych. Skróci się czas przejazdu na wielu popularnych trasach m.in. ze stolicy do Szczecina czy Białegostoku. Pociągi Pendolino pojadą w nowej relacji – ze Szczecina przez Poznań do Warszawy.

W rozkładzie przewoźnika pojawią się dodatkowe pociągi z Przemyśla, Poznania, Lublina czy Białegostoku. Będą też nowe połączenia do Czech z Trójmiasta, Poznania, Wrocławia (IC Baltic Express) oraz do Berlina z Przemyśla, Krakowa, Katowic, Wrocławia (IC Galicja).

Przewoźnik zapowiada, że na najpopularniejszych trasach pociągi będą kursowały w cyklicznych odstępach czasowych. Co godzinę pomiędzy Wrocławiem a Krakowem, nie rzadziej niż co dwie godziny z Poznania do Krakowa oraz co dwie godziny pomiędzy Gdynią, a Wrocławiem. Pociągi ze stolicy pojadą do Krakowa i Trójmiasta średnio co godzinę.

Szybsze dojazdy

Od grudnia pociągami PKP Intercity podróżni dotrą szybciej ze stolicy do Szczecina (4 h 18 minut), do Białegostoku (1 h 30 minut) czy Łodzi Fabrycznej (1 h 7 minut).

Z Krakowa do Zakopanego pojedziemy w nieco ponad 2 godziny, o ponad 60 minut skróci się podróż do Zamościa, do którego z Krakowa dojedziemy w niecałe 4 godziny (wcześniej 5 h 9 minut). Ze Szczecina dotrzemy szybciej nie tylko do Warszawy, ale także do Poznania (1 h 50 minut). Mieszkańcy Wrocławia dotrą na pokładzie pociągów PKP Intercity o 20 minut szybciej do Gdańska (4 h 17 minut).

Nowością w ofercie krajowej jest rozszerzenie siatki połączeń pociągów Pendolino. Od połowy grudnia będą one kursować ze Szczecina przez Poznań do Warszawy. Poranny skład wyjedzie ze Szczecina przed 8:00 i pokona tę trasę w 4 h 18 minut. Powrotne EIP do Szczecina pozwoli wrócić ze stolicy po 20:00. Oprócz postoju w Poznaniu pociąg zatrzyma się w Stargardzie i Krzyżu, co pozwoli na przesiadkę w kierunku Gorzowa.

Połączenia do Czech

W rozkładzie pojawią się cztery nowe połączenia pociągami PKP Intercity do Czech. Pociągi IC Baltic Express będą zatrzymywać się nie tylko w największych polskich miastach, tj. Gdańsku, Bydgoszczy, Poznaniu czy Wrocławiu, ale także w mniejszych ośrodkach, m.in w Tczewie, Inowrocławiu, Gnieźnie, Lesznie i Kłodzku. Składy PKP Intercity po raz pierwszy zatrzymają się na stacjach: Bystrzyca Kłodzka i Międzylesie.

Po stronie czeskiej w drodze do Pragi będziemy mogli wysiąść i wsiąść m.in. w Pardubicach. Połączenia będą realizowane w godzinach porannych, popołudniowych oraz nocą. Nowością w ofercie międzynarodowej będzie również pociąg IC Galicja, który pojedzie z Przemyśla przez Kraków do Berlina. Będzie to trzecia para połączeń na tej trasie. Pozwoli to na ruch pociągów co 4 h z Krakowa, Katowic, Wrocławia do stolicy Niemiec.

Rekord na trasie Warszawa – Wrocław

W nowym rozkładzie jazdy znajdzie się również połączenie Warszawy z Wrocławiem z rekordowym czasem przejazdu 3 h 33 min. Z Warszawy na Dolny Śląsk dojedziemy pociągiem IC Konopnicka (rel. Warszawa – Wrocław), a także składem IC Śnieżka, który od grudnia będzie kursował codziennie, a nie tylko w weekendy jak dotychczas. W weekendy podróżni będą mogli skorzystać z pociągu IC Beskidy rel. Warszawa Wschodnia – Wisła Uzdrowisko. W województwie małopolskim pociąg ten zatrzyma się na stacji Zator Park Rozrywki – to nowe miejsce zatrzymania pociągów PKP Intercity.

Ze stolicy województwa małopolskiego do Przemyśla kursować będzie pociąg IC Gierymski, a do Szczecina pojedzie skład IC Sukiennice, który w sezonie letnim będzie jeździć w wydłużonej relacji do/z Zakopanego. Dzięki rozszerzeniu terminów kursowania pociągu IC Halny (rel. Zakopane – Poznań) mieszkańcy Podhala zyskają codzienne połączenie z Wrocławiem i Poznaniem. Nowym miejscem zatrzymania w regionie będzie stacja Mielec, przez którą kursować będzie skład IC Hetman rel. Hrubieszów Miasto – Kraków Główny.

W związku ze zmianą trasy pociągu IC Hańcza (rel. Kraków – Wilno) mieszkańcy Kielc, Skarżyska-Kamiennej i Radomia zyskają bezpośrednie połączenie z Białymstokiem. Na trasie Kielce – Kraków podróżni będą mogli skorzystać aż z 14 par połączeń, czyli o 6 więcej niż w obecnym rozkładzie jazdy.

Relacja pociągu TLK Lubomirski zostanie wydłużona do Kołobrzegu (wcześniej Gdynia – Zakopane). Dzięki temu mieszkańcy województwa pomorskiego zyskają codzienne, bezpośrednie połączenie do Warszawy, Radomia, Kielc, Krakowa i Zakopanego. Od grudnia pociągi IC Wybrzeże i IC Słowiniec będą codziennie jeździć w wydłużonej relacji do/z Łodzi. Pociągiem IC Lazur dojedziemy do/z Łodzi także od poniedziałku do piątku (obecnie jeździ tylko w wakacyjne weekendy).

Nowe przystanki

Jak przekazały Polskie Linie Kolejowe, pasażerowie wybierający w codziennych podróżach kolej, od 15 grudnia skorzystają z nowych przystanków, wybudowanych w ramach inwestycji współfinasowanych ze środków unijnych oraz z „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021 – 2025”.

Lepszy dostęp do kolei zapewnią nowe przystanki Kraków Piastów, Kraków Kościelniki oraz Kraków Przylasek. Do pociągów wsiądziemy także z nowego przystanku Rzepin Miasto w woj. lubuskim oraz Radziszewo na trasie między Szczecinem a Gryfinem.

Na linii między Częstochową a Chorzewem Siemkowicami oddanych do użytku będzie łącznie 10 nowych przystanków: 5 w woj. śląskim – Częstochowa Rząsawa, Mykanów, Stary Cykarzew, Cykarzew Północny, Stary Broniszew oraz 5 w woj. łódzkim – Ważne Młyny, Nowa Brzeźnica, Pieńki Dubidzkie, Strzelce Wielkie i Biała. Dotychczas linia była wykorzystywana przez pociągi towarowe. Od grudnia przewoźnicy regionalni uruchomią na niej regularne połączenia pasażerskie.

Od 15 grudnia wygodniej wsiądziemy do pociągów również ze zmodernizowanych peronów m.in. z przystanku Chorzów Uniwersytet, Muszyna i Chełm Miasto.

W czasie obowiązywania rozkładu jazdy 2024/2025 zarządca infrastruktury PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przewidział cztery korekty związane z dostosowaniem godzin kursowania pociągów do postępujących prac modernizacyjnych na polskiej sieci kolejowej. Korekty będą wprowadzane 9 marca, 15 czerwca, 31 sierpnia i26 października 2025 r.

PKP Intercity to największy polski operator kolejowy, który zapewnia komunikację między dużymi miastami i popularnymi ośrodkami turystycznymi w kraju, a także umożliwia podróżowanie po Europie.

Do 2030 roku PKP Intercity planuje uruchamiać blisko dwa razy więcej pociągów i zwiększyć liczbę pasażerów do niemal 90 mln rocznie. Spółka przyjęła strategię „PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji”, która zakłada inwestycję 27 mld zł w nowoczesny tabor i infrastrukturę

 

Najnowsze artykuły