icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Ogłoszono przetarg na ostatni element modernizacji połączenia Wrocław-Poznań

(PKP PLK)

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A ogłosiły kolejny i ostatni przetarg na modernizację linii Wrocław – Poznań na odcinku Rawicz–Leszno. Postępowanie o wartości prawie 845 mln zł zaplanowano przy wykorzystaniu funduszy z unijnego instrumentu finansowego „Łącząc Europę”. Po zakończeniu wszystkich prac podróż najszybszym pociągiem między stolicą województwa dolnośląskiego i wielkopolskiego zajmie 1 godzinę i 20 minut.

W ramach projektu PLK zmodernizuje 35 km torów, sieć trakcyjną i wymieni urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Przebudowane będą stacje Rawicz i Bojanowo oraz wybudowane dwa nowe przystanki: Kaczkowo i Rydzyn. Zwiększy się znacznie komfort podróży pasażera. Będą nowoczesne perony wyposażone w wiaty, ławki, oświetlenie, oznakowanie i w pełni dostosowane do obsługi osób niepełnosprawnych. Zyskają również kierowcy, gdyż PLK wybuduje i odnowi 5 wiaduktów, co dodatkowo zwiększy bezpieczeństwo ruchu drogowego i kolejowego.

Przebudowa tego odcinka zakończy modernizację połączenia stolic województwa dolnośląskiego i wielkopolskiego. Pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h. Podróż najszybszym pociągiem z Wrocławia do Poznania skróci się do 1 godz. i 20 minut.

Ogłoszony przetarg jest jednym z 7 projektów zgłoszonych przez PLK w ramach nowego unijnego instrumentu finansowania projektów infrastrukturalnych „Łącząc Europę” Connecting Europe Facility (CEF). Wszystkie zgłoszone w tym konkursie projekty zostały pozytywnie ocenione przez ekspertów Komisji Europejskiej, którzy przyznali PLK dofinansowanie, ponad 7 mld zł.

Na początku września PKP PLK ogłosiły rozpoczęcie tzw. Wielkiej Ofensywy Inwestycji Kolejowych (WOIK). Spółka do końca roku ogłosi przetargi na 11 mld zł, a do 2023 r. wyda 67 mld zł na polskie tory.

Osiągnięte efekty inwestycji na linii E 59 Wrocław – Poznań to kilkunastominutowe skrócenie podróży na dolnośląskim odcinku trasy. Między Wrocławiem a Rawiczem prace kończą się w grudniu. Zmodernizowano 58 km linii dwutorowej wraz z siecią trakcyjną, 12 stacji i przystanków osobowych, 23 przejazdy kolejowe, 100 obiektów inżynieryjnych, w tym 7 mostów oraz 10 wiaduktów we Wrocławiu.

Na odcinku Poznań – Czempiń do końca 2015 r. zostanie zrealizowany maksymalny zakres robót. Pociągi z Poznania w stronę Wrocławia na odcinkach Czempiń – Mosina oraz Luboń – Poznań kursują już po zmodernizowanych torach. Oddano do eksploatacji 30 km toru oraz sieć trakcyjną. Zakończyła się modernizacja przystanków w Iłowcu, Drużynie Poznańskiej, Poznaniu Dębcu.

Linia Wrocław – Poznań to ważny odcinek Transeuropejskiej Sieci Transportowej (TEN-T). Magistrala E 59 stanowi najkrótsze i najdogodniejsze połączenie Skandynawii z Europą Środkowo-Wschodnią i Bałkanami. Po zakończeniu modernizacji polskiego odcinka międzynarodowej magistrali zwiększy się przepustowość tej linii  oraz skróci się czas przejazdu pomiędzy głównymi ośrodkami gospodarczymi połączonymi korytarzem transportowym E59. Nowoczesna infrastruktura zwiększy dostępność rynku pracy, ułatwi wymianę handlową, poszerzy rynki zbytu oraz współpracę międzyregionalną i transgraniczną w zakresie transportu towarów.

(PKP PLK)

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A ogłosiły kolejny i ostatni przetarg na modernizację linii Wrocław – Poznań na odcinku Rawicz–Leszno. Postępowanie o wartości prawie 845 mln zł zaplanowano przy wykorzystaniu funduszy z unijnego instrumentu finansowego „Łącząc Europę”. Po zakończeniu wszystkich prac podróż najszybszym pociągiem między stolicą województwa dolnośląskiego i wielkopolskiego zajmie 1 godzinę i 20 minut.

W ramach projektu PLK zmodernizuje 35 km torów, sieć trakcyjną i wymieni urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Przebudowane będą stacje Rawicz i Bojanowo oraz wybudowane dwa nowe przystanki: Kaczkowo i Rydzyn. Zwiększy się znacznie komfort podróży pasażera. Będą nowoczesne perony wyposażone w wiaty, ławki, oświetlenie, oznakowanie i w pełni dostosowane do obsługi osób niepełnosprawnych. Zyskają również kierowcy, gdyż PLK wybuduje i odnowi 5 wiaduktów, co dodatkowo zwiększy bezpieczeństwo ruchu drogowego i kolejowego.

Przebudowa tego odcinka zakończy modernizację połączenia stolic województwa dolnośląskiego i wielkopolskiego. Pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h. Podróż najszybszym pociągiem z Wrocławia do Poznania skróci się do 1 godz. i 20 minut.

Ogłoszony przetarg jest jednym z 7 projektów zgłoszonych przez PLK w ramach nowego unijnego instrumentu finansowania projektów infrastrukturalnych „Łącząc Europę” Connecting Europe Facility (CEF). Wszystkie zgłoszone w tym konkursie projekty zostały pozytywnie ocenione przez ekspertów Komisji Europejskiej, którzy przyznali PLK dofinansowanie, ponad 7 mld zł.

Na początku września PKP PLK ogłosiły rozpoczęcie tzw. Wielkiej Ofensywy Inwestycji Kolejowych (WOIK). Spółka do końca roku ogłosi przetargi na 11 mld zł, a do 2023 r. wyda 67 mld zł na polskie tory.

Osiągnięte efekty inwestycji na linii E 59 Wrocław – Poznań to kilkunastominutowe skrócenie podróży na dolnośląskim odcinku trasy. Między Wrocławiem a Rawiczem prace kończą się w grudniu. Zmodernizowano 58 km linii dwutorowej wraz z siecią trakcyjną, 12 stacji i przystanków osobowych, 23 przejazdy kolejowe, 100 obiektów inżynieryjnych, w tym 7 mostów oraz 10 wiaduktów we Wrocławiu.

Na odcinku Poznań – Czempiń do końca 2015 r. zostanie zrealizowany maksymalny zakres robót. Pociągi z Poznania w stronę Wrocławia na odcinkach Czempiń – Mosina oraz Luboń – Poznań kursują już po zmodernizowanych torach. Oddano do eksploatacji 30 km toru oraz sieć trakcyjną. Zakończyła się modernizacja przystanków w Iłowcu, Drużynie Poznańskiej, Poznaniu Dębcu.

Linia Wrocław – Poznań to ważny odcinek Transeuropejskiej Sieci Transportowej (TEN-T). Magistrala E 59 stanowi najkrótsze i najdogodniejsze połączenie Skandynawii z Europą Środkowo-Wschodnią i Bałkanami. Po zakończeniu modernizacji polskiego odcinka międzynarodowej magistrali zwiększy się przepustowość tej linii  oraz skróci się czas przejazdu pomiędzy głównymi ośrodkami gospodarczymi połączonymi korytarzem transportowym E59. Nowoczesna infrastruktura zwiększy dostępność rynku pracy, ułatwi wymianę handlową, poszerzy rynki zbytu oraz współpracę międzyregionalną i transgraniczną w zakresie transportu towarów.

Najnowsze artykuły