icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

OLPP: nadal rośnie popyt na paliwa. To efekt pakietu paliwowego

Po ponad roku od wprowadzenia przez rząd tzw. pakietu paliwowego spółka OLPP, największy w Polsce podmiot magazynowania paliw, zarządzający bazami na terenie całego kraju, nadal notuje znaczącą tendencję wzrostową popytu w obrocie hurtowym tymi produktami.

„Zestawiając sierpień i wrzesień 2016 r. z sierpniem i wrześniem 2017 r. widać wzrost wydań paliwa na transport samochodowy o 16 proc.” – powiedział prezes OLPP Paweł Stańczyk, cytowany we wtorkowym komunikacie spółki.

„To kolejny rekord wydań na transport samochodowy, który oznacza coraz lepsze funkcjonowanie rynku paliwowego” – podkreślił Stańczyk, przypominając, iż zmiany legislacyjne wymierzone w „szarą strefę” na krajowym rynku paliwowym obowiązują od 1 sierpnia 2016 r.

Prezes OLPP, porównując liczbę transportów samochodowych paliwa we wrześniu 2016 i 2017 r., które zarejestrowano w obiektach magazynowych spółki, zwrócił uwagę, iż pod tym względem odnotowano np. wzrost o 14 proc. w bazie paliw nr 1 pod Łodzią, o 22 proc. w bazie paliw nr 2 pod Bydgoszczą, a o 24 proc. w bazie paliw nr 5 pod Warszawą.

„Średnio we wrześniu 2017 r. odnotowaliśmy 14-proc. wzrost transportów samochodowych w naszej spółce w stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej” – dodał Stańczyk.

Jak ocenił, „tak efektywne działanie spółki to zasługa nie tylko wprowadzonych ponad rok temu zmian legislacyjnych, ale także pracy i zaangażowania całego zespołu, który tworzy OLPP”.

Operator Logistyczny Paliw Płynnych – OLPP, spółka zależna PERN, powstała w 1997 r. w wyniku przekształcenia spółki Naftobazy wydzielonej z dawnej Centrali Produktów Naftowych – CPN. To obecnie największy w Polsce podmiot magazynowania i przeładunku paliw płynnych, który posiada 19 czynnych baz magazynowych i ok. 60-proc. udział w krajowym rynku tego segmentu.

W magazynach OLPP o łącznej pojemności ok. 1,8 mln metrów sześc. składowane są paliwa do bieżącej dystrybucji, a także w ramach rezerw państwowych.

Z początkiem 2018 r. planowana jest finalizacja połączenia OLPP, jako spółki przejmowanej, z PERN. Powstanie wówczas jeden podmiot zarządzający jednocześnie transportem i magazynowaniem ropy naftowej oraz paliw płynnych.

Ostatnio wiceprezes PERN Rafał Miland zapowiedział, że spółka ta po połączeniu z OLPP zamierza przeznaczyć na inwestycje w ciągu najbliższych czterech lat prawie 2 mld zł. Dodał przy tym, iż w segmencie paliwowym PERN planuje rozbudowę pojemności baz magazynowych, którymi obecnie zarządza OLPP.

„Tu mówimy o budowie nowych pojemności paliwowych na ponad 300 tys. metrów sześc., z czego 100 tys. chcemy wybudować do końca przyszłego roku, a 200 tys. w kolejnych latach. Chodzi o to, byśmy mogli sprostać oczekiwaniom naszych klientów” – mówił niedawno Miland.

Jak deklarował wcześniej PERN, spółka ta chce stać się liderem logistyki ropy i paliw w Europie Centralnej, gwarantującym jednocześnie bezpieczeństwo energetyczne Polski.

PERN to państwowy podmiot strategiczny dla bezpieczeństwa energetycznego Polski, który na terenie kraju zarządza siecią ponad 2,5 tys. km rurociągów naftowych i paliwowych oraz bazami magazynowymi surowca o łącznej pojemności ok. 3,5 mln metrów sześc.

PERN tłoczy ropę naftową rurociągiem „Przyjaźń” z Rosji do rafinerii krajowych: PKN Orlen w Płocku i Grupy Lotos w Gdańsku, a także do dwóch rafinerii w Niemczech. Transportuje też surowiec dostarczany drogą morską do gdańskiego Naftoportu oraz do swojego Terminalu Naftowego, działającego jako hub morski, przeznaczony na różne gatunki ropy.

Polska Agencja Prasowa
Po ponad roku od wprowadzenia przez rząd tzw. pakietu paliwowego spółka OLPP, największy w Polsce podmiot magazynowania paliw, zarządzający bazami na terenie całego kraju, nadal notuje znaczącą tendencję wzrostową popytu w obrocie hurtowym tymi produktami.

„Zestawiając sierpień i wrzesień 2016 r. z sierpniem i wrześniem 2017 r. widać wzrost wydań paliwa na transport samochodowy o 16 proc.” – powiedział prezes OLPP Paweł Stańczyk, cytowany we wtorkowym komunikacie spółki.

„To kolejny rekord wydań na transport samochodowy, który oznacza coraz lepsze funkcjonowanie rynku paliwowego” – podkreślił Stańczyk, przypominając, iż zmiany legislacyjne wymierzone w „szarą strefę” na krajowym rynku paliwowym obowiązują od 1 sierpnia 2016 r.

Prezes OLPP, porównując liczbę transportów samochodowych paliwa we wrześniu 2016 i 2017 r., które zarejestrowano w obiektach magazynowych spółki, zwrócił uwagę, iż pod tym względem odnotowano np. wzrost o 14 proc. w bazie paliw nr 1 pod Łodzią, o 22 proc. w bazie paliw nr 2 pod Bydgoszczą, a o 24 proc. w bazie paliw nr 5 pod Warszawą.

„Średnio we wrześniu 2017 r. odnotowaliśmy 14-proc. wzrost transportów samochodowych w naszej spółce w stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej” – dodał Stańczyk.

Jak ocenił, „tak efektywne działanie spółki to zasługa nie tylko wprowadzonych ponad rok temu zmian legislacyjnych, ale także pracy i zaangażowania całego zespołu, który tworzy OLPP”.

Operator Logistyczny Paliw Płynnych – OLPP, spółka zależna PERN, powstała w 1997 r. w wyniku przekształcenia spółki Naftobazy wydzielonej z dawnej Centrali Produktów Naftowych – CPN. To obecnie największy w Polsce podmiot magazynowania i przeładunku paliw płynnych, który posiada 19 czynnych baz magazynowych i ok. 60-proc. udział w krajowym rynku tego segmentu.

W magazynach OLPP o łącznej pojemności ok. 1,8 mln metrów sześc. składowane są paliwa do bieżącej dystrybucji, a także w ramach rezerw państwowych.

Z początkiem 2018 r. planowana jest finalizacja połączenia OLPP, jako spółki przejmowanej, z PERN. Powstanie wówczas jeden podmiot zarządzający jednocześnie transportem i magazynowaniem ropy naftowej oraz paliw płynnych.

Ostatnio wiceprezes PERN Rafał Miland zapowiedział, że spółka ta po połączeniu z OLPP zamierza przeznaczyć na inwestycje w ciągu najbliższych czterech lat prawie 2 mld zł. Dodał przy tym, iż w segmencie paliwowym PERN planuje rozbudowę pojemności baz magazynowych, którymi obecnie zarządza OLPP.

„Tu mówimy o budowie nowych pojemności paliwowych na ponad 300 tys. metrów sześc., z czego 100 tys. chcemy wybudować do końca przyszłego roku, a 200 tys. w kolejnych latach. Chodzi o to, byśmy mogli sprostać oczekiwaniom naszych klientów” – mówił niedawno Miland.

Jak deklarował wcześniej PERN, spółka ta chce stać się liderem logistyki ropy i paliw w Europie Centralnej, gwarantującym jednocześnie bezpieczeństwo energetyczne Polski.

PERN to państwowy podmiot strategiczny dla bezpieczeństwa energetycznego Polski, który na terenie kraju zarządza siecią ponad 2,5 tys. km rurociągów naftowych i paliwowych oraz bazami magazynowymi surowca o łącznej pojemności ok. 3,5 mln metrów sześc.

PERN tłoczy ropę naftową rurociągiem „Przyjaźń” z Rosji do rafinerii krajowych: PKN Orlen w Płocku i Grupy Lotos w Gdańsku, a także do dwóch rafinerii w Niemczech. Transportuje też surowiec dostarczany drogą morską do gdańskiego Naftoportu oraz do swojego Terminalu Naftowego, działającego jako hub morski, przeznaczony na różne gatunki ropy.

Polska Agencja Prasowa

Najnowsze artykuły