icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Orlen testuje nowy automat sklepowy na dworcu w Warszawie

Orlen uruchomił pierwszy punkt automatycznej sprzedaży pod marką Orlen w ruchu. Sklep został tak zaprojektowany, żeby zagwarantować niski pobór energii oraz ograniczyć wpływ na środowisko naturalne.

Orlen rozpoczyna testy pierwszego automatu sklepowego na Dworcu PKS Zachód w Warszawie. Można w nim zakupić m.in. przekąski, dania gotowe, napoje i środki higieny osobistej.

Sklep został tak zaprojektowany, żeby zagwarantować niski pobór energii oraz ograniczyć wpływ na środowisko naturalne – energię elektryczną potrzebną do jego funkcjonowania zapewniają panele fotowoltaiczne zainstalowane na obudowie urządzenia. Jest dostępny całodobowo.

– Testowane rozwiązanie ma duży potencjał, ponieważ oferuje klientom komfort i niezależność bez konieczności rezygnowania z jakości i możliwości wyboru. To kolejny krok w rozwoju formatu ORLEN w ruchu, który może zadecydować o naszych przewagach na bardzo konkurencyjnym rynku sprzedaży detalicznej – mówi Łukasz Porażyński, dyrektor wykonawczy ds. sprzedaży detalicznej Orlen.

– Koncept sklepu autonomicznego, który uruchomiliśmy wspólnie ze startupem ZINU to jeden z przykładów projektów pilotażowych zrealizowanych w ramach programu Orlen Skylight accelertor – mówi Patrycja Panasiuk, zastępca dyrektora wykonawczego ds. strategii i innowacji oraz relacji inwestorskich Orlen.

Program Orlen Skylight działa od 2021 roku i jest skierowany do początkujących, innowacyjnych przedsiębiorców, którzy mogą współpracować z Orlenem. W tym czasie zrealizowano osiem rund naboru, w ramach których wpłynęło ponad 500 zgłoszeń z Polski i zagranicy, z obszarów sprzedaży detalicznej, logistyki, bezpieczeństwa, petrochemii oraz energetyki.

– Dzięki programowi Orlen Skylight accelrator, który jest mostem technologicznym łączącym środowisko start’upowe z dużą, giełdową spółką, mamy możliwość przetestowania naszego rozwiązania w warunkach rzeczywistych, współpracując przy tym z rozpoznawalną na całym świecie marką – podsumowuje Artur Kowalski, CEO ZINU.

Do tej pory w ramach wyże wymienionego programu, Orlen zawiązał współpracę z ponad 20 spółkami. Start-upy zakwalifikowane do etapu akceleracji zyskują wsparcie finansowanie, eksperckie oraz możliwość testowania swoich rozwiązań w ramach infrastruktury udostępnionej przez koncern.

Orlen / Jędrzej Stachura

Orlen dzięki 5G będzie zapobiegał awariom

Orlen uruchomił pierwszy punkt automatycznej sprzedaży pod marką Orlen w ruchu. Sklep został tak zaprojektowany, żeby zagwarantować niski pobór energii oraz ograniczyć wpływ na środowisko naturalne.

Orlen rozpoczyna testy pierwszego automatu sklepowego na Dworcu PKS Zachód w Warszawie. Można w nim zakupić m.in. przekąski, dania gotowe, napoje i środki higieny osobistej.

Sklep został tak zaprojektowany, żeby zagwarantować niski pobór energii oraz ograniczyć wpływ na środowisko naturalne – energię elektryczną potrzebną do jego funkcjonowania zapewniają panele fotowoltaiczne zainstalowane na obudowie urządzenia. Jest dostępny całodobowo.

– Testowane rozwiązanie ma duży potencjał, ponieważ oferuje klientom komfort i niezależność bez konieczności rezygnowania z jakości i możliwości wyboru. To kolejny krok w rozwoju formatu ORLEN w ruchu, który może zadecydować o naszych przewagach na bardzo konkurencyjnym rynku sprzedaży detalicznej – mówi Łukasz Porażyński, dyrektor wykonawczy ds. sprzedaży detalicznej Orlen.

– Koncept sklepu autonomicznego, który uruchomiliśmy wspólnie ze startupem ZINU to jeden z przykładów projektów pilotażowych zrealizowanych w ramach programu Orlen Skylight accelertor – mówi Patrycja Panasiuk, zastępca dyrektora wykonawczego ds. strategii i innowacji oraz relacji inwestorskich Orlen.

Program Orlen Skylight działa od 2021 roku i jest skierowany do początkujących, innowacyjnych przedsiębiorców, którzy mogą współpracować z Orlenem. W tym czasie zrealizowano osiem rund naboru, w ramach których wpłynęło ponad 500 zgłoszeń z Polski i zagranicy, z obszarów sprzedaży detalicznej, logistyki, bezpieczeństwa, petrochemii oraz energetyki.

– Dzięki programowi Orlen Skylight accelrator, który jest mostem technologicznym łączącym środowisko start’upowe z dużą, giełdową spółką, mamy możliwość przetestowania naszego rozwiązania w warunkach rzeczywistych, współpracując przy tym z rozpoznawalną na całym świecie marką – podsumowuje Artur Kowalski, CEO ZINU.

Do tej pory w ramach wyże wymienionego programu, Orlen zawiązał współpracę z ponad 20 spółkami. Start-upy zakwalifikowane do etapu akceleracji zyskują wsparcie finansowanie, eksperckie oraz możliwość testowania swoich rozwiązań w ramach infrastruktury udostępnionej przez koncern.

Orlen / Jędrzej Stachura

Orlen dzięki 5G będzie zapobiegał awariom

Najnowsze artykuły