Alert

Orlen Aviation inwestuje w ekologiczne cysterny

Cysterna Orlen Aviation. Fot. PKN Orlen

​ORLEN Aviation, największy w Polsce operator logistyczny zajmujący się tankowaniem samolotów, inwestuje w rozwój floty przeznaczonej do obsługi naziemnej. W ramach podpisanych kontraktów do spółki trafi łącznie 10 nowoczesnych autocystern oraz 5 przyczep do magazynowania, przewozu i tankowania paliw lotniczych.

​Wraz z dynamicznym rozwojem rynku lotniczego w Polsce, obecna na 11 krajowych lotniskach, spółka ORLEN Aviation rozbudowuje park maszynowy. Pierwsza z nowych autocystern została już dostarczona na warszawskie lotnisko Chopina, 9 kolejnych trafi do firmy w pierwszej połowie 2018 roku. Nowoczesne autocysterny spełniające normy emisji Euro 6, wyposażone są m.in. elektroniczny system pomiarowy wydawanego paliwa skomunikowany z systemem zarządzającym gospodarką paliwami lotniczymi w spółce, urządzenia do kontroli jakości i czystości wydawanego paliwa, zamknięty system odzysku paliwa oraz rozbudowany system zabezpieczeń. Dzięki niskopodwoziowej konstrukcji i wysokości nie przekraczającej 2,5 m pojazdy zapewniają dostęp do wszystkich typów samolotów, a także zagwarantują najwyższy poziom bezpieczeństwa i komfortu pracy operatora.

Nowy sprzęt znacząco odmłodzi flotę ORLEN Aviation i pozwoli na tankowanie większej liczby samolotów bez konieczności powrotu cystern do bazy w celu dotankowania. Będzie to miało znaczący wpływ na zwiększenie wydajności operacji prowadzonych na obsługiwanych przez spółkę lotniskach. Jest to szczególnie istotne w kontekście szybkiego wzrostu na rynku lotniczym w Polsce, wymagającego bardzo wysokiej efektywności obsługi naziemnej.

Nowe autocysterny będą obsługiwały różne lotniska, na których obecny jest ORLEN Aviation, w zależności od bieżących potrzeb. Tylko na lotnisku Chopina w Warszawie spółka wykonuje dziennie ponad 200 operacji tankowania statków powietrznych.

PKN Orlen


Powiązane artykuły

Dzika reprywatyzacja wraca na pełnej

Stołeczni radni Platformy Obywatelskiej zdecydowali o sprzedaży majątku przedwojennej spółki Temler i Szwede bez zgody prawowitych właścicieli. To będzie jeden...

Zgrzyt przy unijnych konsultacjach akcyzowych

Blisko 19 tysięcy osób wzięło udział w konsultacjach dot. dyrektywy tytoniowej. To blisko dziewięć razy więcej niż średnia. Najwięcej, blisko pięć tysięcy...

Legislacyjny Frankenstein

Na warszawskich salonach ktoś uznał, że polska gospodarka jest zbyt silna, a prawo zbyt logiczne — i tak powstał projekt...

Udostępnij:

Facebook X X X