icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Córka Orlenu na Łotwie poprawia wyniki

Łotewska spółka PKN Orlen chwali się poprawą wyników finansowych w 2017 roku. Zamierza również rozwinąć system sprzedaży i ułatwić współpracę z klientami.

W 2017 roku obrót Orlen Latvija, spółki córki Mazeikiu Naftos Prekybos Namai, wyniósł 460,97 mln euro, co w porównaniu z 2016 rokiem oznacza wzrost o 29,5 procent. Jednocześnie zysk firmy wzrósł o 28,1 procent do 2,325 mln euro. Spółka osiągnęła większość dochodów na Łotwie.

W ubiegłym roku przychody spółki ze sprzedaży produktów finalnych (włącznie z akcyzą i podatkiem od magazynowania ropy – przyp. red.) wyniósł 505,326 mln euro. W 2017 roku z tytułu podatków i opłat Orlen Latvija zapłacił 45,161 mln euro. Spółka zarobiła za świadczone usługi 804,940 mln euro.

Orlen Latvija poinformowało, że zamierza rozwinąć w 2018 roku system sprzedaży, dostarczając produkty możliwie jak najbliżej klienta, a więc do terminali, oferując przy tym dostawy produktów naftowych do swoich magazynów.

Ponadto władze spółki zamierzają zapewnić politykę cenową, która ułatwi bezpośrednią współpracę nią bez korzystania pośrednictwa hurtowników.

The Baltic Course/Piotr Stępiński

Łotewska spółka PKN Orlen chwali się poprawą wyników finansowych w 2017 roku. Zamierza również rozwinąć system sprzedaży i ułatwić współpracę z klientami.

W 2017 roku obrót Orlen Latvija, spółki córki Mazeikiu Naftos Prekybos Namai, wyniósł 460,97 mln euro, co w porównaniu z 2016 rokiem oznacza wzrost o 29,5 procent. Jednocześnie zysk firmy wzrósł o 28,1 procent do 2,325 mln euro. Spółka osiągnęła większość dochodów na Łotwie.

W ubiegłym roku przychody spółki ze sprzedaży produktów finalnych (włącznie z akcyzą i podatkiem od magazynowania ropy – przyp. red.) wyniósł 505,326 mln euro. W 2017 roku z tytułu podatków i opłat Orlen Latvija zapłacił 45,161 mln euro. Spółka zarobiła za świadczone usługi 804,940 mln euro.

Orlen Latvija poinformowało, że zamierza rozwinąć w 2018 roku system sprzedaży, dostarczając produkty możliwie jak najbliżej klienta, a więc do terminali, oferując przy tym dostawy produktów naftowych do swoich magazynów.

Ponadto władze spółki zamierzają zapewnić politykę cenową, która ułatwi bezpośrednią współpracę nią bez korzystania pośrednictwa hurtowników.

The Baltic Course/Piotr Stępiński

Najnowsze artykuły