icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

PKN Orlen podpisał z MOL umowy dot. przejęcia 182 stacji paliw na Węgrzech i Słowacji

Orlen podaje w informacji prasowej, że przejął i rozpoczyna rebranding 79 stacji paliw na Węgrzech, funkcjonujących obecnie pod marką Lukoil. Ponadto koncern nabędzie do połowy 2024 roku 103 kolejne stacje paliw zlokalizowane na Słowacji i Węgrzech.

– Wejście Grupy Orlen na rynek węgierski oraz pozyskanie kolejnych stacji na Słowacji to efekt fuzji PKN Orlen i Grupy Lotos. Zgodnie ze strategią, do 2030 roku koncern będzie posiadał 3,5 tys. stacji pod marką ORLEN na co najmniej sześciu rynkach Europy Środkowo-Wschodniej, a udział stacji zagranicznych w całej sieci sprzedaży ma wzrosnąć z 37 procent do 45 procent – czytamy.

– Zgodnie z zapowiedziami, wzmacniamy naszą obecność na Słowacji stając się jednym z czterech największych operatorów na tym rynku. Rozszerzamy też sieć sprzedaży detalicznej o nowy rynek, Węgry, na którym jesteśmy już obecni w obszarze hurtowym. W efekcie realizowanej skutecznie ekspansji sieci sprzedaży, zapewniamy bezpieczeństwo dostaw paliw i źródeł energii nie tylko w Polsce, ale też w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Nasze zaangażowanie i dobre rozpoznanie rynku pozwoli zaoferować nowym klientom w Europie najwyższej jakości produkty i usługi, zgodne z ich oczekiwaniami. Ze stacji pod marką Orlen, klienci na Węgrzech będą mogli korzystać już od początku grudnia – mówi Daniel Obajtek, prezes PKN Orlen.

Koncern, w wyniku realizacji środków zaradczych związanych z przejęciem Grupy Lotos, z początkiem grudnia br. stał się właścicielem 79 stacji na Węgrzech, na których w ciągu kliku dni logo Lukoil zostanie zastąpione marką Orlen. W kolejnym etapie stacje będą dostosowywane do standardów sieci Orlen.

Grupa Orlen w ramach umowy z Grupą MOL docelowo przejmie 143 stacje na Węgrzech i 39 stacji na Słowacji. Przejęcie i rebranding pozostałych 64 stacji na Węgrzech będzie sukcesywnie realizowany do połowy 2024 roku. Równolegle będzie toczył się rebranding 39 stacji na Słowacji, który zakończy się w połowie 2023 roku. W efekcie marka Orlen będzie obecna w sześciu krajach europejskich, gdzie kierowcy będą mogli zatankować na stacjach sieci Orlen. Po finalizacji transakcji koncern będzie posiadał łącznie na Węgrzech i Słowacji ponad 230 stacji.

PKN Orlen/Michał Perzyński

Orlen podaje w informacji prasowej, że przejął i rozpoczyna rebranding 79 stacji paliw na Węgrzech, funkcjonujących obecnie pod marką Lukoil. Ponadto koncern nabędzie do połowy 2024 roku 103 kolejne stacje paliw zlokalizowane na Słowacji i Węgrzech.

– Wejście Grupy Orlen na rynek węgierski oraz pozyskanie kolejnych stacji na Słowacji to efekt fuzji PKN Orlen i Grupy Lotos. Zgodnie ze strategią, do 2030 roku koncern będzie posiadał 3,5 tys. stacji pod marką ORLEN na co najmniej sześciu rynkach Europy Środkowo-Wschodniej, a udział stacji zagranicznych w całej sieci sprzedaży ma wzrosnąć z 37 procent do 45 procent – czytamy.

– Zgodnie z zapowiedziami, wzmacniamy naszą obecność na Słowacji stając się jednym z czterech największych operatorów na tym rynku. Rozszerzamy też sieć sprzedaży detalicznej o nowy rynek, Węgry, na którym jesteśmy już obecni w obszarze hurtowym. W efekcie realizowanej skutecznie ekspansji sieci sprzedaży, zapewniamy bezpieczeństwo dostaw paliw i źródeł energii nie tylko w Polsce, ale też w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Nasze zaangażowanie i dobre rozpoznanie rynku pozwoli zaoferować nowym klientom w Europie najwyższej jakości produkty i usługi, zgodne z ich oczekiwaniami. Ze stacji pod marką Orlen, klienci na Węgrzech będą mogli korzystać już od początku grudnia – mówi Daniel Obajtek, prezes PKN Orlen.

Koncern, w wyniku realizacji środków zaradczych związanych z przejęciem Grupy Lotos, z początkiem grudnia br. stał się właścicielem 79 stacji na Węgrzech, na których w ciągu kliku dni logo Lukoil zostanie zastąpione marką Orlen. W kolejnym etapie stacje będą dostosowywane do standardów sieci Orlen.

Grupa Orlen w ramach umowy z Grupą MOL docelowo przejmie 143 stacje na Węgrzech i 39 stacji na Słowacji. Przejęcie i rebranding pozostałych 64 stacji na Węgrzech będzie sukcesywnie realizowany do połowy 2024 roku. Równolegle będzie toczył się rebranding 39 stacji na Słowacji, który zakończy się w połowie 2023 roku. W efekcie marka Orlen będzie obecna w sześciu krajach europejskich, gdzie kierowcy będą mogli zatankować na stacjach sieci Orlen. Po finalizacji transakcji koncern będzie posiadał łącznie na Węgrzech i Słowacji ponad 230 stacji.

PKN Orlen/Michał Perzyński

Najnowsze artykuły