Najważniejsze informacje dla biznesu

Orlen walczy ze zjawiskiem pustych faktur

Już w lipcu na wszystkich stacjach PKN ORLEN w Polsce pojawią się przezroczyste skrzynki, przeznaczone na przedarte paragony. Powstaną z myślą o klientach, którzy nie chcą lub nie potrzebują dowodu zawarcia transakcji. Dzięki temu rozwiązaniu zyskają pewność, że ich paragony nie zostaną wykorzystane w działaniach „szarej strefy podatkowej”. Koncern w ten sposób wpisuje się w zainicjowane przez Ministerstwo Finansów działania zmierzające do uszczelnienia systemu podatkowego.

Celem akcji PKN ORLEN „Podatkowe Fair Play” jest uświadamianie klientom korzyści wynikających z uczciwych praktyk podatkowych oraz redukcja ryzyka, że na podstawie pozostawionych przez klientów paragonów wystawiane będą tzw. puste faktury, mogące służyć do wyłudzeń podatku VAT. W ramach akcji pracownicy stacji paliw będą zachęcać klientów do odbierania paragonów. W przypadku rezygnacji, dowód zapłaty zostanie przedarty i w obecności klienta umieszczony w specjalnie przygotowanym przezroczystym pojemniku. W ten sposób PKN ORLEN, za pośrednictwem największej w Polsce sieci ponad 1700 stacji paliw, wspiera działania Ministerstwa Finansów mające na celu uszczelnianie systemu podatkowego, takie jak prowadzona cyklicznie akcja informacyjna „Paragon nasza wspólna sprawa. Weź to do siebie.”

– Doceniamy wszystkie inicjatywy wspierające uczciwe praktyki gospodarcze. O ich znaczeniu mogliśmy się przekonać obserwując pozytywne zmiany na rynku paliw po wprowadzeniu przez rząd działań ograniczających szarą strefę. Akcja „Podatkowe Fair Play” jest naszym wkładem w rozwój transparentności podatkowej, która przynosi korzyści wszystkim, zarówno uczciwym przedsiębiorcom, jak i obywatelom – powiedział Wojciech Jasiński, Prezes Zarządu PKN ORLEN.

Akcji towarzyszą działania szkoleniowe skierowane do pracowników i współpracowników PKN ORLEN. Mają one na celu wypracowanie spójnych zasad informowania klientów o założeniach programu oraz korzystania ze skrzynek w sposób nie obniżający jakości świadczonych usług. Od maja br. pilotaż projektu trwa na czterech stacjach paliw Koncernu: jednej płockiej oraz trzech warszawskich.

Koncern aktywne współpracuje także z Polską Organizacją Przemysłu i Handlu Naftowego oraz innymi firmami z branży paliwowej w celu wypracowania skutecznych mechanizmów ograniczających nieprawidłowości związane z wystawianiem tzw. pustych faktur.

PKN Orlen

Już w lipcu na wszystkich stacjach PKN ORLEN w Polsce pojawią się przezroczyste skrzynki, przeznaczone na przedarte paragony. Powstaną z myślą o klientach, którzy nie chcą lub nie potrzebują dowodu zawarcia transakcji. Dzięki temu rozwiązaniu zyskają pewność, że ich paragony nie zostaną wykorzystane w działaniach „szarej strefy podatkowej”. Koncern w ten sposób wpisuje się w zainicjowane przez Ministerstwo Finansów działania zmierzające do uszczelnienia systemu podatkowego.

Celem akcji PKN ORLEN „Podatkowe Fair Play” jest uświadamianie klientom korzyści wynikających z uczciwych praktyk podatkowych oraz redukcja ryzyka, że na podstawie pozostawionych przez klientów paragonów wystawiane będą tzw. puste faktury, mogące służyć do wyłudzeń podatku VAT. W ramach akcji pracownicy stacji paliw będą zachęcać klientów do odbierania paragonów. W przypadku rezygnacji, dowód zapłaty zostanie przedarty i w obecności klienta umieszczony w specjalnie przygotowanym przezroczystym pojemniku. W ten sposób PKN ORLEN, za pośrednictwem największej w Polsce sieci ponad 1700 stacji paliw, wspiera działania Ministerstwa Finansów mające na celu uszczelnianie systemu podatkowego, takie jak prowadzona cyklicznie akcja informacyjna „Paragon nasza wspólna sprawa. Weź to do siebie.”

– Doceniamy wszystkie inicjatywy wspierające uczciwe praktyki gospodarcze. O ich znaczeniu mogliśmy się przekonać obserwując pozytywne zmiany na rynku paliw po wprowadzeniu przez rząd działań ograniczających szarą strefę. Akcja „Podatkowe Fair Play” jest naszym wkładem w rozwój transparentności podatkowej, która przynosi korzyści wszystkim, zarówno uczciwym przedsiębiorcom, jak i obywatelom – powiedział Wojciech Jasiński, Prezes Zarządu PKN ORLEN.

Akcji towarzyszą działania szkoleniowe skierowane do pracowników i współpracowników PKN ORLEN. Mają one na celu wypracowanie spójnych zasad informowania klientów o założeniach programu oraz korzystania ze skrzynek w sposób nie obniżający jakości świadczonych usług. Od maja br. pilotaż projektu trwa na czterech stacjach paliw Koncernu: jednej płockiej oraz trzech warszawskich.

Koncern aktywne współpracuje także z Polską Organizacją Przemysłu i Handlu Naftowego oraz innymi firmami z branży paliwowej w celu wypracowania skutecznych mechanizmów ograniczających nieprawidłowości związane z wystawianiem tzw. pustych faktur.

PKN Orlen

Najnowsze artykuły