icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

OT Logistics chce kupić kolejne akcje chorwackiego operatora portowego

OT Logistics, największy polski operator portowy, jest jedynym podmiotem, który złożył ofertę w przetargu na zakup akcji chorwackiego operatora portu Luka Rijeka d.d. Za blisko 12 proc. akcji OT Logistics oferuje 45,6 mln zł – poinformowały we wtorek służby prasowe spółki.

Agencja prywatyzacyjna CERP, do której należy pakiet akcji przystąpi teraz do weryfikacji formalnie złożonej oferty i jej ewentualnej akceptacji. Sprzedaż akcji może nastąpić 7 września br. w trybie transakcji pakietowej na Giełdzie Papierów Wartościowych w Zagrzebiu.

Jeśli 11,75 proc. akcji Luka Rijeka trafi do spółki OT Logistics, będzie ona posiadać łącznie blisko 33 proc. akcji chorwackiego operatora portowego. W lipcu 2015 r. w ofercie publicznej spółka nabyła prawie 21 proc. akcji Luka Rijeka.

Grupa Kapitałowa OT Logistics planuje być liderem w obsłudze transportowo-logistycznej w Europie Środkowej i Wschodniej oraz produktów agro w basenie Morza Bałtyckiego (bez Rosji) oraz Morza Adriatyckiego.

Jak podała spółka, jednym z ważniejszych celów Grupy jest budowa korytarza Bałtyk-Adriatyk i zapewnienie klientom kompleksowej oferty logistycznej obejmującej zarówno usługi portowe, jak i usługi transportowe wewnątrz lądu. Grupa Kapitałowa zamierza zrealizować te cele poprzez akwizycje, wzrost organiczny oraz alianse strategiczne.

Luka Rijeka jest operatorem największego portu w Chorwacji. Akcje spółki są notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Zagrzebiu. Podstawowym przedmiotem działalności są usługi portowe, w tym załadunek, rozładunek, magazynowanie i transport ładunków masowych, drobnicowych, drewna, zbóż, a także zwierząt i owoców. Według publicznych sprawozdań z lat 2015-2016 Luka Rijeka zrealizowała przeładunki na poziomie 2,2-2,9 mln ton.

Oprócz udziałów w chorwackim porcie Luka Rijeka OT Logistics jest właścicielem OT Port Świnoujście, największego portu masowego na polskim zachodnim wybrzeżu, uniwersalnego portu w Gdyni z jedynym dedykowanym terminalem ro-ro w Polsce – OT Port Gdynia, a także portów śródlądowych we Wrocławiu i Opolu. W portfelu aktywów OT Logistics znajduje się również port w Kołobrzegu.

OT Logistics S.A. to polska firma z ponad 70-letnim doświadczeniem. Wraz ze spółkami tworzącymi Grupę Kapitałową OT Logistics jest największym operatorem portowym w Polsce i na południowym Bałtyku oraz liderem w transporcie wodnym śródlądowym, od Kaliningradu w Rosji po porty w Niemczech i Holandii – informuje spółka. Grupa skupia również podmioty wyspecjalizowane w transporcie drogowym, kolejowym, a także spedycji i logistyce. W 2016 r. Grupa wypracowała 712,1 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, a jej zysk netto wyniósł 10,0 mln zł. Akcje OT Logistics od 2013 r. są notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Polska Agencja Prasowa

OT Logistics, największy polski operator portowy, jest jedynym podmiotem, który złożył ofertę w przetargu na zakup akcji chorwackiego operatora portu Luka Rijeka d.d. Za blisko 12 proc. akcji OT Logistics oferuje 45,6 mln zł – poinformowały we wtorek służby prasowe spółki.

Agencja prywatyzacyjna CERP, do której należy pakiet akcji przystąpi teraz do weryfikacji formalnie złożonej oferty i jej ewentualnej akceptacji. Sprzedaż akcji może nastąpić 7 września br. w trybie transakcji pakietowej na Giełdzie Papierów Wartościowych w Zagrzebiu.

Jeśli 11,75 proc. akcji Luka Rijeka trafi do spółki OT Logistics, będzie ona posiadać łącznie blisko 33 proc. akcji chorwackiego operatora portowego. W lipcu 2015 r. w ofercie publicznej spółka nabyła prawie 21 proc. akcji Luka Rijeka.

Grupa Kapitałowa OT Logistics planuje być liderem w obsłudze transportowo-logistycznej w Europie Środkowej i Wschodniej oraz produktów agro w basenie Morza Bałtyckiego (bez Rosji) oraz Morza Adriatyckiego.

Jak podała spółka, jednym z ważniejszych celów Grupy jest budowa korytarza Bałtyk-Adriatyk i zapewnienie klientom kompleksowej oferty logistycznej obejmującej zarówno usługi portowe, jak i usługi transportowe wewnątrz lądu. Grupa Kapitałowa zamierza zrealizować te cele poprzez akwizycje, wzrost organiczny oraz alianse strategiczne.

Luka Rijeka jest operatorem największego portu w Chorwacji. Akcje spółki są notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Zagrzebiu. Podstawowym przedmiotem działalności są usługi portowe, w tym załadunek, rozładunek, magazynowanie i transport ładunków masowych, drobnicowych, drewna, zbóż, a także zwierząt i owoców. Według publicznych sprawozdań z lat 2015-2016 Luka Rijeka zrealizowała przeładunki na poziomie 2,2-2,9 mln ton.

Oprócz udziałów w chorwackim porcie Luka Rijeka OT Logistics jest właścicielem OT Port Świnoujście, największego portu masowego na polskim zachodnim wybrzeżu, uniwersalnego portu w Gdyni z jedynym dedykowanym terminalem ro-ro w Polsce – OT Port Gdynia, a także portów śródlądowych we Wrocławiu i Opolu. W portfelu aktywów OT Logistics znajduje się również port w Kołobrzegu.

OT Logistics S.A. to polska firma z ponad 70-letnim doświadczeniem. Wraz ze spółkami tworzącymi Grupę Kapitałową OT Logistics jest największym operatorem portowym w Polsce i na południowym Bałtyku oraz liderem w transporcie wodnym śródlądowym, od Kaliningradu w Rosji po porty w Niemczech i Holandii – informuje spółka. Grupa skupia również podmioty wyspecjalizowane w transporcie drogowym, kolejowym, a także spedycji i logistyce. W 2016 r. Grupa wypracowała 712,1 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, a jej zysk netto wyniósł 10,0 mln zł. Akcje OT Logistics od 2013 r. są notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Polska Agencja Prasowa

Najnowsze artykuły