icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

OT Logistics może przejąć STK oraz Kolej Bałtycką

OT Logistics otrzymał zgodę Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) na dokonanie koncentracji, polegającej na przejęciu kontroli nad STK oraz Koleją Bałtycką, a także inwestycji STK Group w akcje OT Logistics, podała spółka. Uzyskanie tej zgody stanowi spełnienie kolejnego z warunków zawieszających umowy.

Pod koniec czerwca br. OT Logistics zawarł warunkową umowę inwestycyjną z STK Group dotyczącą realizacji przez OT Logistics inwestycji w akcje STK S.A. oraz akcje Kolei Bałtyckiej (KB S.A.) za szacunkowo ok. 33 mln zł, a także inwestycji STK Group w akcje OT Logistics za 23,4 mln zł.

W ramach transakcji STK Group nabędzie 91 406 akcji OT Logistics (liczba określona bez uwzględnienia uchwały o podziale akcji). Łączna cena zakupu akcji OT Logistics przez STK Group będzie wynosić 23,4 mln zł, tj. 256 zł za jedną akcję (bez uwzględnienia ww. uchwały o podziale akcji – splicie).

Na początku lipca br. akcjonariusze OT Logistics zdecydowali o dokonaniu podziału (splitu) dotychczasowej liczby akcji spółki poprzez obniżenie wartości nominalnej każdej akcji z 1,92 zł do kwoty 0,24 zł dla każdej akcji poprzez wymianę wszystkich akcji w stosunku 1:8. Liczba akcji tworzących kapitał zakładowy zwiększyła się z 1 427 660 akcji do 11 421 280 akcji.

Split był jednym elementów transakcji w ramach warunkowej umowy inwestycyjnej OT Logistics z STK Group dotyczącej realizacji przez OT Logistics inwestycji w akcje STK S.A. oraz akcje Kolei Bałtyckiej (KB S.A.) za szacunkowo ok. 33 mln zł, a także inwestycji STK Group w akcje OT Logistics za 23,4 mln zł.

Na początku czerwca OT Logistics zawarła list intencyjny z Jarpid Investment dotyczący zakupu 100% udziałów przewoźnika kolejowego STK Group.

W skład Grupy STK wchodzą spółki STK S.A. i Kolej Bałtycka S.A., zajmujące się przewozami kolejowymi i działalnością bocznicową. Specjalizują się one w przewozach ładunków ponadgabarytowych, paliw i materiałów chemicznych (paliwa i tzw. ciężka chemia). Oferują również przewozy wszelkich ładunków masowych i kontenerów. Obie spółki są licencjonowanymi przewoźnikami kolejowym, posiadającymi niezbędne certyfikaty bezpieczeństwa.

Pod względem wykonanej pracy przewozowej zajmują piąte miejsce wśród prywatnych przewoźników kolejowych. Głównymi klientami obu spółek są największe w Polsce zakłady branży paliwowej, energetycznej i ciepłowniczej. Roczne obroty oscylują na poziomie ok. 80 mln zł.

W sierpniu ub.r. OT Logistics nabył 100% udziałów przewoźnika kolejowego Landkol.

Grupa OT Logistics świadczy usługi transportowe, spedycyjne i logistyczne w Polsce i Europie Środkowej oraz Zachodniej. Spółka zadebiutowała na głównym rynku GPW w lipcu 2013 r. W 2015 r. miała 752 mln zł skonsolidowanych przychodów.

ISBNews.pl

OT Logistics otrzymał zgodę Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) na dokonanie koncentracji, polegającej na przejęciu kontroli nad STK oraz Koleją Bałtycką, a także inwestycji STK Group w akcje OT Logistics, podała spółka. Uzyskanie tej zgody stanowi spełnienie kolejnego z warunków zawieszających umowy.

Pod koniec czerwca br. OT Logistics zawarł warunkową umowę inwestycyjną z STK Group dotyczącą realizacji przez OT Logistics inwestycji w akcje STK S.A. oraz akcje Kolei Bałtyckiej (KB S.A.) za szacunkowo ok. 33 mln zł, a także inwestycji STK Group w akcje OT Logistics za 23,4 mln zł.

W ramach transakcji STK Group nabędzie 91 406 akcji OT Logistics (liczba określona bez uwzględnienia uchwały o podziale akcji). Łączna cena zakupu akcji OT Logistics przez STK Group będzie wynosić 23,4 mln zł, tj. 256 zł za jedną akcję (bez uwzględnienia ww. uchwały o podziale akcji – splicie).

Na początku lipca br. akcjonariusze OT Logistics zdecydowali o dokonaniu podziału (splitu) dotychczasowej liczby akcji spółki poprzez obniżenie wartości nominalnej każdej akcji z 1,92 zł do kwoty 0,24 zł dla każdej akcji poprzez wymianę wszystkich akcji w stosunku 1:8. Liczba akcji tworzących kapitał zakładowy zwiększyła się z 1 427 660 akcji do 11 421 280 akcji.

Split był jednym elementów transakcji w ramach warunkowej umowy inwestycyjnej OT Logistics z STK Group dotyczącej realizacji przez OT Logistics inwestycji w akcje STK S.A. oraz akcje Kolei Bałtyckiej (KB S.A.) za szacunkowo ok. 33 mln zł, a także inwestycji STK Group w akcje OT Logistics za 23,4 mln zł.

Na początku czerwca OT Logistics zawarła list intencyjny z Jarpid Investment dotyczący zakupu 100% udziałów przewoźnika kolejowego STK Group.

W skład Grupy STK wchodzą spółki STK S.A. i Kolej Bałtycka S.A., zajmujące się przewozami kolejowymi i działalnością bocznicową. Specjalizują się one w przewozach ładunków ponadgabarytowych, paliw i materiałów chemicznych (paliwa i tzw. ciężka chemia). Oferują również przewozy wszelkich ładunków masowych i kontenerów. Obie spółki są licencjonowanymi przewoźnikami kolejowym, posiadającymi niezbędne certyfikaty bezpieczeństwa.

Pod względem wykonanej pracy przewozowej zajmują piąte miejsce wśród prywatnych przewoźników kolejowych. Głównymi klientami obu spółek są największe w Polsce zakłady branży paliwowej, energetycznej i ciepłowniczej. Roczne obroty oscylują na poziomie ok. 80 mln zł.

W sierpniu ub.r. OT Logistics nabył 100% udziałów przewoźnika kolejowego Landkol.

Grupa OT Logistics świadczy usługi transportowe, spedycyjne i logistyczne w Polsce i Europie Środkowej oraz Zachodniej. Spółka zadebiutowała na głównym rynku GPW w lipcu 2013 r. W 2015 r. miała 752 mln zł skonsolidowanych przychodów.

ISBNews.pl

Najnowsze artykuły