Duża awaria w OVH. Nie działa wiele stron internetowych

9 listopada 2017, 10:42 Alert

OVH, jedna z popularnych firm hostingowych, od czwartku rano ma poważne problemy ze swoimi serwerami. Wiele stron internetowych w Polsce przestało działać. Po południu usterkę udało się częściowo naprawić, a większość witryn znów działa normalnie.

fot. OMV

Według pierwszych informacji problemy są związane z awarią systemu zasilania oraz sieci szkieletowej. Na stronie OVH nie ma żadnego komunikatu, bo również ona nie działa.

OVH to jeden z najpopularniejszych dostawców usług hostingowych. Działa na całym świecie.

Firma wystosowała oficjalny komunikat. „Z uwagi na awarię części sieci szkieletowej OVH oraz niedostępność zasilania w centrum danych Strasbourg, część klientów OVH nie ma dostępu do usług zlokalizowanych w centrach danych w Wielkiej Brytanii, Niemczech oraz Francji. Dostęp do usług jest możliwy w centrach danych: w Warszawie, Kanadzie oraz w centrum danych P19 Paryż – Francja. Pracujemy nad przywróceniem dostępu do usług” – napisała spółka OVH w wydanym w czwartek rano oświadczeniu.

Problem z energią i światłowodami

Później OVH podało więcej szczegółów na temat awarii. „Dziś rano miały miejsce dwa niezależne od siebie incydenty: pierwszy miał wpływ na francuskie centrum danych w Strasburgu (SBG), drugi dotknął usługi zlokalizowane w Roubaix na północy Francji (RBX). W centrum w Strasburgu (SBG) działają trzy centra danych OVH, a jedno jest w budowie. W RBX uruchomionych jest siedem centrów danych” – czytamy w oświadczeniu. OVH doprecyzowało, że centrum w Strasburgu miało problemy z energią elektryczną. W czwartek po południu wciąż trwało usuwanie awarii.

Z kolei w Roubaix nastąpiła awaria światłowodów. „Źródłem problemu był błąd oprogramowania na sprzęcie sieciowym, który spowodował utratę konfiguracji i trudności z połączeniem w RBX. Z chwilą zdiagnozowania problemu, pracownicy OVH uruchomili kopię zapasową konfiguracji oprogramowania, a centrum danych może ponownie działać. Incydent w Roubaix został już rozwiązany. Obecnie zespół OVH razem z producentem oprogramowania szuka źródła błędu, aby wyeliminować podobne zdarzenia w przyszłości” – podało OVH w komunikacie.

AKTUALIZACJA 9.11.2017 godz. 15.45 (dodano oświadczenie OVH)

BiznesAlert.pl