Przy wszystkich przedsięwzięciach infrastrukturalnych nie interesuje nas sposób ich wykonywania, ale to, jak efekt całego wysiłku przyczyni się do wzrostu akceptacji kolei w społeczeństwie i gospodarce. Jeżeli tego nie uzyskamy, to jak się skończą środki unijne wrócimy do epoki Balcerowicza, który powiedział w 1990 roku, że kolejarzom nie da ani złotówki, bo i tak dwie złotówki zmarnują – powiedział przytaczany przez rynek-kolejowy.pl prof. Wojciech Paprocki.
Brak długofalowych strategii inwestycyjnych oraz kontraktów na utrzymanie infrastruktury z gwarancją finansowania może doprowadzić do ponownej zapaści stanu polskiej infrastruktury kolejowej po 2023 roku. Jednym z najważniejszych elementów uświadamiających społeczeństwo o roli kolei jest przekonanie go co do tego, jakie jest jej miejsce w gospodarce i transporcie pasażerskim. O uwarunkowaniach polskiej kolei na Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach mówił prof. Wojciech Paprocki z Katedry Transportu Szkoły Głównej Handlowej- czytamy.
Źródło: rynek-kolejowy.pl