InfrastrukturaKolejeWszystko

Pasikowski: Przewozy Regionalne modernizują tyle, na ile je stać

EN57 Muszyna, Przewozy Regionalne

Przewozy Regionalne podpisały umowy z Centrum Unijnych Projektów Transportowych na dofinansowanie w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko dwóch projektów – modernizacji 21 pociągów typu EZT oraz 18 wagonów i 5 lokomotyw elektrycznych. Odnowiony tabor będzie obsługiwał połączenia międzywojewódzkie. Całkowita wartość inwestycji wynosi ponad 215 mln zł, z czego kwota dofinansowania ze środków Unii Europejskiej – ponad 122 mln zł.

Modernizacja pociągów oznacza całkowitą zmianę zarówno wyglądu zewnętrznego, jak i wewnętrznego. Modernizacja podwyższa komfort podróżowania dla pasażerów. Obejmuje ona dostosowanie składów do podróży przez osoby niepełnosprawne oraz spełnia wszelkie normy środowiskowe. Modernizacja, oprócz komfortu, zapewni pasażerom także jeszcze większe bezpieczeństwo. Zmodernizowany tabor będzie mógł jeździć z prędkością 120 km/h.

Dla pasażerów Przewozów Regionalnych zmodernizowany tabor oznacza podniesienie komfortu podróży. Chcielibyśmy, by takich modernizacji było jak najwięcej. Teraz jednak spółka, ze względu na swoją sytuację finansową, nie dysponuje środkami na nowy tabor lub jego modernizację – mówi Tomasz Pasikowski, prezes zarządu Przewozów Regionalnych. – Abyśmy mogli odzyskać zdolności inwestycyjne konieczne jest przeprowadzenie restrukturyzacji opartej przede wszystkim na wieloletnich umowach na świadczenie usług przewozowych w poszczególnych województwach. Tylko przewidywalność pracy, a tym samym dochodów, połączona z oddłużeniem ze strony Skarbu Państwa, umożliwi odzyskanie rentowności i inwestycje m.in. w nowy tabor.

W ramach pierwszego projektu zmodernizowanych zostało 21 elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN 57. 18 zmodernizowanych składów będzie dowozić na co dzień pasażerów do szkoły czy pracy, a 3 – będą stanowiły rezerwę. Nowy tabor będzie obsługiwał (w całości lub częściowo) następujące linie: Wrocław – Zielona Góra – Szczecin, Kołobrzeg – Piła – Poznań – Wrocław – Kłodzko oraz Poznań – Ostrów Wlkp. – Łódź. Modernizacja rozpoczęła się w styczniu bieżącego roku. Według harmonogramu pierwszy zmodernizowany skład ma wyjechać na tory we wrześniu, a ostatni – w grudniu 2015 roku. Wartość projektu to 160 160 854,06 zł, w tym kwota dofinansowania ze środków Unii Europejskiej – 90 918 853,52 zł.

Drugi projekt obejmie zwrot kosztów modernizacji 18 wagonów i 5 lokomotyw elektrycznych przeznaczonych do obsługi połączeń międzywojewódzkich. Odnowione składy są już użytkowane na co dzień na trasie Poznań – Wrocław – Wałbrzych – Jelenia Góra – Szklarska Poręba. Wartość projektu to 55 645 597,83 zł, w tym kwota dofinansowania ze środków Unii Europejskiej – 31 469 200,00 zł.

Źródło: Przewozy Regionalne


Powiązane artykuły

PSG: Tereny dotknięte powodzią otrzymają nowy gazociąg

Spółka poinformowała o otrzymaniu decyzji lokalizacyjnej dotyczącej gazociągu Otmuchów-Paczków (powiat nyski), na terenach, które zostały dotknięte przez zeszłoroczną powódź. Infrastruktura...

Polska i kraje bałtyckie zbliżają się by chronić energetykę

Polska oraz Litwa, Łotwa i Estonia podpisały memorandum dotyczący współpracy w zakresie ochrony infrastruktury energetycznej. W lutym bieżącego roku kraje...
Morska farma wiatrowa Anholt/Dania. Fot. BiznesAlert.pl/Bartłomiej Sawicki

Dania chce więcej morskich wiatraków. Podwoi moc offshore

19 maja rząd Danii ogłosił wdrożenie pomocy w wysokości 7,7 miliarda euro na wsparcie rozwoju morskiej energii wiatrowej. Ma to...

Udostępnij:

Facebook X X X