InfrastrukturaKolejeWszystko

Pawłowski: PKP PLK zwiększa bezpieczeństwo i szybkość podróży koleją

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. konsekwentnie podnoszą poziom bezpieczeństwa na liniach kolejowych m.in. przez inwestycje w tory. Zarządca infrastruktury realizuje projekt wymiany w całym kraju blisko 700 rozjazdów – kluczowych elementów torów. Program za ponad 640 mln zł. przekroczył już półmetek. Przedsięwzięcie zapewnia wyższy poziom bezpieczeństwa i sprawniejszy ruch pociągów – podaje spółka w komunikacie.

Do końca 2014 roku na zlecenie PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. wymieniono już 364 rozjazdy w kilkunastu województwach. Do września 2015 r., kiedy zakończy się projekt, kolejarze zamontują ich jeszcze 333. Łącznie na polskich torach – w 14 województwach, na 31 liniach kolejowych i 142 posterunkach ruchu, m.in. stacjach kolejowych – zamontowanych będzie 697 nowych rozjazdów.

– PLK konsekwentnie realizuje program poprawy bezpieczeństwa w obszarze technicznym organizacyjnym, pracowniczym oraz inwestycyjnym. Wymiana 700 rozjazdów, podobnie jak modernizacja urządzeń sterowania ruchem kolejowym, zapewniają lepsze parametry techniczne linii, czyli szybszy i bezpieczniejszy przejazd pociągów. Dla podróżnego to krótsza i wygodniejsza podróż – mówi Andrzej Pawłowski, wiceprezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

W ramach projektu rozjazdowego zakończono już wszystkie prace w województwie opolskim, gdzie wymienionych zostało 16 rozjazdów. W tym roku po raz pierwszy prace będą prowadzone w województwach: warmińsko-mazurskim (9 rozjazdów), pomorskim (14 rozjazdów) oraz mazowieckim (19 rozjazdów). Inwestycja, która przekroczyła już półmetek obejmuje także województwa: zachodniopomorskie, łódzkie, świętokrzyskie, dolnośląskie, lubelskie, małopolskie, śląskie, wielkopolskie, kujawsko-pomorskie oraz podkarpackie.

Rozjazd to specjalna konstrukcja, będąca częścią toru, wykonana z szyn kolejowych, umożliwiająca przejazd pociągów z jednego toru na drugi. Najwięcej rozjazdów zamontowanych jest w obrębie stacji. Wymiana tego elementu infrastruktury kolejowej umożliwi szybszą jazdę pociągów, a co za tym idzie, skrócenie czasów przejazdów. Nowe rozjazdy mają lepsze parametry techniczne i są przygotowane do pracy w zimie.

– Montowane rozjazdy wyposażone są w nowe napędy zwrotnicowe, a także w urządzenia elektrycznego ogrzewania, dzięki czemu będą mogły być bez problemów eksploatowane także w warunkach zimowych – informuje Żaneta Bąkowska, kierownik kontraktu z PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Najwięcej rozjazdów zostanie wymienionych w:
Podkarpackiem – 137
Kujawsko-Pomorskiem – 107
Wielkopolskiem – 102

Projekt „Poprawa bezpieczeństwa poprzez zabudowę nowych rozjazdów kolejowych o podwyższonym standardzie konstrukcyjnym” POIiŚ 7.1-71 współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Źródło: PKP PLK


Powiązane artykuły

Srebro. Fot. KGHM, foto ilustracja

Polska potęgą srebra. Zachód ma na nie chrapkę

Amerykańska Służba Geologiczna dokonała przeliczenia polskich zasobów srebra, oceniając je jako największe na świecie, pozostawiające daleko w tyle dotychczasowych liderów branży....

PSG: Tereny dotknięte powodzią otrzymają nowy gazociąg

Spółka poinformowała o otrzymaniu decyzji lokalizacyjnej dotyczącej gazociągu Otmuchów-Paczków (powiat nyski), na terenach, które zostały dotknięte przez zeszłoroczną powódź. Infrastruktura...

Polska i kraje bałtyckie zbliżają się by chronić energetykę

Polska oraz Litwa, Łotwa i Estonia podpisały memorandum dotyczący współpracy w zakresie ochrony infrastruktury energetycznej. W lutym bieżącego roku kraje...

Udostępnij:

Facebook X X X