PKP Intercity zamówił u bydgoskiego producenta PESA 20 pojazdów w wersji ośmioczłonowej, mających obsługiwać połączenia dalekobieżne. W czasie niedawnych testów na torze w Żmigrodzie wagony te zostały poddane badaniom na zgodność z najnowszymi, rygorystycznymi przepisami TSI LOK&PAS.
W połowie września pisaliśmy, o tym, że w jednym ze składów testowanych dla PKP Intercity doszło do uszkodzenia podłogi. Dziś wiemy już więcej na temat zaistniałej usterki – w pociągach odkształciła się wykładzina. Jak podkreśla w rozmowie z reporterem BiznesAlert.pl Jerzy Berg – Szef Marketingu Krajowego Rynku Klientów Kluczowych i zarazem kierownik projektu Dart – problem wynikał ze złej technologii wykonania wykładziny w pojazdach.
– Zastosowana technologia i zarazem rodzaj nawierzchni został zmieniony i aktualnie nie ma już kłopotu z tym elementem. Dobrze, że sytuacja wynikła w fazie testów naszego pociągu, przed przekazaniem produktu do kluczowego klienta, jakim jest PKP Intercity – ocenił. To odpowiedź na informacje, że podłoga Darta załamała się podczas testów.