Najważniejsze informacje dla biznesu

PGNiG rozpoczęło dostawy paliwa LNG do Zajezdni Ostrombramska (WIDEO)

Pierwsze dostawy skroplonego gazu ziemnego LNG trafiły do warszawskiej Zajezdni Ostrombramska. To efekt umowy na dostawy tego paliwa do 35 ekologicznych autobusów gazowych, którą 17 kwietnia zawarły PGNiG OD z miejskimi zakładami autobusowymi w Warszawie.

Umowa o wartości 4 mln zł będzie obowiązywała przez 12 miesięcy. Paliwo gazowe trafiać będzie do istniejącej stacji tankowania, która działa w zajezdni przy ulicy Ostrobramskiej 38 w Warszawie.

– Dynamiczny rozwój gazomobilności w Polsce jest możliwy dzięki szerokiemu dostępowi do gazu ziemnego w postaci sprężonej CNG i skroplonej LNG  jaki zapewnia Grupa PGNIG. Gaz ziemny to najbardziej ekologiczne paliwo w transporcie publicznym – przyczynia się do poprawy jakości powietrza w Polsce, na czym Grupie PGNIG bardzo zależy – powiedział Maciej Woźniak, wiceprezes PGNiG SA ds. handlowych. Stacja w Zajezdni Ostrobramska posiada instalację do tankowania zarówno paliwa LNG, jak i wytwarzania oraz tankowania sprężonego gazu ziemnego CNG. Oba paliwa są stosowane do napędzania silników spalinowych w ekologicznych pojazdach.

– Cieszymy się, że Warszawa odważnie i konsekwentnie stawia na niskoemisyjny transport publiczny oparty na wykorzystaniu ekologicznych autobusów gazowych. Nasza umowa stanowi kolejny element udanej współpracy z MZA. W tym roku uruchomimy również stację tankowania autobusów w zajezdni przy ulicy Kleszczowej, która docelowo będzie służyła do tankowania 110 nowych pojazdów – powiedział Henryk Mucha, prezes PGNiG Obrót Detaliczny.

Paliwo gazowe stanowi najlepszą, ekologiczną alternatywę dla oleju napędowego, dominującego w polskim transporcie publicznym, ponieważ oznacza m.in. nawet dziesięciokrotnie mniejszą emisję cząstek stałych do atmosfery. Ponadto pojazdy zasilane gazem ziemnym poruszają się zdecydowanie ciszej, co jest szczególnie istotne w przypadku centrów miast.

– To kolejna umowa Miejskich Zakładów Autobusowych z PGNiG. Dzięki kolejnym kontraktom zapewniliśmy sobie dostawy paliwa dla 145 autobusów gazowych. Zgodnie z polityką władz Warszawy w najbliższych latach będziemy nadal inwestowali w dostawy ekologicznego taboru, w tym gazowego – podkreślił Jan Kuźmiński, Prezes Zarządu Miejskich Zakładów Autobusowych.

– Transport publiczny w polskich miastach przeżywa prawdziwą ekologiczną rewolucję. Tylko w tym roku na wykorzystanie gazu do zasilania autobusów zdecydowały się: Łomża, Suwałki oraz Bielsko-Biała, które dołączyły do takich miast jak Kielce, czy właśnie Warszawa. Tendencja jest rosnąca – teraz po Polsce jeździ około 400 autobusów na gaz ziemny, a do końca 2019 roku będzie ich już 600. Autobusy gazowe bez wątpienia mogą stanowić jeden z filarów transportu niskoemisyjnego w Polsce – dodał Marcin Szczudło, wiceprezes PGNiG Obrót Detaliczny.

PGNIG

Pierwsze dostawy skroplonego gazu ziemnego LNG trafiły do warszawskiej Zajezdni Ostrombramska. To efekt umowy na dostawy tego paliwa do 35 ekologicznych autobusów gazowych, którą 17 kwietnia zawarły PGNiG OD z miejskimi zakładami autobusowymi w Warszawie.

Umowa o wartości 4 mln zł będzie obowiązywała przez 12 miesięcy. Paliwo gazowe trafiać będzie do istniejącej stacji tankowania, która działa w zajezdni przy ulicy Ostrobramskiej 38 w Warszawie.

– Dynamiczny rozwój gazomobilności w Polsce jest możliwy dzięki szerokiemu dostępowi do gazu ziemnego w postaci sprężonej CNG i skroplonej LNG  jaki zapewnia Grupa PGNIG. Gaz ziemny to najbardziej ekologiczne paliwo w transporcie publicznym – przyczynia się do poprawy jakości powietrza w Polsce, na czym Grupie PGNIG bardzo zależy – powiedział Maciej Woźniak, wiceprezes PGNiG SA ds. handlowych. Stacja w Zajezdni Ostrobramska posiada instalację do tankowania zarówno paliwa LNG, jak i wytwarzania oraz tankowania sprężonego gazu ziemnego CNG. Oba paliwa są stosowane do napędzania silników spalinowych w ekologicznych pojazdach.

– Cieszymy się, że Warszawa odważnie i konsekwentnie stawia na niskoemisyjny transport publiczny oparty na wykorzystaniu ekologicznych autobusów gazowych. Nasza umowa stanowi kolejny element udanej współpracy z MZA. W tym roku uruchomimy również stację tankowania autobusów w zajezdni przy ulicy Kleszczowej, która docelowo będzie służyła do tankowania 110 nowych pojazdów – powiedział Henryk Mucha, prezes PGNiG Obrót Detaliczny.

Paliwo gazowe stanowi najlepszą, ekologiczną alternatywę dla oleju napędowego, dominującego w polskim transporcie publicznym, ponieważ oznacza m.in. nawet dziesięciokrotnie mniejszą emisję cząstek stałych do atmosfery. Ponadto pojazdy zasilane gazem ziemnym poruszają się zdecydowanie ciszej, co jest szczególnie istotne w przypadku centrów miast.

– To kolejna umowa Miejskich Zakładów Autobusowych z PGNiG. Dzięki kolejnym kontraktom zapewniliśmy sobie dostawy paliwa dla 145 autobusów gazowych. Zgodnie z polityką władz Warszawy w najbliższych latach będziemy nadal inwestowali w dostawy ekologicznego taboru, w tym gazowego – podkreślił Jan Kuźmiński, Prezes Zarządu Miejskich Zakładów Autobusowych.

– Transport publiczny w polskich miastach przeżywa prawdziwą ekologiczną rewolucję. Tylko w tym roku na wykorzystanie gazu do zasilania autobusów zdecydowały się: Łomża, Suwałki oraz Bielsko-Biała, które dołączyły do takich miast jak Kielce, czy właśnie Warszawa. Tendencja jest rosnąca – teraz po Polsce jeździ około 400 autobusów na gaz ziemny, a do końca 2019 roku będzie ich już 600. Autobusy gazowe bez wątpienia mogą stanowić jeden z filarów transportu niskoemisyjnego w Polsce – dodał Marcin Szczudło, wiceprezes PGNiG Obrót Detaliczny.

PGNIG

Najnowsze artykuły