icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

PGNiG oferuje fotowoltaikę dla firm i chce być częścią rozbudowy sektora wartego 20 miliardów euro

PGNiG uruchamia ofertę fotowoltaiczną dla firm. – Nowoczesne panele fotowoltaiczne dla firm to wyjście naprzeciw ich oczekiwaniom. Nie tylko gaz ziemny – pakiet rozwiązań energetycznych, które proponujemy naszym klientom będzie coraz szerszy. W Polsce, przez najbliższe dwie dekady, na rozbudowę fotowoltaiki zostanie wydane 20 mld euro – chcemy być obecni w tym procesie – przekonywał na konferencji prasowej Maciej Woźniak, Wiceprezes Zarządu ds. handlowych PGNiG SA.

Fotowoltaika dla firm

Usługa pod nazwą „Fotowoltaika dla firm” ma obejmować kompleksową realizację inwestycji, w tym między innymi doradztwo w zakresie doboru technologii i sposobów finansowania oraz przyłączenie instalacji solarnej do sieci. – Celem PGNiG jest komfort i zadowolenie klientów. Nowoczesne panele fotowoltaiczne dla firm to wyjście naprzeciw oczekiwaniom. Nie tylko gaz ziemny – pakiet rozwiązań energetycznych, które proponujemy naszym klientom będzie coraz szerszy, w dodatku wszystko załatwić będzie można za jednym razem i jak zwykle w jednym miejscu – podkreślił Maciej Woźniak, Wiceprezes Zarządu ds. handlowych PGNiG SA.

– To znak czasu, że przedsiębiorcy w Polsce głośno komunikują o swoich potrzebach, w tym przypadku energii odnawialnej. Nasza oferta wzbogaca się o urządzenia nienależące do naszego core biznesu, to go uzupełnia i sprzyja środowisku. Na tym rynku bardzo ważna jest jakość, dlatego jako partnera wybraliśmy firmę Corab.

Podkreślił, że firma nie istnieje, kiedy nie słucha swoich partnerów. – Lata 2016-2018 były okresem rozwoju kompetencji i opanowania do perfekcji sprzedaży gazu klientom biznesowym, to się udało. Wychodzimy z założenia, że naszym obowiązkiem jest dopasowanie się do potrzeb, stąd pomysł na program „Fotowoltaika dla firm”. Dla PGNiG oznacza to nie tylko zgodność ze swoją strategią – powiedział. Dodał, że jego zdaniem fotowoltaika dla firm to konkretne korzyści dla klientów końcowych, PGNiG i partnerów, z którymi będziemy realizować projekt.

PGNiG jest częścią transformacji energetycznej

– Marka PGNiG zobowiązuje. Patrząc na transformację miksu energetycznego, inwestycje w efektywność energetyczną i źródła odnawialne będą wyłącznie rosnąć. W Polsce, przez najbliższe dwie dekady, na rozbudowę fotowoltaiki zostanie wydane 20 mld euro – chcemy być obecni w tym procesie – podkreślił.  Powiedział, że w 2040 roku, w naszym kraju, udział fotowoltaiki sięgnie blisko 30 procent, dlatego PGNiG jako firma musi być obecne na tym rynku. – Rynek potrzebuje więcej gazu, który jest naszym produktem core’owym. Fotowoltaika da nam dodatkowe plusy i możliwość wytworzenia synergii, która da naszym klientom wymierne korzyści – wskazał Maciej Woźniak.

Prezes Corab zauważył, że fotowoltaika jest przyszłością, a udział firmy w rynku to prawie 30 procent. – Na świecie ma miejsce boom fotowoltaiczny; w roku 2050 roku 70 procent energii będzie pochodziła ze źródeł odnawialnych. Jesteśmy w stanie zapewnić rozwiązania najwyższej klasy niemalże w każdym miejscu – powiedział Henryk Biały, prezes zarządu Corab.

W zakresie potencjału popytu na tę usługę na rynku, zdaniem Marcina Olewnika z PGNiG Obrót Detaliczny, jest on spory. – Jeśli spojrzymy na grupę odbiorców, którym dedykujemy nasze rozwiązania, to jest ona coraz większa. Niedawno znowelizowana została ustawa o odnawialnych źródłach energii, która sprzyja takim inwestycjom. Po uruchomieniu wspominanej przez nas usługi, chcemy otworzyć się na klientów indywidualnych – spółdzielnie, rolników i klientów rozproszonych. Energia elektryczna z paneli jest coraz tańsza. Mamy świadomość, że ten rynek nie rozwijałby się tak, gdyby nie systemy wsparcia. Ma to związek z walką ze smogiem prowadzoną przez rząd. Ruszamy teraz z innowacyjną linią biznesową – powiedział Marcin Olewnik z PGNiG OD.

Oferta PGNiG

„Fotowoltaika dla firm” to oferta kierowana zarówno dla obecnych, jak i przyszłych klientów biznesowych PGNiG Obrót Detaliczny. Klienci, zainteresowani korzystaniem z energii słonecznej, będą mogli liczyć między innymi na indywidualny dobór rozwiązania wraz z wymiarowaniem i montażem instalacji fotowoltaicznej.

Oferta będzie realizowana w modelu „pod klucz”. Na każdym etapie procesu sprzedażowego i inwestycyjnego przedsiębiorca będzie dysponował wsparciem opiekuna ze strony PGNiG Obrót Detaliczny. Za realizację instalacji fotowoltaicznej, przyłączenie jej do sieci elektroenergetycznej i uruchomienie będzie odpowiedzialna Polska Korporacja Fotowoltaiczna S.A., która jest dystrybutorem firmy Corab – jednego z największych polskich producentów fotowoltaicznych systemów instalacyjnych.

– Dążymy do uzyskania korzystnej dla klientów synergii w obszarze uzupełniających dla gazu ziemnego rozwiązań energetycznych. Z tego względu zdecydowaliśmy się na rozwój nowego produktu i promocję czystej energii słonecznej. Pozyskanie doświadczonych i sprawdzonych polskich partnerów pozwala nam na oferowanie najlepszej jakości produktu oraz kompleksowej usługi – powiedział Henryk Mucha, Prezes Zarządu PGNiG Obrót Detaliczny Sp. z o.o.

– Klienci będą mogli również skorzystać z atrakcyjnych warunków finansowania inwestycji, w tym z pomocy w zakresie uzyskania dofinansowania z istniejących programów wsparcia oraz finansowania komercyjnego – podaje PGNiG w komunikacie.

PGNiG/Michał Perzyński

PGNiG uruchamia ofertę fotowoltaiczną dla firm. – Nowoczesne panele fotowoltaiczne dla firm to wyjście naprzeciw ich oczekiwaniom. Nie tylko gaz ziemny – pakiet rozwiązań energetycznych, które proponujemy naszym klientom będzie coraz szerszy. W Polsce, przez najbliższe dwie dekady, na rozbudowę fotowoltaiki zostanie wydane 20 mld euro – chcemy być obecni w tym procesie – przekonywał na konferencji prasowej Maciej Woźniak, Wiceprezes Zarządu ds. handlowych PGNiG SA.

Fotowoltaika dla firm

Usługa pod nazwą „Fotowoltaika dla firm” ma obejmować kompleksową realizację inwestycji, w tym między innymi doradztwo w zakresie doboru technologii i sposobów finansowania oraz przyłączenie instalacji solarnej do sieci. – Celem PGNiG jest komfort i zadowolenie klientów. Nowoczesne panele fotowoltaiczne dla firm to wyjście naprzeciw oczekiwaniom. Nie tylko gaz ziemny – pakiet rozwiązań energetycznych, które proponujemy naszym klientom będzie coraz szerszy, w dodatku wszystko załatwić będzie można za jednym razem i jak zwykle w jednym miejscu – podkreślił Maciej Woźniak, Wiceprezes Zarządu ds. handlowych PGNiG SA.

– To znak czasu, że przedsiębiorcy w Polsce głośno komunikują o swoich potrzebach, w tym przypadku energii odnawialnej. Nasza oferta wzbogaca się o urządzenia nienależące do naszego core biznesu, to go uzupełnia i sprzyja środowisku. Na tym rynku bardzo ważna jest jakość, dlatego jako partnera wybraliśmy firmę Corab.

Podkreślił, że firma nie istnieje, kiedy nie słucha swoich partnerów. – Lata 2016-2018 były okresem rozwoju kompetencji i opanowania do perfekcji sprzedaży gazu klientom biznesowym, to się udało. Wychodzimy z założenia, że naszym obowiązkiem jest dopasowanie się do potrzeb, stąd pomysł na program „Fotowoltaika dla firm”. Dla PGNiG oznacza to nie tylko zgodność ze swoją strategią – powiedział. Dodał, że jego zdaniem fotowoltaika dla firm to konkretne korzyści dla klientów końcowych, PGNiG i partnerów, z którymi będziemy realizować projekt.

PGNiG jest częścią transformacji energetycznej

– Marka PGNiG zobowiązuje. Patrząc na transformację miksu energetycznego, inwestycje w efektywność energetyczną i źródła odnawialne będą wyłącznie rosnąć. W Polsce, przez najbliższe dwie dekady, na rozbudowę fotowoltaiki zostanie wydane 20 mld euro – chcemy być obecni w tym procesie – podkreślił.  Powiedział, że w 2040 roku, w naszym kraju, udział fotowoltaiki sięgnie blisko 30 procent, dlatego PGNiG jako firma musi być obecne na tym rynku. – Rynek potrzebuje więcej gazu, który jest naszym produktem core’owym. Fotowoltaika da nam dodatkowe plusy i możliwość wytworzenia synergii, która da naszym klientom wymierne korzyści – wskazał Maciej Woźniak.

Prezes Corab zauważył, że fotowoltaika jest przyszłością, a udział firmy w rynku to prawie 30 procent. – Na świecie ma miejsce boom fotowoltaiczny; w roku 2050 roku 70 procent energii będzie pochodziła ze źródeł odnawialnych. Jesteśmy w stanie zapewnić rozwiązania najwyższej klasy niemalże w każdym miejscu – powiedział Henryk Biały, prezes zarządu Corab.

W zakresie potencjału popytu na tę usługę na rynku, zdaniem Marcina Olewnika z PGNiG Obrót Detaliczny, jest on spory. – Jeśli spojrzymy na grupę odbiorców, którym dedykujemy nasze rozwiązania, to jest ona coraz większa. Niedawno znowelizowana została ustawa o odnawialnych źródłach energii, która sprzyja takim inwestycjom. Po uruchomieniu wspominanej przez nas usługi, chcemy otworzyć się na klientów indywidualnych – spółdzielnie, rolników i klientów rozproszonych. Energia elektryczna z paneli jest coraz tańsza. Mamy świadomość, że ten rynek nie rozwijałby się tak, gdyby nie systemy wsparcia. Ma to związek z walką ze smogiem prowadzoną przez rząd. Ruszamy teraz z innowacyjną linią biznesową – powiedział Marcin Olewnik z PGNiG OD.

Oferta PGNiG

„Fotowoltaika dla firm” to oferta kierowana zarówno dla obecnych, jak i przyszłych klientów biznesowych PGNiG Obrót Detaliczny. Klienci, zainteresowani korzystaniem z energii słonecznej, będą mogli liczyć między innymi na indywidualny dobór rozwiązania wraz z wymiarowaniem i montażem instalacji fotowoltaicznej.

Oferta będzie realizowana w modelu „pod klucz”. Na każdym etapie procesu sprzedażowego i inwestycyjnego przedsiębiorca będzie dysponował wsparciem opiekuna ze strony PGNiG Obrót Detaliczny. Za realizację instalacji fotowoltaicznej, przyłączenie jej do sieci elektroenergetycznej i uruchomienie będzie odpowiedzialna Polska Korporacja Fotowoltaiczna S.A., która jest dystrybutorem firmy Corab – jednego z największych polskich producentów fotowoltaicznych systemów instalacyjnych.

– Dążymy do uzyskania korzystnej dla klientów synergii w obszarze uzupełniających dla gazu ziemnego rozwiązań energetycznych. Z tego względu zdecydowaliśmy się na rozwój nowego produktu i promocję czystej energii słonecznej. Pozyskanie doświadczonych i sprawdzonych polskich partnerów pozwala nam na oferowanie najlepszej jakości produktu oraz kompleksowej usługi – powiedział Henryk Mucha, Prezes Zarządu PGNiG Obrót Detaliczny Sp. z o.o.

– Klienci będą mogli również skorzystać z atrakcyjnych warunków finansowania inwestycji, w tym z pomocy w zakresie uzyskania dofinansowania z istniejących programów wsparcia oraz finansowania komercyjnego – podaje PGNiG w komunikacie.

PGNiG/Michał Perzyński

Najnowsze artykuły