PGNiG wprowadza do swojej oferty usługę biletową, w ramach której oferuje utrzymywanie na zlecenie klientów obowiązkowego zapasu gazu ziemnego zgodnie z obowiązującymi w Polsce regulacjami.
Zawarte w ofercie PGNiG opcje usługi dają możliwość realizacji obowiązków ustawowych nałożonych na przedsiębiorcę przywożącego gaz do Polski – na jego zlecenie – w dwóch modelach. W ramach oferty można skorzystać usługi magazynowania bez konieczności zakupu przez przedsiębiorcę dodatkowego gazu ziemnego, albo w oparciu o gaz, który staje się własnością Klienta w momencie rozpoczęcia świadczenia usługi.
Usługa biletowa oferowana jest na warunkach elastycznych, m.in. w zakresie wielkości zapasu obowiązkowego, jak również okresu jej świadczenia.
– PGNiG to największy podmiot na rynku, który od lat utrzymuje zdecydowaną większość zapasów handlowych i obowiązkowych gazu ziemnego na terenie Polski. Kompetencje, wiedza i zasoby, jakie posiadamy, pozwalają nam rozszerzyć naszą ofertę o atrakcyjne rozwiązania odpowiadające na potrzeby mniejszych podmiotów działających na rynku gazu ziemnego. Dzięki temu przedsiębiorcy ci mogą skupić się na ich podstawowej działalności, nam zlecając kwestię realizacji obowiązku magazynowania zapasów gazu – powiedział Maciej Woźniak, wiceprezes Zarządu PGNiG ds. handlowych.
– Wprowadzając do oferty usługę biletową, nie tylko wspieramy podmioty w wypełnianiu obowiązku utrzymywania zapasu gazu ziemnego, ale również wzmacniamy bezpieczeństwo energetyczne Polski – dodał.
Obowiązek utrzymywania zapasu obowiązkowego wynika z Ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o zapasach ropy naftowej, produktów naftowych i gazu ziemnego oraz zasadach postępowania w sytuacjach zagrożenia bezpieczeństwa paliwowego państwa i zakłóceń na rynku naftowym.
CIRE.PL