icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Piechociński: Rusza rozbudowa terminala kontenerowego w Gdańsku

– Dzięki takim inwestycjom jak gdański terminal kontenerowy tworzymy unikatową ofertę oraz zmieniamy model logistyczny w regionie – powiedział wicepremier, minister gospodarki Janusz Piechociński podczas uroczystego rozpoczęcia budowy drugiego głębokowodnego nabrzeża w terminalu kontenerowym DCT Gdańsk. Inauguracja odbyła się 15 maja 2015 r. w Gdańsku.

DCT Gdańsk S.A. jest najnowocześniejszym polskim terminalem kontenerowym, w którym  rocznie przeładowywane są kontenerowce o łącznej pojemności prawie 1,2 mln TEU. Oficjalne otwarcie terminalu nastąpiło 1 października 2007 r. Od stycznia 2010 r., zaś jest on jedynym polskim terminalem głębokowodnym obsługującym statki oceaniczne w ramach  bezpośrednich regularnych połączeń z Dalekim Wschodem. W maju 2011 r. zaczął on obsługiwać największe statki na świecie, m.in.  kontenerowce klasy E o pojemności 15.500 TEU należące do Maersk Line. Dzięki temu, spółka dołączyła do prestiżowej grupy głębokowodnych portów kontenerowych w Europie Północnej. Należy zaznaczyć, że gdański terminal jest jedynym takim portem przeładunkowym na wschód od Cieśnin Duńskich.

Nowe głębokowodne nabrzeże o długości 650 m dwukrotnie zwiększy zdolność przeładunkową gdańskiego terminalu. Wartość inwestycji realizowanej przez belgijską spółkę N.V. Besix  wynosi 290 mln euro. Termin zakończenia budowy nabrzeża przewidywany jest na 2016 r.

Źródło: Ministerstwo Gospodarki

– Dzięki takim inwestycjom jak gdański terminal kontenerowy tworzymy unikatową ofertę oraz zmieniamy model logistyczny w regionie – powiedział wicepremier, minister gospodarki Janusz Piechociński podczas uroczystego rozpoczęcia budowy drugiego głębokowodnego nabrzeża w terminalu kontenerowym DCT Gdańsk. Inauguracja odbyła się 15 maja 2015 r. w Gdańsku.

DCT Gdańsk S.A. jest najnowocześniejszym polskim terminalem kontenerowym, w którym  rocznie przeładowywane są kontenerowce o łącznej pojemności prawie 1,2 mln TEU. Oficjalne otwarcie terminalu nastąpiło 1 października 2007 r. Od stycznia 2010 r., zaś jest on jedynym polskim terminalem głębokowodnym obsługującym statki oceaniczne w ramach  bezpośrednich regularnych połączeń z Dalekim Wschodem. W maju 2011 r. zaczął on obsługiwać największe statki na świecie, m.in.  kontenerowce klasy E o pojemności 15.500 TEU należące do Maersk Line. Dzięki temu, spółka dołączyła do prestiżowej grupy głębokowodnych portów kontenerowych w Europie Północnej. Należy zaznaczyć, że gdański terminal jest jedynym takim portem przeładunkowym na wschód od Cieśnin Duńskich.

Nowe głębokowodne nabrzeże o długości 650 m dwukrotnie zwiększy zdolność przeładunkową gdańskiego terminalu. Wartość inwestycji realizowanej przez belgijską spółkę N.V. Besix  wynosi 290 mln euro. Termin zakończenia budowy nabrzeża przewidywany jest na 2016 r.

Źródło: Ministerstwo Gospodarki

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

Najnowsze artykuły