icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Pierwsza nitka Turkish Stream blisko finału

Gazprom poinformował na stronie internetowej o tym, że zakończył budowę podmorskiego odcinka pierwszej nitki gazociągu Turkish Stream z Rosji do Turcji.

Firma podaje, że średnia prędkość budowy odcinka podmorskiego przeprowadzonej przez statek Pioneering Spirit wyniosła średnio 4,3 km dziennie. Maksymalna prędkość została zanotowana w lutym tego roku i wyniosła 5,6 km dziennie.

Gazociąg był budowany równocześnie z brzegów Turcji i Rosji przez Morze Czarne. Trwa budowa terminala odbiorczego na terytorium tureckim. Po zakończeniu budowy połączenia lądowego ostatecznie zakończy się budowa pierwszej nitki. Druga ma być budowana do trzeciego kwartału 2018 roku.

Turkish Stream zakłada budowę dwóch nitek gazociągu z Rosji do Turcji po 15,75 mld m sześc. rocznie. Został on zredukowany o dwie nitki i zakłada budowę drugiej pod warunkiem pojawienia się zainteresowania gazem z gazociągu w Europie. Pierwsza nitka ma służyć dostawom na rynek europejski. Budową zarządza spółka South Stream Transport B.V. należąca w stu procentach do Gazpromu.

Turcja to drugi rynek zbytu na gaz od Gazpromu. W 2017 roku spółka wysłała do tego kraju rekordowe 29 mld m sześc. To wzrost o 17,3 procent (4,3 mld m sześć.) w stosunku do 2016 roku, o 6,2 procent (1,7 mld m sześc.) w stosunku do 2014 roku. Obecnie surowiec dociera do Turcji istniejącymi gazociągami Blue Stream oraz Gazociągiem Transbałkańskim. Turkish Stream pozwoli zwiększyć wolumen dostaw z pominięciem szlaku ukraińskiego. Gazprom planuje zachować jedynie minimalny poziom dostaw przez ten kraj po 2019 roku, kiedy kończy się umowa tranzytowa z Naftogazem.

Gazprom/Wojciech Jakóbik

Gazprom poinformował na stronie internetowej o tym, że zakończył budowę podmorskiego odcinka pierwszej nitki gazociągu Turkish Stream z Rosji do Turcji.

Firma podaje, że średnia prędkość budowy odcinka podmorskiego przeprowadzonej przez statek Pioneering Spirit wyniosła średnio 4,3 km dziennie. Maksymalna prędkość została zanotowana w lutym tego roku i wyniosła 5,6 km dziennie.

Gazociąg był budowany równocześnie z brzegów Turcji i Rosji przez Morze Czarne. Trwa budowa terminala odbiorczego na terytorium tureckim. Po zakończeniu budowy połączenia lądowego ostatecznie zakończy się budowa pierwszej nitki. Druga ma być budowana do trzeciego kwartału 2018 roku.

Turkish Stream zakłada budowę dwóch nitek gazociągu z Rosji do Turcji po 15,75 mld m sześc. rocznie. Został on zredukowany o dwie nitki i zakłada budowę drugiej pod warunkiem pojawienia się zainteresowania gazem z gazociągu w Europie. Pierwsza nitka ma służyć dostawom na rynek europejski. Budową zarządza spółka South Stream Transport B.V. należąca w stu procentach do Gazpromu.

Turcja to drugi rynek zbytu na gaz od Gazpromu. W 2017 roku spółka wysłała do tego kraju rekordowe 29 mld m sześc. To wzrost o 17,3 procent (4,3 mld m sześć.) w stosunku do 2016 roku, o 6,2 procent (1,7 mld m sześc.) w stosunku do 2014 roku. Obecnie surowiec dociera do Turcji istniejącymi gazociągami Blue Stream oraz Gazociągiem Transbałkańskim. Turkish Stream pozwoli zwiększyć wolumen dostaw z pominięciem szlaku ukraińskiego. Gazprom planuje zachować jedynie minimalny poziom dostaw przez ten kraj po 2019 roku, kiedy kończy się umowa tranzytowa z Naftogazem.

Gazprom/Wojciech Jakóbik

Najnowsze artykuły