icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Pierwszy arktyczny gazowiec LNG pojawił się w Murmańsku

Według informacji Rosmorportu gazowiec przybił do portu w Murmańsku z małym testowym ładunkiem LNG. Statek był testowany w Zeebrugge pod koniec stycznia br. Obecnie będzie testowany w warunkach morskich Arktyki.

Gazowiec do transportowania gazu skroplonego 172600-CBM, należący do Sovcomflot Rosji, został zaprojektowany i zbudowany przez stocznię południowokoreańską DSME dla potrzeb Jamał LNG. Wyposażony jest w urządzenia do łamania lodu o grubości do 2,1 metrów.

Arktyczny gazoport

Spółka Jamał LNG, w którą zainwestowano 27 mld dol. będzie mieć wydajność 16,5 mln metrycznych ton rocznie. Obecnie przygotowuje się do wysyłki pod koniec tego roku pierwszego transportu LNG. Rosmorport nie podał terminala docelowego transportu oraz odbiorcy.

Udziałowcami projektu Jamał LNG są: Novatek, jako operator  (posiada 50,1 proc. udziałów), chiński CNPC i francuski Total  ( po 20 proc. udziałów) oraz chiński Fundusz Jedwabnego Szlaku ( 9,9 proc. udziałów).

LNG World News/Teresa Wójcik

Według informacji Rosmorportu gazowiec przybił do portu w Murmańsku z małym testowym ładunkiem LNG. Statek był testowany w Zeebrugge pod koniec stycznia br. Obecnie będzie testowany w warunkach morskich Arktyki.

Gazowiec do transportowania gazu skroplonego 172600-CBM, należący do Sovcomflot Rosji, został zaprojektowany i zbudowany przez stocznię południowokoreańską DSME dla potrzeb Jamał LNG. Wyposażony jest w urządzenia do łamania lodu o grubości do 2,1 metrów.

Arktyczny gazoport

Spółka Jamał LNG, w którą zainwestowano 27 mld dol. będzie mieć wydajność 16,5 mln metrycznych ton rocznie. Obecnie przygotowuje się do wysyłki pod koniec tego roku pierwszego transportu LNG. Rosmorport nie podał terminala docelowego transportu oraz odbiorcy.

Udziałowcami projektu Jamał LNG są: Novatek, jako operator  (posiada 50,1 proc. udziałów), chiński CNPC i francuski Total  ( po 20 proc. udziałów) oraz chiński Fundusz Jedwabnego Szlaku ( 9,9 proc. udziałów).

LNG World News/Teresa Wójcik

Najnowsze artykuły