icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Pierwszy terminal LNG w Finlandii: mały, ale wszechstronny

Gasum poinformował, że pierwszy fiński terminal LNG przeznaczony do importu surowca rozpoczął pracę komercyjną w Pori. Projekt ma małą skalę, ale szeroki zakres działalności.

Pori LNG to pierwsza instalacja tego typu w Finlandii. Jest umiejscowiona w porcie Tahkuluoto w miejscowości Pori. Dostawcą gazu jest firma Skangas. Możliwości magazynowe terminala to 30 tysięcy m3. Jest on zasilany gazociągiem o długości 12 km.

LNG z portu Tahkuluoto ma trafiać do klientów komercyjnych w pobliskim Parku Przemysłowym M20 i innym klientom firmy Skangas. Pori LNG ma służyć do dystrybucji gazu przy użyciu transportu gazociągowego, morskiego i drogowego. W porcie jest możliwość bunkrowania statków.

W porcie LNG znajduje się zbiornik o wysokości 35 metrów i średnicy 42 m, sprężarki i skraplarki, wieża do flarowania o wysokości poniżej 50 metrów, doki załadunkowe i jednostka wytwarzająca ciepło. Terminal jest połączony gazociągiem ze wspomnianym M20.

Całkowity koszt projektu wyniósł 81 mln euro. Ministerstwo zatrudnienia i gospodarki Finlandii dofinansowało go kwotą 23 mln euro.

Skangas/Gasum/Wojciech Jakóbik

Gasum poinformował, że pierwszy fiński terminal LNG przeznaczony do importu surowca rozpoczął pracę komercyjną w Pori. Projekt ma małą skalę, ale szeroki zakres działalności.

Pori LNG to pierwsza instalacja tego typu w Finlandii. Jest umiejscowiona w porcie Tahkuluoto w miejscowości Pori. Dostawcą gazu jest firma Skangas. Możliwości magazynowe terminala to 30 tysięcy m3. Jest on zasilany gazociągiem o długości 12 km.

LNG z portu Tahkuluoto ma trafiać do klientów komercyjnych w pobliskim Parku Przemysłowym M20 i innym klientom firmy Skangas. Pori LNG ma służyć do dystrybucji gazu przy użyciu transportu gazociągowego, morskiego i drogowego. W porcie jest możliwość bunkrowania statków.

W porcie LNG znajduje się zbiornik o wysokości 35 metrów i średnicy 42 m, sprężarki i skraplarki, wieża do flarowania o wysokości poniżej 50 metrów, doki załadunkowe i jednostka wytwarzająca ciepło. Terminal jest połączony gazociągiem ze wspomnianym M20.

Całkowity koszt projektu wyniósł 81 mln euro. Ministerstwo zatrudnienia i gospodarki Finlandii dofinansowało go kwotą 23 mln euro.

Skangas/Gasum/Wojciech Jakóbik

Najnowsze artykuły