icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Pijanowska-Kuras: Co zrobić jeśli zginie bagaż na lotnisku

Podczas podróży lotniczych zdarzają się przypadki zagubienia przez przewoźników bagaży pasażerów. Na całym świecie całkowitą odpowiedzialność za przewóz pasażera oraz jego bagażu ponosi przewoźnik lotniczy, w którym został wykupiony bilet. I pod jego adresem należy kierować wszelkie roszczenia dotyczące zagubionego bagażu – wyjaśnił nam Przemysław Przybylski, rzecznik prasowy Lotniska Chopina w Warszawie. Oto, co na ten temat uważa Barbara Pijanowska-Kuras, rzecznik prasowy PLL LOT. – Sytuacja każdego pasażera jest analizowana indywidualnie i bezpośrednio z pasażerem. Nie mamy zatem możliwości odnieść się do konkretnego przypadku – stwierdza Barbara Pijanowska-Kuras, rzecznik prasowy PLL LOT. Nie mniej jednak przedstawiamy ogólne zasady postępowania w przypadku stwierdzenia zaginięcia bagażu: osoba, która nie otrzymała bagażu na lotnisku powinna zgłosić ten fakt do biura Lost & Found agenta handlingowego obsługującego dany rejs, jeszcze przed opuszczeniem strefy odbioru bagażu.

W opinii rzecznika prasowego PLL LOT tam należy przedstawić swoją kartę pokładową oraz odcinek wywieszki bagażowej, potwierdzający nadanie bagażu. Wystawiany jest wtedy specjalny raport i zostaje wszczęta procedura jego poszukiwania.

– Jeśli w ciągu około 28 dni od zgłoszenia bagaż nie zostanie odnaleziony, wtedy zostaje uruchomiona procedura odszkodowawcza – informuje dalej Pijanowska-Kuras.
Szczegółowe informacje na temat postępowania w przypadku jakichkolwiek nieregularności w przewozie bagażu można znaleźć w regulaminie zamieszczonym między innymi na stronie lot.com.

Podczas podróży lotniczych zdarzają się przypadki zagubienia przez przewoźników bagaży pasażerów. Na całym świecie całkowitą odpowiedzialność za przewóz pasażera oraz jego bagażu ponosi przewoźnik lotniczy, w którym został wykupiony bilet. I pod jego adresem należy kierować wszelkie roszczenia dotyczące zagubionego bagażu – wyjaśnił nam Przemysław Przybylski, rzecznik prasowy Lotniska Chopina w Warszawie. Oto, co na ten temat uważa Barbara Pijanowska-Kuras, rzecznik prasowy PLL LOT. – Sytuacja każdego pasażera jest analizowana indywidualnie i bezpośrednio z pasażerem. Nie mamy zatem możliwości odnieść się do konkretnego przypadku – stwierdza Barbara Pijanowska-Kuras, rzecznik prasowy PLL LOT. Nie mniej jednak przedstawiamy ogólne zasady postępowania w przypadku stwierdzenia zaginięcia bagażu: osoba, która nie otrzymała bagażu na lotnisku powinna zgłosić ten fakt do biura Lost & Found agenta handlingowego obsługującego dany rejs, jeszcze przed opuszczeniem strefy odbioru bagażu.

W opinii rzecznika prasowego PLL LOT tam należy przedstawić swoją kartę pokładową oraz odcinek wywieszki bagażowej, potwierdzający nadanie bagażu. Wystawiany jest wtedy specjalny raport i zostaje wszczęta procedura jego poszukiwania.

– Jeśli w ciągu około 28 dni od zgłoszenia bagaż nie zostanie odnaleziony, wtedy zostaje uruchomiona procedura odszkodowawcza – informuje dalej Pijanowska-Kuras.
Szczegółowe informacje na temat postępowania w przypadku jakichkolwiek nieregularności w przewozie bagażu można znaleźć w regulaminie zamieszczonym między innymi na stronie lot.com.

Najnowsze artykuły