icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Neska: PKP Cargo będzie wozić 120-metrowe szyny dla ArcelorMittal

Już na początku marca PKP CARGO S.A. zacznie realizację pionierskiej usługi transportu długiej szyny dla ArcelorMittal, największego producenta stali na świecie. Uroczyste otwarcie instalacji do produkcji 120-metrowej szyny odbyło się 24 lutego br. w hucie ArcelorMittal Poland w Dąbrowie Górniczej. Spółka PKP CARGO S.A. jako jedyna dysponuje odpowiednim taborem i przygotowaniem do przewozu takich nietypowych ładunków w Polsce.

W dniu 24 lutego nastąpiło oficjalne otwarcie instalacji do produkcji długiej szyny w hucie ArcelorMittal Poland w Dąbrowie Górniczej. Do tej pory dąbrowska Walcownia Duża produkowała szyny o długości 30 metrów. Teraz rozpoczyna produkcję 120-metrowych szyn, które przewozić będzie PKP CARGO SA. Pierwszy załadunek szyn na wagony PKP CARGO S.A. odbędzie się na początku marca.

 Transport długiej szyny to wyzwanie wymagające dużego doświadczenia i odpowiedniego przygotowania po stronie przewoźnika. Wybór PKP CARGO przez tak uznanego partnera jak ArcelorMittal to potwierdzenie, że jako jedni z niewielu przewoźników dysponujemy zarówno odpowiednim taborem, jak i wysoko wykwalifikowanymi pracownikami. Dodatkowo cieszymy się, że przewożąc długie szyny przyczyniamy się do modernizacji linii kolejowych w Polsce, czego skutki odczują wszyscy przewoźnicy działający w naszym kraju – mówi Jacek Neska, dyrektor zarządzający ds. sprzedaży w PKP CARGO S.A.

Na początku lutego br. odbyły się próbne przewozy szyn wagonami PKP CARGO S.A. Wagony wyposażone są w stelaże ładunkowe i jarzmo na czwartym wagonie przystosowane do przewiezienia szyn o długości 120 metrów. Wysokość stelaży umożliwiała załadunek szyn w dwóch warstwach, kolejne wagony są już wyposażone w wyższe stelaże, gwarantujące załadunek 3 warstw. Przy pierwszym próbnym przewozie w relacji Dąbrowa Górnicza Towarowa – Sieraków Śląski przewieziono 53 sztuki szyn.

Produkcja długiej szyny jest dla nas projektem o dużym znaczeniu strategicznym, szczególnie  w kontekście planów związanych z inwestycjami kolejowymi w wielu państwach, w tym w Polsce. Chcemy uczestniczyć w tych przedsięwzięciach jako dostawca szyn zarówno na rynek krajowy, jak i rynki zagraniczne – komentuje Manfred Van Vlierberghe, dyrektor generalny ArcelorMittal Poland.

ArcelorMittal Poland jest największym producentem stali w Polsce . Koncern w tym roku obchodzi 10-lecie obecności na polskim rynku.  Oprócz inwestycji w instalację do produkcji długiej szyny, Spółka w ubiegłym roku przeprowadziła remont dwóch wielkich pieców i wybudowała centrum serwisowe grodzic w Dąbrowie Górniczej, a także za zakończyła  budowę biologicznej oczyszczalni ścieków w krakowskiej koksowni i rozpoczęła  modernizację wydziału węglopochodnych w koksowni w Zdzieszowicach.

Już na początku marca PKP CARGO S.A. zacznie realizację pionierskiej usługi transportu długiej szyny dla ArcelorMittal, największego producenta stali na świecie. Uroczyste otwarcie instalacji do produkcji 120-metrowej szyny odbyło się 24 lutego br. w hucie ArcelorMittal Poland w Dąbrowie Górniczej. Spółka PKP CARGO S.A. jako jedyna dysponuje odpowiednim taborem i przygotowaniem do przewozu takich nietypowych ładunków w Polsce.

W dniu 24 lutego nastąpiło oficjalne otwarcie instalacji do produkcji długiej szyny w hucie ArcelorMittal Poland w Dąbrowie Górniczej. Do tej pory dąbrowska Walcownia Duża produkowała szyny o długości 30 metrów. Teraz rozpoczyna produkcję 120-metrowych szyn, które przewozić będzie PKP CARGO SA. Pierwszy załadunek szyn na wagony PKP CARGO S.A. odbędzie się na początku marca.

 Transport długiej szyny to wyzwanie wymagające dużego doświadczenia i odpowiedniego przygotowania po stronie przewoźnika. Wybór PKP CARGO przez tak uznanego partnera jak ArcelorMittal to potwierdzenie, że jako jedni z niewielu przewoźników dysponujemy zarówno odpowiednim taborem, jak i wysoko wykwalifikowanymi pracownikami. Dodatkowo cieszymy się, że przewożąc długie szyny przyczyniamy się do modernizacji linii kolejowych w Polsce, czego skutki odczują wszyscy przewoźnicy działający w naszym kraju – mówi Jacek Neska, dyrektor zarządzający ds. sprzedaży w PKP CARGO S.A.

Na początku lutego br. odbyły się próbne przewozy szyn wagonami PKP CARGO S.A. Wagony wyposażone są w stelaże ładunkowe i jarzmo na czwartym wagonie przystosowane do przewiezienia szyn o długości 120 metrów. Wysokość stelaży umożliwiała załadunek szyn w dwóch warstwach, kolejne wagony są już wyposażone w wyższe stelaże, gwarantujące załadunek 3 warstw. Przy pierwszym próbnym przewozie w relacji Dąbrowa Górnicza Towarowa – Sieraków Śląski przewieziono 53 sztuki szyn.

Produkcja długiej szyny jest dla nas projektem o dużym znaczeniu strategicznym, szczególnie  w kontekście planów związanych z inwestycjami kolejowymi w wielu państwach, w tym w Polsce. Chcemy uczestniczyć w tych przedsięwzięciach jako dostawca szyn zarówno na rynek krajowy, jak i rynki zagraniczne – komentuje Manfred Van Vlierberghe, dyrektor generalny ArcelorMittal Poland.

ArcelorMittal Poland jest największym producentem stali w Polsce . Koncern w tym roku obchodzi 10-lecie obecności na polskim rynku.  Oprócz inwestycji w instalację do produkcji długiej szyny, Spółka w ubiegłym roku przeprowadziła remont dwóch wielkich pieców i wybudowała centrum serwisowe grodzic w Dąbrowie Górniczej, a także za zakończyła  budowę biologicznej oczyszczalni ścieków w krakowskiej koksowni i rozpoczęła  modernizację wydziału węglopochodnych w koksowni w Zdzieszowicach.

Najnowsze artykuły