InfrastrukturaKolejeWszystko

PKP Cargo chce powiększyć terminal w Paskowie o 40 ty. m kw.

AWT, należący do Grupy PKP Cargo drugi największy przewoźnik kolejowy w Czechach, powiększy powierzchnię terminala w Paskowie pod Ostrawą o 40 tys. m kw. Zwiększy to możliwości magazynowe tego obiektu o 2,4 tys. TEU (TEU – dwudziestostopowy kontener). Po zakończeniu prac całkowitą powierzchnia bazy przeładunkowej będzie wynosić 71 tys. m kw., a jej potencjał przeładunkowy podwoi się (do 4,8 tys TEU). Obiekt w Paskowie jest największym terminalem intermodalnym w Czechach. Stanowi on ważny punkt przeładunkowy dla zagłębia przemysłu samochodowego w Czechach, Słowacji i południowej Polsce. W tym momencie jego możliwości są wykorzystywane w stu procentach.


AWT chce rozbudowywać siatkę połączeń do terminala w Paskowie o kolejne porty, między innymi Gdańsk i Gdynię. Dzięki współpracy z PKP Cargo, Ostrava-Paskov stanie się częścią trójkąta logistycznego Bałtyk-Adriatyk-Morze Północne, w którym podostrawski terminal będzie odgrywał rolę głównego węzła transportowego w tej części Europy.

– Terminal w Paskowie to perła w koronie AWT. Doskonale położony, profesjonalne zarządzany i cieszący się zaufaniem klientów jest ważnym elementem planów rozwojowych Grupy PKP Cargo. Już dziś obsługuje on ruch z portów niemieckich, słoweńskiego Kopru, włoskiego Triestu czy z Turcji. Mamy ambitne plany włączenia go w obsługę Nowego Jedwabnego Szlaku, polskich portów oraz jeszcze lepsze wykorzystanie korytarza Bałtyk-Adriatyk – mówi Adam Purwin, Prezes Zarządu PKP Cargo.

Grupa AWT transportem intermodalnym zajmuje się już od roku 2006. Wtedy na terenie dawnej Kopalni Paskov zbudowano terminal kontenerowy Ostrava-Paskov. Obecnie to największy terminal intermodalny w Czechach i ważne centrum przeładunkowe w tej części Europy. Obsługuje on połączenia z największymi portami europejskimi: Hamburgiem, Rotterdamem, Bremerhaven, Koprem, Triestem oraz czeskimi terminalami w Pradze, Mielniku i Lovosicích. Korzystają z niego najwięksi producenci z sektora samochodowego: Hyundai, KIA, Opel, Škoda i VW.

W ramach modernizacji tego obiektu, AWT zleciło wybudowanie dwóch nowych torów (każdy o długości 350 metrów), parkingu dla 40 ciągników siodłowych, podłączenia dla kontenerów chłodniczych oraz specjalnego miejsca dla kontenerów z towarami niebezpiecznymi. Tak znaczące zwiększenie powierzchni i zakresu świadczonych usług wymaga również wybudowania nowoczesnego stanowiska zarządzania działalnością w postaci nowej dyspozytorni.

– Przewozy kontenerowe to najbardziej perspektywiczna część rynku, a jednocześnie gwarantująca dywersyfikację przychodów AWT i poszerzanie bazy klientów. Obecnie intermodal stanowi blisko 10 proc. przewozów AWT. Inwestycje w infrastrukturę przeładunkową, wykorzystanie współpracy z PKP Cargo i ekspansja naszej oferty na rynki państw Europy Środkowej i Południowej pozwolą na wzrost udziału tego segmentu w kolejnych latach – mówi Zbigniew Klepacki, Dyrektor Generalny AWT.

Źródło: PKP Cargo


Powiązane artykuły

Srebro. Fot. KGHM, foto ilustracja

Polska potęgą srebra. Zachód ma na nie chrapkę

Amerykańska Służba Geologiczna dokonała przeliczenia polskich zasobów srebra, oceniając je jako największe na świecie, pozostawiające daleko w tyle dotychczasowych liderów branży....

PSG: Tereny dotknięte powodzią otrzymają nowy gazociąg

Spółka poinformowała o otrzymaniu decyzji lokalizacyjnej dotyczącej gazociągu Otmuchów-Paczków (powiat nyski), na terenach, które zostały dotknięte przez zeszłoroczną powódź. Infrastruktura...

Polska i kraje bałtyckie zbliżają się by chronić energetykę

Polska oraz Litwa, Łotwa i Estonia podpisały memorandum dotyczący współpracy w zakresie ochrony infrastruktury energetycznej. W lutym bieżącego roku kraje...

Udostępnij:

Facebook X X X