icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

PKP Cargo dostarczy Niemcom polski koks

(PKP Cargo)

Od początku maja PKP CARGO przewozi koks dla Grupy JSW z południa Polski do odbiorcy w Nadrenii Północnej-Westfalii. W skali miesiąca do zachodniego landu Niemiec trafia kilkanaście tysięcy ton tego surowca energetycznego. Największy polski przewoźnik realizuje dostawy samodzielnie na całym odcinku, w tzw. systemie wahadłowym. To efektywny sposób realizacji przewozów – przesyłka dojeżdża do stacji docelowej, po czym próżne wagony wracają w zwartym składzie do kraju. PKP CARGO zapewniło cztery wahadła na realizację tego kontraktu.

– Realizując samodzielnie przewozy z Polski na zachód Europy wykorzystujemy nasz duży potencjał. PKP CARGO jest doświadczonym przewoźnikiem i partnerem dla największych grup przemysłowych w Europie – mówi Grzegorz Fingas, Członek Zarządu PKP CARGO ds. handlowych. Chcemy stale zwiększać naszą obecność i aktywność poza granicami Polski, zgodnie z założeniami strategii na lata 2016-2020  – dodaje Grzegorz Fingas.

PKP CARGO realizuje przewozy koksu dla Grupy JSW w specjalistycznych wagonach towarowych przystosowanych do obsługi tej konkretnej umowy. Organizacja przewozów w systemie wahadłowym pozwala na sprawą i efektywną realizację dostaw, racjonalizując ponoszone koszty operacyjne.

Obsługa nowego kontraktu wymaga od PKP CARGO uruchamiania od trzech do czterech pociągów tygodniowo. Najwyższą jakość wykonania umowy zapewnia objęcie tych połączeń monitoringiem – realizacja przewozu jest śledzona od chwili odjazdu pociągu aż do momentu przyjazdu do stacji docelowej. Przewozy charakteryzują się dużymi wymaganiami, PKP CARGO realizuje je z najwyższą starannością. Dotyczy to przede wszystkim terminowości dostaw oraz zapewnienia taboru o najwyższych parametrach jakościowo-eksploatacyjnych.

PKP CARGO przewozi eksportowany węgiel i koks do polskich portów morskich oraz kilkunastu krajów europejskich, w tym najwięcej do odbiorców w Niemczech, Austrii, Czechach, Słowacji oraz na Ukrainie. Do obsługi tych transportów PKP CARGO wykorzystuje najczęściej standardowe wagony towarowe, tzw. węglarki. Niektóre przewozy eksportowe realizowane są w kontenerach. W 2015 roku przewozy koksu w systemie intermodalnym stanowiły ponad 5 proc. całości przewozów tego surowca realizowanych przez PKP CARGO.

Część przewozów eksportowanych paliw stałych PKP CARGO realizuje we współpracy z innymi przewoźnikami, w tym z AWT – czeskim operatorem wchodzącym w skład Grupy PKP CARGO.

Grupa JSW jest wiodącym eksporterem węgla kamiennego i koksu w Europie. Większość przewozów realizuje Grupa PKP CARGO.

(PKP Cargo)

Od początku maja PKP CARGO przewozi koks dla Grupy JSW z południa Polski do odbiorcy w Nadrenii Północnej-Westfalii. W skali miesiąca do zachodniego landu Niemiec trafia kilkanaście tysięcy ton tego surowca energetycznego. Największy polski przewoźnik realizuje dostawy samodzielnie na całym odcinku, w tzw. systemie wahadłowym. To efektywny sposób realizacji przewozów – przesyłka dojeżdża do stacji docelowej, po czym próżne wagony wracają w zwartym składzie do kraju. PKP CARGO zapewniło cztery wahadła na realizację tego kontraktu.

– Realizując samodzielnie przewozy z Polski na zachód Europy wykorzystujemy nasz duży potencjał. PKP CARGO jest doświadczonym przewoźnikiem i partnerem dla największych grup przemysłowych w Europie – mówi Grzegorz Fingas, Członek Zarządu PKP CARGO ds. handlowych. Chcemy stale zwiększać naszą obecność i aktywność poza granicami Polski, zgodnie z założeniami strategii na lata 2016-2020  – dodaje Grzegorz Fingas.

PKP CARGO realizuje przewozy koksu dla Grupy JSW w specjalistycznych wagonach towarowych przystosowanych do obsługi tej konkretnej umowy. Organizacja przewozów w systemie wahadłowym pozwala na sprawą i efektywną realizację dostaw, racjonalizując ponoszone koszty operacyjne.

Obsługa nowego kontraktu wymaga od PKP CARGO uruchamiania od trzech do czterech pociągów tygodniowo. Najwyższą jakość wykonania umowy zapewnia objęcie tych połączeń monitoringiem – realizacja przewozu jest śledzona od chwili odjazdu pociągu aż do momentu przyjazdu do stacji docelowej. Przewozy charakteryzują się dużymi wymaganiami, PKP CARGO realizuje je z najwyższą starannością. Dotyczy to przede wszystkim terminowości dostaw oraz zapewnienia taboru o najwyższych parametrach jakościowo-eksploatacyjnych.

PKP CARGO przewozi eksportowany węgiel i koks do polskich portów morskich oraz kilkunastu krajów europejskich, w tym najwięcej do odbiorców w Niemczech, Austrii, Czechach, Słowacji oraz na Ukrainie. Do obsługi tych transportów PKP CARGO wykorzystuje najczęściej standardowe wagony towarowe, tzw. węglarki. Niektóre przewozy eksportowe realizowane są w kontenerach. W 2015 roku przewozy koksu w systemie intermodalnym stanowiły ponad 5 proc. całości przewozów tego surowca realizowanych przez PKP CARGO.

Część przewozów eksportowanych paliw stałych PKP CARGO realizuje we współpracy z innymi przewoźnikami, w tym z AWT – czeskim operatorem wchodzącym w skład Grupy PKP CARGO.

Grupa JSW jest wiodącym eksporterem węgla kamiennego i koksu w Europie. Większość przewozów realizuje Grupa PKP CARGO.

Najnowsze artykuły