icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

PKP CARGO zgłasza do UOKiK niewłaściwe praktyki przy przetargach na przewozy

(PKP CARGO)

PKP CARGO powiadomiło Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o możliwości wystąpienia zmowy przetargowej  w odniesieniu do zamówień na przewozy kolejowe i obsługę bocznic. Zdaniem PKP CARGO, jej konkurenci nieuczciwie porozumiewają się, zniekształcając warunki konkurencji.

Sprawa dotyczy m.in. przetargów na przewozy węgla i obsługę bocznic kolejowych najważniejszych grup przemysłowych w Polsce w latach 2016-2017.

Oprócz PKP CARGO, oferty w przetargach na przewozy składa konsorcjum zrzeszające najbliższych konkurentów PKP CARGO. W ocenie PKP CARGO uczestnicy konsorcjum mają  potencjał do samodzielnej obsługi zadań przetargowych, w szczególności dotyczy to CTL i DB Schenker.

Występujące razem w przetargach spółki są bezpośrednimi konkurentami. Utworzenie przez nich konsorcjum wywołuje tzw. efekt zmniejszonej konkurencji – sprawia, że zamawiający otrzymuje mniej ofert,  a więc spotyka się z mniej intensywną rywalizacją cenową o zamówienie.

Zdaniem PKP CARGO takie porozumienie jest czynem nieuczciwej konkurencji. W myśl Ustawy o zamówieniach publicznych, oferta taka powinna zostać odrzucona przez zamawiającego.

 

(PKP CARGO)

PKP CARGO powiadomiło Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o możliwości wystąpienia zmowy przetargowej  w odniesieniu do zamówień na przewozy kolejowe i obsługę bocznic. Zdaniem PKP CARGO, jej konkurenci nieuczciwie porozumiewają się, zniekształcając warunki konkurencji.

Sprawa dotyczy m.in. przetargów na przewozy węgla i obsługę bocznic kolejowych najważniejszych grup przemysłowych w Polsce w latach 2016-2017.

Oprócz PKP CARGO, oferty w przetargach na przewozy składa konsorcjum zrzeszające najbliższych konkurentów PKP CARGO. W ocenie PKP CARGO uczestnicy konsorcjum mają  potencjał do samodzielnej obsługi zadań przetargowych, w szczególności dotyczy to CTL i DB Schenker.

Występujące razem w przetargach spółki są bezpośrednimi konkurentami. Utworzenie przez nich konsorcjum wywołuje tzw. efekt zmniejszonej konkurencji – sprawia, że zamawiający otrzymuje mniej ofert,  a więc spotyka się z mniej intensywną rywalizacją cenową o zamówienie.

Zdaniem PKP CARGO takie porozumienie jest czynem nieuczciwej konkurencji. W myśl Ustawy o zamówieniach publicznych, oferta taka powinna zostać odrzucona przez zamawiającego.

 

Najnowsze artykuły