icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

PKP Cargo dzieli się zyskiem z akcjonariuszami

Rada Nadzorcza PKP CARGO S.A. pozytywnie zaopiniowała wniosek zarządu na Zwyczajne Walne Zgromadzenie Spółki w sprawie podziału zysku netto za 2018 rok. Jednym z punktów wniosku jest wypłata dywidendy.

Zarząd zaproponował, aby na dywidendę przeznaczyć kwotę prawie 67,2 mln zł. Oznacza to, że wysokość dywidendy wyniesie 1,5 zł na jedną akcję. – Naszym nadrzędnym celem jest zwiększanie wartości spółki dla akcjonariuszy. Będąc spółką giełdową wracamy do dobrej praktyki rynkowej wypłaty dywidendy – mówi Czesław Warsewicz, prezes PKP CARGO S.A.

Czesław Warsewicz dodaje, że dobre perspektywy finansowe rysują się przed Grupą PKP CARGO także w tym roku. Prognozowana EBITDA ma bowiem osiągnąć poziom 1 152,8 mln zł, czyli o 245 mln zł więcej niż EBITDA za 2018 rok (+27 proc.).

Wyniki finansowe będą pochodną podnoszenia efektywności operacyjnej Grupy. Zgodnie ze strategią przyjętą pod koniec 2018 roku, jednym z kierunków rozwoju PKP CARGO będzie sektor intermodalny. I w tym segmencie Grupa będzie także inwestować spore środki, aby podnosić swoją pozycję konkurencyjną na rynku. W styczniu podpisana została umowa na zakup pięciu lokomotyw wielosystemowych Vectron, a teraz zarząd poinformował o zakupie 936 platform przeznaczonych do przewozów intermodalnych. Ich dostawcą będzie spółka Tatravagónka a.s., z siedzibą w Popradzie na Słowacji, która wygrała przetarg ogłoszony we wrześniu ub. roku. Wartość umowy to prawie 368,4 mln zł.

PKP Cargo

Rada Nadzorcza PKP CARGO S.A. pozytywnie zaopiniowała wniosek zarządu na Zwyczajne Walne Zgromadzenie Spółki w sprawie podziału zysku netto za 2018 rok. Jednym z punktów wniosku jest wypłata dywidendy.

Zarząd zaproponował, aby na dywidendę przeznaczyć kwotę prawie 67,2 mln zł. Oznacza to, że wysokość dywidendy wyniesie 1,5 zł na jedną akcję. – Naszym nadrzędnym celem jest zwiększanie wartości spółki dla akcjonariuszy. Będąc spółką giełdową wracamy do dobrej praktyki rynkowej wypłaty dywidendy – mówi Czesław Warsewicz, prezes PKP CARGO S.A.

Czesław Warsewicz dodaje, że dobre perspektywy finansowe rysują się przed Grupą PKP CARGO także w tym roku. Prognozowana EBITDA ma bowiem osiągnąć poziom 1 152,8 mln zł, czyli o 245 mln zł więcej niż EBITDA za 2018 rok (+27 proc.).

Wyniki finansowe będą pochodną podnoszenia efektywności operacyjnej Grupy. Zgodnie ze strategią przyjętą pod koniec 2018 roku, jednym z kierunków rozwoju PKP CARGO będzie sektor intermodalny. I w tym segmencie Grupa będzie także inwestować spore środki, aby podnosić swoją pozycję konkurencyjną na rynku. W styczniu podpisana została umowa na zakup pięciu lokomotyw wielosystemowych Vectron, a teraz zarząd poinformował o zakupie 936 platform przeznaczonych do przewozów intermodalnych. Ich dostawcą będzie spółka Tatravagónka a.s., z siedzibą w Popradzie na Słowacji, która wygrała przetarg ogłoszony we wrześniu ub. roku. Wartość umowy to prawie 368,4 mln zł.

PKP Cargo

Najnowsze artykuły