icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

PKP LHS rekordzistą

PKP LHS rekordzistą

(PKP LHS)

23 czerwca PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa sp. z o.o. zakończyła jazdy próbne lokomotywy serii Evolution. W ostatnim tygodniu testów padły dwa rekordy. Lokomotywa ES44ACi poprowadziła nie tylko najdłuższy ale i najcięższy pociąg w historii PKP LHS. Co więcej był to prawdopodobnie również najdłuższy i najcięższy pociąg prowadzony jedną sześcioosiową lokomotywą spalinową w Europie. Liczący 75 wagonów skład mierzył 1.107 m, a jego łączna masa brutto wynosiła 6.062 ton.

Podczas testów eksploatacyjnych kilkukrotnie podjęto próbę przeprowadzenia pociągów dłuższych i cięższych, niż składy na co dzień prowadzone po linii nr 65. Wszystkie próby zakończyły się pomyślnie.

Od rozpoczęcia jazd próbnych, tj. od 5 maja 2015 r. lokomotywa ES44ACi wykonała ponad
70 przejazdów. Większość z nich stanowiły jazdy ze stacji Zamość Bortatycze LHS do stacji Sławków LHS i w relacji odwrotnej. W czasie prób lokomotywa pokonała blisko 22 tys. km. Pojazd testowany był pod względem jazdy z maksymalną dozwoloną prędkością, jak również w zakresie przyspieszenia i hamowania. Sprawdzone zostały pokładowe systemy komputerowe i oprogramowanie. Ocenie podlegał także komfort jazdy w kabinie maszynisty. Ponadto dokonano pomiarów hałasu zarówno wewnątrz, jaki i na zewnątrz pojazdu.

Jazdy próbne odbywały się pod zróżnicowanym obciążeniem masy brutto. Takie rozwiązanie pozwoli m.in. na porównanie wyników zużycia paliwa przez lokomotywę serii Evolution do obecnie stosowanych w PKP LHS typów lokomotyw.

Zanim lokomotywa trafiła do Polski pokonała blisko 5.5 tys. km z Ałmaty w Kazachstanie do stacji Hrubieszów LHS. Jej podróż trwała trzy tygodnie.

Lokomotywa ES44ACi jest produkowana w Astanie w Republice Kazachstanu na licencji i podzespołach firmy General Electric Transportation Inc. W otwartej od 2009 r. fabryce wyprodukowano blisko 300 jej egzemplarzy.


Większość wykorzystywanych przez PKP LHS lokomotywy pociągowych została wyprodukowana
w latach 1977 – 1980. Istotna część taboru została zmodernizowana i bierze udział w procesie przewozowym. Obecnie składy na linii nr 65 najczęściej prowadzone są przy pomocy dwóch lokomotyw spalinowych jednocześnie. Dlatego PKP LHS stale poszukuje nowoczesnych
i bardziej ekonomicznych rozwiązań na rynku taboru kolejowego, które za sprawą zastosowania silników o wysokiej mocy pozwolą na prowadzenie składów o masie ponad
5 tys. ton brutto przy użyciu tylko jednej lokomotywy.

PKP LHS rekordzistą

(PKP LHS)

23 czerwca PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa sp. z o.o. zakończyła jazdy próbne lokomotywy serii Evolution. W ostatnim tygodniu testów padły dwa rekordy. Lokomotywa ES44ACi poprowadziła nie tylko najdłuższy ale i najcięższy pociąg w historii PKP LHS. Co więcej był to prawdopodobnie również najdłuższy i najcięższy pociąg prowadzony jedną sześcioosiową lokomotywą spalinową w Europie. Liczący 75 wagonów skład mierzył 1.107 m, a jego łączna masa brutto wynosiła 6.062 ton.

Podczas testów eksploatacyjnych kilkukrotnie podjęto próbę przeprowadzenia pociągów dłuższych i cięższych, niż składy na co dzień prowadzone po linii nr 65. Wszystkie próby zakończyły się pomyślnie.

Od rozpoczęcia jazd próbnych, tj. od 5 maja 2015 r. lokomotywa ES44ACi wykonała ponad
70 przejazdów. Większość z nich stanowiły jazdy ze stacji Zamość Bortatycze LHS do stacji Sławków LHS i w relacji odwrotnej. W czasie prób lokomotywa pokonała blisko 22 tys. km. Pojazd testowany był pod względem jazdy z maksymalną dozwoloną prędkością, jak również w zakresie przyspieszenia i hamowania. Sprawdzone zostały pokładowe systemy komputerowe i oprogramowanie. Ocenie podlegał także komfort jazdy w kabinie maszynisty. Ponadto dokonano pomiarów hałasu zarówno wewnątrz, jaki i na zewnątrz pojazdu.

Jazdy próbne odbywały się pod zróżnicowanym obciążeniem masy brutto. Takie rozwiązanie pozwoli m.in. na porównanie wyników zużycia paliwa przez lokomotywę serii Evolution do obecnie stosowanych w PKP LHS typów lokomotyw.

Zanim lokomotywa trafiła do Polski pokonała blisko 5.5 tys. km z Ałmaty w Kazachstanie do stacji Hrubieszów LHS. Jej podróż trwała trzy tygodnie.

Lokomotywa ES44ACi jest produkowana w Astanie w Republice Kazachstanu na licencji i podzespołach firmy General Electric Transportation Inc. W otwartej od 2009 r. fabryce wyprodukowano blisko 300 jej egzemplarzy.


Większość wykorzystywanych przez PKP LHS lokomotywy pociągowych została wyprodukowana
w latach 1977 – 1980. Istotna część taboru została zmodernizowana i bierze udział w procesie przewozowym. Obecnie składy na linii nr 65 najczęściej prowadzone są przy pomocy dwóch lokomotyw spalinowych jednocześnie. Dlatego PKP LHS stale poszukuje nowoczesnych
i bardziej ekonomicznych rozwiązań na rynku taboru kolejowego, które za sprawą zastosowania silników o wysokiej mocy pozwolą na prowadzenie składów o masie ponad
5 tys. ton brutto przy użyciu tylko jednej lokomotywy.

Najnowsze artykuły