icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

PKP PLK: Akcja „Szlaban na ryzyko” przynosi efekty

Tysiące ulotek, ponad 100 wydarzeń, 500 godzin edukacji, spoty filmowe oraz radiowe – to część działań Polskich Linii Kolejowych w ramach kampanii Bezpieczny przejazd – „Szlaban na ryzyko!”. Akcja, prowadzona już jedenasty rok, przypomina i promuje odpowiedzialne zachowanie na przejazdach kolejowo-drogowych – podaje na swojej stronie spółka PKP Cargo.

Od 2010 r. zmniejszyła się liczba wypadków i kolizji na przejazdach i przejściach kolejowych. W 2014 r. było o 14 proc. mniej wypadków i kolizji na przejazdach niż rok wcześniej. Pierwsze półrocze 2015 to blisko 20 proc. mniej wypadków i kolizji na przejazdach, niż w analogicznym okresie 2014.

– Podnoszenie poziomu bezpieczeństwa na polskiej kolei należy do priorytetów Polskich Linii Kolejowych. Kampania Bezpieczny przejazd to jeden z elementów programu poprawy bezpieczeństwa, który poza działaniami w obszarze technicznym, inwestycyjnym, pracowniczym i organizacyjnym, obejmuje właśnie edukację kierowców oraz pieszych i przypomina o odpowiedzialnym zachowaniu na przejazdach i przejściach – mówi Andrzej Pawłowski wiceprezes PLK.

150 tys. ulotek, przypominających o zasadach bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych, trafiło do kierowców i pieszych m.in. podczas wspólnych akcji PLK i Straży Ochrony Kolei oraz policji. Ponadto 300 plakatów kampanijnych na stacjach i peronach dodatkowo zwraca uwagę na bezpieczne przekraczanie torów. To apel do tych, którzy z pociągu przesiądą się do samochodów, na rowery lub motocykle. Materiały promujące bezpieczne zachowania kolportowane były także na 64 spotkaniach plenerowych np.: podczas Dni Techniki Kolejowej w Sosnowcu, pokazu sprzętu ratownictwa technicznego w Skarżysku Kamiennej, festynu w Szczecinie, Targach TRAKO w Gdańsku. Tysiące kierowców usłyszało również spoty radiowe o bezpieczeństwie na przejazdach i widziało film kampanii.

Z 500 godzin edukacji skorzystało ponad 30 tysięcy dzieci i młodzieży. Tym działaniom poświęcony był głównie październik. W dziesięcioletniej historii kampanii to rekord – zarówno pod względem liczby prelekcji, jak i wyedukowanych młodych ludzi.

– Liczymy, że dzięki prelekcjom w szkołach i na przejazdach, najmłodsi odbiorcy nie tylko przygotowują się do bezpiecznego korzystania z przejazdów np. przechodzenia, czy przejeżdżania na rowerze lecz również będą zwracać uwagę na bezpieczeństwo dorosłym kierowcom, z którymi jeżdżą – mówi Anna Smolińska, koordynatorka kampanii z Zakładu Linii Kolejowych w Warszawie.

Do najmłodszych odbiorców kampanii adresowane były również konkursy rysunkowe angażujące także nauczycieli i rodziców.

Za kolizje na przejazdach w 98 procentach odpowiadają kierowcy. Brawura, pośpiech, skłonność do ryzyka, niekiedy alkohol. Oto główne przyczyny tragicznych zdarzeń na kolei.

W kampanii ku przestrodze pokazano symulacje wypadków samochodu i pociągu – szczególnie mocny przekaz nt. konieczności przestrzegania przepisów ruchu drogowego na skrzyżowaniu toru i drogi. Bezpośrednie przyczyny takich zdarzeń to ignorowanie sygnałów zakazujących wjazdu: czerwonego światła, zamykanych rogatek, znaku stop, czy też ograniczenia prędkości. Nieodpowiedzialni kierowcy taranują zamknięte rogatki lub omijają slalomem czekające samochody i zamknięte półrogatki, pomijają nakaz zatrzymania przed torami lub nie zachowują szczególnej ostrożności w trudnych warunkach atmosferycznych.

Zobacz film kampanii Bezpieczny Przejazd: #SzlabanNaRyzyko

Bezpieczny Przejazd… w liczbach (I-XI.2015 r.):

150 000 ulotek dla kierowców i pieszych o zasadach bezpieczeństwa na przejazdach

699 (465 w „Październik Miesiącem Edukacji” – PME) prelekcji edukacyjnych

31 059 wyedukowanych dzieci w ramach prelekcji PME

300 plakatów kampanijnych na stacjach i peronach

7 konferencji prasowych dot. bezpieczeństwa na przejazdach

6 ogólnopolskich akcji edukacyjnych „Szlaban na ryzyko!” na ok. 400 przejazdach

64 imprezy plenerowe

40 emisji spotu kampanijnego w Polskim Radiu

3 symulacje na przejazdach kolejowo-drogowych

31 akcji prewencyjnych na przejazdach

2 konkursy rysunkowe

film „Szlaban na ryzyko!” (znalazł się w zestawieniu najlepszych reklam tygodnia wg wirtualnemedia.pl)
Więcej informacji o kampanii:

na stronie www.bezpieczny-przejazd.pl.

w mediach społecznościowych: #SzlabanNaRyzyko.

Źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe

Tysiące ulotek, ponad 100 wydarzeń, 500 godzin edukacji, spoty filmowe oraz radiowe – to część działań Polskich Linii Kolejowych w ramach kampanii Bezpieczny przejazd – „Szlaban na ryzyko!”. Akcja, prowadzona już jedenasty rok, przypomina i promuje odpowiedzialne zachowanie na przejazdach kolejowo-drogowych – podaje na swojej stronie spółka PKP Cargo.

Od 2010 r. zmniejszyła się liczba wypadków i kolizji na przejazdach i przejściach kolejowych. W 2014 r. było o 14 proc. mniej wypadków i kolizji na przejazdach niż rok wcześniej. Pierwsze półrocze 2015 to blisko 20 proc. mniej wypadków i kolizji na przejazdach, niż w analogicznym okresie 2014.

– Podnoszenie poziomu bezpieczeństwa na polskiej kolei należy do priorytetów Polskich Linii Kolejowych. Kampania Bezpieczny przejazd to jeden z elementów programu poprawy bezpieczeństwa, który poza działaniami w obszarze technicznym, inwestycyjnym, pracowniczym i organizacyjnym, obejmuje właśnie edukację kierowców oraz pieszych i przypomina o odpowiedzialnym zachowaniu na przejazdach i przejściach – mówi Andrzej Pawłowski wiceprezes PLK.

150 tys. ulotek, przypominających o zasadach bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych, trafiło do kierowców i pieszych m.in. podczas wspólnych akcji PLK i Straży Ochrony Kolei oraz policji. Ponadto 300 plakatów kampanijnych na stacjach i peronach dodatkowo zwraca uwagę na bezpieczne przekraczanie torów. To apel do tych, którzy z pociągu przesiądą się do samochodów, na rowery lub motocykle. Materiały promujące bezpieczne zachowania kolportowane były także na 64 spotkaniach plenerowych np.: podczas Dni Techniki Kolejowej w Sosnowcu, pokazu sprzętu ratownictwa technicznego w Skarżysku Kamiennej, festynu w Szczecinie, Targach TRAKO w Gdańsku. Tysiące kierowców usłyszało również spoty radiowe o bezpieczeństwie na przejazdach i widziało film kampanii.

Z 500 godzin edukacji skorzystało ponad 30 tysięcy dzieci i młodzieży. Tym działaniom poświęcony był głównie październik. W dziesięcioletniej historii kampanii to rekord – zarówno pod względem liczby prelekcji, jak i wyedukowanych młodych ludzi.

– Liczymy, że dzięki prelekcjom w szkołach i na przejazdach, najmłodsi odbiorcy nie tylko przygotowują się do bezpiecznego korzystania z przejazdów np. przechodzenia, czy przejeżdżania na rowerze lecz również będą zwracać uwagę na bezpieczeństwo dorosłym kierowcom, z którymi jeżdżą – mówi Anna Smolińska, koordynatorka kampanii z Zakładu Linii Kolejowych w Warszawie.

Do najmłodszych odbiorców kampanii adresowane były również konkursy rysunkowe angażujące także nauczycieli i rodziców.

Za kolizje na przejazdach w 98 procentach odpowiadają kierowcy. Brawura, pośpiech, skłonność do ryzyka, niekiedy alkohol. Oto główne przyczyny tragicznych zdarzeń na kolei.

W kampanii ku przestrodze pokazano symulacje wypadków samochodu i pociągu – szczególnie mocny przekaz nt. konieczności przestrzegania przepisów ruchu drogowego na skrzyżowaniu toru i drogi. Bezpośrednie przyczyny takich zdarzeń to ignorowanie sygnałów zakazujących wjazdu: czerwonego światła, zamykanych rogatek, znaku stop, czy też ograniczenia prędkości. Nieodpowiedzialni kierowcy taranują zamknięte rogatki lub omijają slalomem czekające samochody i zamknięte półrogatki, pomijają nakaz zatrzymania przed torami lub nie zachowują szczególnej ostrożności w trudnych warunkach atmosferycznych.

Zobacz film kampanii Bezpieczny Przejazd: #SzlabanNaRyzyko

Bezpieczny Przejazd… w liczbach (I-XI.2015 r.):

150 000 ulotek dla kierowców i pieszych o zasadach bezpieczeństwa na przejazdach

699 (465 w „Październik Miesiącem Edukacji” – PME) prelekcji edukacyjnych

31 059 wyedukowanych dzieci w ramach prelekcji PME

300 plakatów kampanijnych na stacjach i peronach

7 konferencji prasowych dot. bezpieczeństwa na przejazdach

6 ogólnopolskich akcji edukacyjnych „Szlaban na ryzyko!” na ok. 400 przejazdach

64 imprezy plenerowe

40 emisji spotu kampanijnego w Polskim Radiu

3 symulacje na przejazdach kolejowo-drogowych

31 akcji prewencyjnych na przejazdach

2 konkursy rysunkowe

film „Szlaban na ryzyko!” (znalazł się w zestawieniu najlepszych reklam tygodnia wg wirtualnemedia.pl)
Więcej informacji o kampanii:

na stronie www.bezpieczny-przejazd.pl.

w mediach społecznościowych: #SzlabanNaRyzyko.

Źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe

Najnowsze artykuły