PKP PLK modernizuje perony w Poznaniu

10 lutego 2016, 10:30 Alert

(PKP PLK SA)

Za 40 milionów złotych Polskie Linie Kolejowe przebudowują 4 perony na stacji Poznań Główny. Po zakończeniu remontu pasażerowie będą korzystać z odnowionych, w pełni wyposażonych peronów oraz przejścia podziemnego z trzema dodatkowymi windami. Zwiększy się funkcjonalność jednej z największych stacji kolejowych w Polsce, która rocznie obsługuje kilka milionów pasażerów.

Nowa nawierzchnia z granitowych płyt, nowe oświetlenie, ławki, kosze, tablice informacyjne na czterech peronach stacji Poznań Główny zapewnią wyższy komfort podróżnym. Pasażerowie zyskają dodatkowo jedną krawędź peronową, która przed remontem była nieczynna. Odnowione perony będą wyższe od poprzednich, co ułatwi wsiadanie do pociągów. PLK zadbały o to, aby zabytkowe wiaty w odrestaurowanej formie nie tylko dawały schronienie podróżnym, ale także zdobiły stację. Informacje o przyjazdach i odjazdach pociągów będą pasażerom przekazywane za pośrednictwem tablic systemu dynamicznej informacji pasażerskiej, które zostaną na nowo zamontowane po zakończeniu robót.

Modernizacja infrastruktury kolejowej na stacji Poznań Główny obejmuje remont nie tylko peronów 4a, 4, 5 i 6, ale także modernizację tunelu pod nimi. PLK wyposaży go w dodatkowe 3 windy prowadzące na perony, co ułatwi dostanie się na nie osobom starszym, niepełnosprawnym oraz z ciężkim bagażem. Dodatkowo w tunelu zostanie zainstalowany monitoring, co zwiększy bezpieczeństwo podróżnych. Wyremontowane zostaną tory w obrębie stacji, rozjazdy i sieć trakcyjna.

Prace modernizacyjne zachodniej części stacji rozpoczęły się w połowie października zeszłego roku i będą zakończone w III kwartale 2017 r. Wykonawcą robót jest firma TORPOL S.A. a ich koszt to około 40 mln zł brutto. Środki te pochodzą z budżetu państwa i PKP PLK S.A.

Po zakończeniu prac pasażerowie korzystający ze stacji Poznań Główny będą mieli do dyspozycji łącznie 9 odnowionych i w pełni wyposażonych peronów. 5 platform od strony wschodniej zostało wyremontowanych jeszcze przed Euro 2012.

Modernizacja poprawi funkcjonalność stacji, zwiększy komfort i bezpieczeństwo pasażerów, poprawi bezpieczeństwo ruchu kolejowego, zlikwiduje bariery architektoniczno-budowlane dla osób mających trudności w poruszaniu się, poprawi parametry eksploatacyjne stacji i polepszy ofertę przewozową stacji.