icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

PKP SA modernizuje stację Jelenia Góra

Prawie 24 mln zł PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. inwestują w modernizację stacji Jelenia Góra. Będą wyższe, wygodniejsze perony z nowymi windami, odnowionymi wiatami i przejściem podziemnym. Sprawny przejazd pociągów zagwarantują nowe tory. Zmiany na stacji Jelenia Góra to kolejny etap poprawy trasy z Wrocławia w Karkonosze.

Zgodnie z podpisaną 12 czerwca br. umową wykonawca do końca roku przebuduje na stacji trzy perony. Obiekty będą wyższe i znacznie ułatwią podróżnym wsiadanie do pociągów. Na każdym peronie będzie nowa nawierzchnia, zostaną odnowione wiaty, zamontowane czytelne oznakowanie i tablice informacyjne. Wyższy poziom bezpieczeństwa pasażerów zagwarantuje lepsze oświetlenie oraz instalacja monitoringu.

Na stacji, z której korzysta wielu kuracjuszy, istotną zmianą będzie budowa trzech wind m.in. dla osób niepełnosprawnych. Prace modernizacyjne obejmą również przejście podziemne, prowadzące bezpośrednio z dworca na perony. W ramach umowy wymienione będą znajdujące się w obrębie stacji tory i rozjazdy. Nowa infrastruktura zapewni sprawny ruch pociągów dalekobieżnych i aglomeracyjnych.

Wykonawcą prac jest konsorcjum Infrakol – Track Tec Construction. Wartość prac wynosi 23, 7 mln zł. /brutto/.

Prace na stacji Jelenia Góra to kontynuacja przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. poprawy linii nr 274 z Wrocławia do Jeleniej Góry. Spółka w ostatnich latach wydała na modernizację tej trasy ponad 400 mln zł. Jeszcze w tym roku zostaną zakończone prace na odcinkach Wojanów – Jelenia Góra i Smolec – Kąty Wrocławskie oraz rozpoczną się prace pomiędzy Marciszowem a Janowicami Wielkimi.

Efektem już wykonanych prac jest skrócenie czasu przejazdu z Jeleniej Góry do stolicy Dolnego Śląska o około 1,5 godziny oraz modernizacja m.in. przystanków i stacji Wałbrzych Miasto. Ukończenie wszystkich zaplanowanych prac pozwoli skrócić przejazd pociągiem poniżej 2 godzin.

Źródło: PKP PLK

Prawie 24 mln zł PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. inwestują w modernizację stacji Jelenia Góra. Będą wyższe, wygodniejsze perony z nowymi windami, odnowionymi wiatami i przejściem podziemnym. Sprawny przejazd pociągów zagwarantują nowe tory. Zmiany na stacji Jelenia Góra to kolejny etap poprawy trasy z Wrocławia w Karkonosze.

Zgodnie z podpisaną 12 czerwca br. umową wykonawca do końca roku przebuduje na stacji trzy perony. Obiekty będą wyższe i znacznie ułatwią podróżnym wsiadanie do pociągów. Na każdym peronie będzie nowa nawierzchnia, zostaną odnowione wiaty, zamontowane czytelne oznakowanie i tablice informacyjne. Wyższy poziom bezpieczeństwa pasażerów zagwarantuje lepsze oświetlenie oraz instalacja monitoringu.

Na stacji, z której korzysta wielu kuracjuszy, istotną zmianą będzie budowa trzech wind m.in. dla osób niepełnosprawnych. Prace modernizacyjne obejmą również przejście podziemne, prowadzące bezpośrednio z dworca na perony. W ramach umowy wymienione będą znajdujące się w obrębie stacji tory i rozjazdy. Nowa infrastruktura zapewni sprawny ruch pociągów dalekobieżnych i aglomeracyjnych.

Wykonawcą prac jest konsorcjum Infrakol – Track Tec Construction. Wartość prac wynosi 23, 7 mln zł. /brutto/.

Prace na stacji Jelenia Góra to kontynuacja przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. poprawy linii nr 274 z Wrocławia do Jeleniej Góry. Spółka w ostatnich latach wydała na modernizację tej trasy ponad 400 mln zł. Jeszcze w tym roku zostaną zakończone prace na odcinkach Wojanów – Jelenia Góra i Smolec – Kąty Wrocławskie oraz rozpoczną się prace pomiędzy Marciszowem a Janowicami Wielkimi.

Efektem już wykonanych prac jest skrócenie czasu przejazdu z Jeleniej Góry do stolicy Dolnego Śląska o około 1,5 godziny oraz modernizacja m.in. przystanków i stacji Wałbrzych Miasto. Ukończenie wszystkich zaplanowanych prac pozwoli skrócić przejazd pociągiem poniżej 2 godzin.

Źródło: PKP PLK

Najnowsze artykuły