InfrastrukturaWszystko

Plany nowego ministra infrastruktury

Ministrem infrastruktury zostanie Andrzej Adamczyk. Obejmie on resort odchudzony – kwestie energetyki zostaną przekazane nowemu Ministerstwu Energii, które obejmie Krzysztof Tchórzewski. Gospodarka morska i transport śródlądowy również zostaną wydzielone. Ten resort obejmie Marek Gróbarczyk – pisze portal Rynekinfrastruktury.pl.

Na początek, minister infrastruktury ma zamiar dokonać „bilansu otwarcia”. – Przez osiem lat nie było niezależnego audytu instytucji niezwiązanych z rządem. Konieczne jest wykonanie remanentu – podkreśla Adamczyk.

Jeśli chodzi o transport minister nie wskazuje żadnych priorytetów. Mówi, że ma on być dostosowany do potrzeb kraju i biegnących przez Polskę korytarzy transportowych.

Adamczyk ma zamiar gruntownie przebudować Krajowy Program Drogowy i Krajowy Program Kolejowy, które określił jako „kiełbasa wyborcza” PO.

Jeśli chodzi o PKP, to jak mówi minister „przyjdzie czas na głęboką analizę dokonań zarządu PKP SA i pozostałych spółek z grupy”. – Należy w pierwszej kolejności sprawdzić informacje, że samej kolei grozi nam utrata 14 mld złotych środków unijnych – dodał.

Natomiast mówiąc o programie Kolei Dużych Prędkości, Andrzej Adamczyk stwierdził, że nie jesteśmy krajem peryferyjnym i należą się one Polakom, jednak nie jest to priorytet, pomysł trzeba gruntownie przeanalizować.

Źródło: Rynekinfrastruktury.pl


Powiązane artykuły

Drogi do CPK foto: www.cpk.pl

Działka pod CPK do wymiany? Właściciel składa propozycję rządowi

Piotr Wielgomas, wiceprezes firmy Dawtona i właściciel działki, przez którą ma przebiegać linia Kolei Dużych Prędkości do Centralnego Portu Komunikacyjnego,...
System e-TOLL na autostradzie, Fot. PAP/Roman Zawistowski

Rząd rozszerza sieć dróg płatnych. Firmy transportowe zapłacą więcej

Ministerstwo Finansów planuje rozszerzyć system e-TOLL o kolejne 645 kilometrów dróg oraz podnieść bazową stawkę opłat. Zmiany nie obejmą kierowców...
Budowa jednego z tuneli w Danii, zdjęcie ilustracyjne, fot. PAP/EPA/RITZAU SCANPIX

Polacy budują rekordowy tunel pod Bałtykiem

Najdłuższy podwodny tunel świata powstaje pod cieśniną Bełt Fehmarn, łączącą Danię i Niemcy. Po ukończeniu, w 2029 roku, samochody będą...

Udostępnij:

Facebook X X X