icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Plany nowego ministra infrastruktury

Ministrem infrastruktury zostanie Andrzej Adamczyk. Obejmie on resort odchudzony – kwestie energetyki zostaną przekazane nowemu Ministerstwu Energii, które obejmie Krzysztof Tchórzewski. Gospodarka morska i transport śródlądowy również zostaną wydzielone. Ten resort obejmie Marek Gróbarczyk – pisze portal Rynekinfrastruktury.pl.

Na początek, minister infrastruktury ma zamiar dokonać „bilansu otwarcia”. – Przez osiem lat nie było niezależnego audytu instytucji niezwiązanych z rządem. Konieczne jest wykonanie remanentu – podkreśla Adamczyk.

Jeśli chodzi o transport minister nie wskazuje żadnych priorytetów. Mówi, że ma on być dostosowany do potrzeb kraju i biegnących przez Polskę korytarzy transportowych.

Adamczyk ma zamiar gruntownie przebudować Krajowy Program Drogowy i Krajowy Program Kolejowy, które określił jako „kiełbasa wyborcza” PO.

Jeśli chodzi o PKP, to jak mówi minister „przyjdzie czas na głęboką analizę dokonań zarządu PKP SA i pozostałych spółek z grupy”. – Należy w pierwszej kolejności sprawdzić informacje, że samej kolei grozi nam utrata 14 mld złotych środków unijnych – dodał.

Natomiast mówiąc o programie Kolei Dużych Prędkości, Andrzej Adamczyk stwierdził, że nie jesteśmy krajem peryferyjnym i należą się one Polakom, jednak nie jest to priorytet, pomysł trzeba gruntownie przeanalizować.

Źródło: Rynekinfrastruktury.pl

Ministrem infrastruktury zostanie Andrzej Adamczyk. Obejmie on resort odchudzony – kwestie energetyki zostaną przekazane nowemu Ministerstwu Energii, które obejmie Krzysztof Tchórzewski. Gospodarka morska i transport śródlądowy również zostaną wydzielone. Ten resort obejmie Marek Gróbarczyk – pisze portal Rynekinfrastruktury.pl.

Na początek, minister infrastruktury ma zamiar dokonać „bilansu otwarcia”. – Przez osiem lat nie było niezależnego audytu instytucji niezwiązanych z rządem. Konieczne jest wykonanie remanentu – podkreśla Adamczyk.

Jeśli chodzi o transport minister nie wskazuje żadnych priorytetów. Mówi, że ma on być dostosowany do potrzeb kraju i biegnących przez Polskę korytarzy transportowych.

Adamczyk ma zamiar gruntownie przebudować Krajowy Program Drogowy i Krajowy Program Kolejowy, które określił jako „kiełbasa wyborcza” PO.

Jeśli chodzi o PKP, to jak mówi minister „przyjdzie czas na głęboką analizę dokonań zarządu PKP SA i pozostałych spółek z grupy”. – Należy w pierwszej kolejności sprawdzić informacje, że samej kolei grozi nam utrata 14 mld złotych środków unijnych – dodał.

Natomiast mówiąc o programie Kolei Dużych Prędkości, Andrzej Adamczyk stwierdził, że nie jesteśmy krajem peryferyjnym i należą się one Polakom, jednak nie jest to priorytet, pomysł trzeba gruntownie przeanalizować.

Źródło: Rynekinfrastruktury.pl

Najnowsze artykuły