AlertWszystko

PLK zmodernizowały trasę z Gliwic do Warszawy

Od grudnia mieszkańcy Gliwic zyskali szybkie, bezpośrednie połączenie z Warszawą oraz krótszą podróż do Katowic. Odnowione stacje Zabrze i Ruda Śląska Chebzie oraz przystanek Katowice Załęże zapewniają wygodną obsługę w połączeniach aglomeracyjnych. Na poprawę trasy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przeznaczyły 134 mln zł – podaje na swojej stronie PKP PLK.

Codziennie między Gliwicami a Warszawą kursuje 6 najnowszych pociągów PKP Intercity (Pendolino) w czasie 2 h 47 min. Przed zmianą rozkładu było tylko jedno takie połączenie z czasem jazdy dłuższym o 20 minut. W nowym rozkładzie jazdy 2015/16 trasę z Katowic do Gliwic najszybsze pociągi pokonują w 25 minut, a składy regionalne w ok. 32 minuty. W ciągu doby na trasie Katowice – Gliwice – Katowice kursuje prawie 100 pociągów. To efekt przebudowanej infrastruktury i zwiększenia prędkości pociągów do 100 km/h.

Odcinek Katowice – Chorzów Batory był ostatnim wyremontowanym odcinkiem na trasie z Katowic do Gliwic. PLK wymieniła tory, rozjazdy i sieć trakcyjną. Zamontowane nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym, gwarantują sprawny przejazd pociągów dalekobieżnych i aglomeracyjnych. Lepszy komfort obsługi w ruchu regionalnym zapewnia pasażerom przebudowany przystanek Katowice Załęże.

Prace na trasie Katowice – Gliwice zaczęły się w 2013 roku na dwóch odcinkach Chorzów Batory – Świętochłowice – Ruda Śląska Chebzie oraz Zabrze – Gliwice. Kolejny odcinek Ruda Śląska Chebzie – Ruda Śląska – Zabrze został oddany do eksploatacji w grudniu 2014 r. Zakończenie prac na każdym z odcinków oznaczało poprawę w obsłudze pasażerów – krótszą o kilka minut podróż i wygodniejszy dostęp z peronów do pociągów.

Dla lepszej obsługi podróżnych, na stacjach Zabrze i Ruda Śląska Chebzie oraz na przystanku Katowice Załęże perony zostały całkowicie przebudowane. Mają nową nawierzchnię, odnowione wiaty, oświetlenie i ławki. Kolejarze zamontowali czytelniejsze oznakowanie, tablice informacyjne i nagłośnienie.

Ponadto zakres prac na szlaku Katowice – Gliwice obejmował roboty z branży automatyki, telekomunikacji, elektroenergetyki oraz rewitalizację obiektów inżynieryjnych. Szacunkowy koszt wszystkich prac to ok. 134 mln zł.

Inwestycja na szlaku Katowice – Gliwice w liczbach:

– 63 km nowych torów,

– 63 km wymienionej sieci trakcyjnej,

– 54 nowe rozjazdy,

– 67 przebudowanych obiektów inżynieryjnych,

– 4 przebudowane perony.
PLK w województwie śląskim

W ostatnich latach PKP Polskie Linie Kolejowe przeznaczyły na Śląsku 2,5 mld zł na poprawę infrastruktury, lepszą obsługę pasażerów i usprawnienia przewozu towarów. Do 2023 r. planowane są inwestycje za 9 mld zł, poprawiające obsługę śląskiej kolei.
W połowie 2016 r. zakończy się przebudowa stacji i dworca w Gliwicach

Będą przebudowane dwa przejścia pod torami, wszystkie perony, które zostaną wyposażone w ruchome schody, wiaty, ławki, tablice informacyjne, oświetlenie. Zapewniony będzie dostęp dla osób niepełnosprawnych. Całkowicie przebudowany i zmodernizowany zostanie budynek stacji.

Źródło: Polskie Linie Kolejowe


Powiązane artykuły

Srebro. Fot. KGHM, foto ilustracja

Polska potęgą srebra. Zachód ma na nie chrapkę

Amerykańska Służba Geologiczna dokonała przeliczenia polskich zasobów srebra, oceniając je jako największe na świecie, pozostawiające daleko w tyle dotychczasowych liderów branży....

Hejt wymierzony w Najprzedszkole

We Wrocławiu matka czteroletniego chłopca, zorganizowała internetową nagonkę na prywatne przedszkole. Gdy dyrekcja rozwiązała z nią umowę, media rozpisały się...
TOP Tygodnia. Grafika: Freepik/BiznesAlert.pl

TOP Tygodnia BiznesAlert.pl. Zobacz najpopularniejsze teksty mijającego tygodnia

Polecamy Państwu zestawienie najbardziej popularnych komentarzy i opinii mijającego tygodnia (1.03-07.03.2025 roku).

Udostępnij:

Facebook X X X