Media

Pluralizm w mediach publicznych – raport KRRiT

KRRiT opublikowała wnioski po kontroli nadawców publicznych w IV kwartale ubiegłego roku. Z raportu wynika, że spośród siedemnastu analizowanych rozgłośni Polskiego Radia, czterech nadawców publicznych nie przestrzegało ustalonych norm, co jest niezgodne z pluralizmu mediów.

Zgodnie z rozporządzeniem, norma czasu poświęconego na prezentowanie partii politycznych powinna wynosić nie mniej niż 180 minut w miesiącu. Jak wynika z opublikowanych danych, w IV kwartale ubiegłego roku, Radio Łódź nie dopełniło tego obowiązku. W listopadzie 2024 roku ten regionalny nadawca na zaprezentowanie stanowisk partii politycznych poświęcił 171 minut i 15 sekund.

Związki zawodowe w mediach

Badano również liczbę przedstawicieli związków zawodowych i związków pracodawców w programach nadawców publicznych. Zgodnie z rozporządzeniem, rozgłośnie mają taki obowiązek wobec co najmniej trzech przedstawicieli tych związków. Pięć razy złamano tę zasadę.

W październiku ub. r.  – jak wynika z raportu KRRiT – z obowiązków nie wywiązało się Radio Opole, a w listopadzie obowiązku tego nie dopełniły Radio Koszalin, Radio Łódź i Radio Rzeszów, grudniu zaś r. Radio Koszalin.

Partie polityczne

W kwestii prezentacji przedstawicieli partii politycznych w IV kwartale ub. r. wszyscy poddani kontroli nadawcy zachowali zasadę pluralizmu przyjmując w programach co przynajmniej trzy takie ugrupowania.

Wszyscy poddani kontroli nadawcy wypełnili obowiązek związany z prezentowaniem stanowisk związków zawodowych i związków pracodawców wynoszący co najmniej 30 minut w miesiącu.

 

łoz/KRRiT


Powiązane artykuły

Apple zmienia nazewnictwo systemów operacyjnych. Koniec z numerami wersji

Apple wprowadza jednolity system nazewnictwa swoich systemów operacyjnych. Od września iOS, macOS, iPadOS i inne platformy będą oznaczane rokiem –...

Sztuczna inteligencja w Windowsie. Funkcja „Click to Do” już w Polsce

Microsoft udostępnił użytkownikom systemu Windows 11 w Europie nową funkcję o nazwie Click to Do. Rozwiązanie wprowadza elementy sztucznej inteligencji...

Media pod lupą KRRiT w ostatnim tygodniu kampanii prezydenckiej

Monitoring KRRiT wskazuje na dominujące tematy obecne w mediach podczas kampanii przed II turą wyborów prezydenckich w Polsce. Do najczęściej...

Udostępnij:

Facebook X X X