Od jesieni 2019 r. kilkadziesiąt pojazdów elektrycznych o ładowności do 800 kg będzie przewozić paczki klientów Poczty Polskiej. To efekt ubiegłorocznych testów EV. 14 lutego pocztowcy rozpoczęli testy kolejnej grupy samochodów, tym razem o większej ładowności.
Poczta Polska informuje, że realizacja programu „Elektromobilność” oznacza nie tylko oszczędności na paliwie, ale także włączenie się spółki w działania na rzecz poprawy jakości powietrza.
– Podjęliśmy decyzję o dołączeniu do naszej floty pierwszych kilkudziesięciu aut elektrycznych. Chcemy rozpisać przetarg na ich pozyskanie. To efekt ubiegłorocznych testów tego typu pojazdów w naszej firmie. Dzisiaj zaczynamy kolejny etap sprawdzania samochodów elektrycznych w codziennej pracy – tym razem o większej ładowności. Elektryczne auta będą przyjazne mieszkańcom miejscowości, w których problemem jest hałas drogowy i komunikacyjne zanieczyszczenie powietrza. Planujemy wymianę części floty na pojazdy elektryczne różnych kategorii – powiedział Przemysław Sypniewski, Prezes Zarządu Poczty Polskiej.
Samochody elektryczne o masie całkowitej do 3.5 tony i ładowności powyżej 800 kg będą testowane przez spółkę w Warszawie, Poznaniu, Lublinie, Łodzi, Zabrzu, Krakowie i Pruszczu Gdańskim od połowy lutego do połowy maja br. Weźmie w nich udział osiem pojazdów: Renault Master Z.E., Volkswagen e-Crafter, Maxus-Hitachi oraz Mercedes e-Vito w liczbie 5 egzemplarzy. Kierowcy Poczty Polskiej będą sprawdzać parametry techniczno-użytkowe testowanych samochodów, takie jak przyspieszenie, hamowanie, komfort jazdy i obsługi, sposób ładowania akumulatorów i możliwą do przejechania liczbę kilometrów. Po przeprowadzeniu testu każdy użytkownik sporządzi krótki opis i ogólną charakterystykę pojazdu.
W ubiegłym roku Poczta sprawdzała również funkcjonowanie stacji ładowania EV. Tym razem testy ładowarek będą prowadzone w Warszawie, Zabrzu Pruszczu Gdańskim i Komornikach, a urządzenia użyczą firmy: PRE Biel, kmt Ecotap Poland oraz Power EV (2 ładowarki).
Wiosną 2018 roku Poczta Polska przetestowała homologowane pojazdy o ładowności do 800 kg. W testach brało udział 15 EV kilku producentów: Citroen Berlingo, Melex 381, 382 i 391, Nissan e-NV200, Peugeot Partner, Renault Kangoo, Zeppelin Goupil G4 i G5, a także Komel – konwertyk Instytutu Napędów i Maszyn Elektrycznych. Nadal trwa przedłużony etap testów elektrycznych pojazdów przeznaczonych dla listonoszy. Po zakończeniu i podsumowaniu projektu podjęte zostaną decyzje dotyczące wprowadzania ich do floty spółki.
ORPA.pl