icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Poczta Polska zakupuje samochody elektryczne do floty

Od jesieni 2019 r. kilkadziesiąt pojazdów elektrycznych o ładowności do 800 kg będzie przewozić paczki klientów Poczty Polskiej. To efekt ubiegłorocznych testów EV. 14 lutego pocztowcy rozpoczęli testy kolejnej grupy samochodów, tym razem o większej ładowności.

Poczta Polska informuje, że realizacja programu „Elektromobilność” oznacza nie tylko oszczędności na paliwie, ale także włączenie się spółki w działania na rzecz poprawy jakości powietrza.

– Podjęliśmy decyzję o dołączeniu do naszej floty pierwszych kilkudziesięciu aut elektrycznych. Chcemy rozpisać przetarg na ich pozyskanie. To efekt ubiegłorocznych testów tego typu pojazdów w naszej firmie. Dzisiaj zaczynamy kolejny etap sprawdzania samochodów elektrycznych w codziennej pracy – tym razem o większej ładowności. Elektryczne auta będą przyjazne mieszkańcom miejscowości, w których problemem jest hałas drogowy i komunikacyjne zanieczyszczenie powietrza. Planujemy wymianę części floty na pojazdy elektryczne różnych kategorii – powiedział Przemysław Sypniewski, Prezes Zarządu Poczty Polskiej.

Samochody elektryczne o masie całkowitej do 3.5 tony i ładowności powyżej 800 kg będą testowane przez spółkę w Warszawie, Poznaniu, Lublinie, Łodzi, Zabrzu, Krakowie i Pruszczu Gdańskim od połowy lutego do połowy maja br. Weźmie w nich udział osiem pojazdów: Renault Master Z.E., Volkswagen e-Crafter, Maxus-Hitachi oraz Mercedes e-Vito w liczbie 5 egzemplarzy. Kierowcy Poczty Polskiej będą sprawdzać parametry techniczno-użytkowe testowanych samochodów, takie jak przyspieszenie, hamowanie, komfort jazdy i obsługi, sposób ładowania akumulatorów i możliwą do przejechania liczbę kilometrów. Po przeprowadzeniu testu każdy użytkownik sporządzi krótki opis i ogólną charakterystykę pojazdu.

W ubiegłym roku Poczta sprawdzała również funkcjonowanie stacji ładowania EV. Tym razem testy ładowarek będą prowadzone w Warszawie, Zabrzu Pruszczu Gdańskim i Komornikach, a urządzenia użyczą firmy: PRE Biel, kmt Ecotap Poland oraz Power EV (2 ładowarki).

Wiosną 2018 roku Poczta Polska przetestowała homologowane pojazdy o ładowności do 800 kg. W testach brało udział 15 EV kilku producentów: Citroen Berlingo, Melex 381, 382 i 391, Nissan e-NV200, Peugeot Partner, Renault Kangoo, Zeppelin Goupil G4 i G5, a także Komel – konwertyk Instytutu Napędów i Maszyn Elektrycznych. Nadal trwa przedłużony etap testów elektrycznych pojazdów przeznaczonych dla listonoszy. Po zakończeniu i podsumowaniu projektu podjęte zostaną decyzje dotyczące wprowadzania ich do floty spółki.

ORPA.pl

Od jesieni 2019 r. kilkadziesiąt pojazdów elektrycznych o ładowności do 800 kg będzie przewozić paczki klientów Poczty Polskiej. To efekt ubiegłorocznych testów EV. 14 lutego pocztowcy rozpoczęli testy kolejnej grupy samochodów, tym razem o większej ładowności.

Poczta Polska informuje, że realizacja programu „Elektromobilność” oznacza nie tylko oszczędności na paliwie, ale także włączenie się spółki w działania na rzecz poprawy jakości powietrza.

– Podjęliśmy decyzję o dołączeniu do naszej floty pierwszych kilkudziesięciu aut elektrycznych. Chcemy rozpisać przetarg na ich pozyskanie. To efekt ubiegłorocznych testów tego typu pojazdów w naszej firmie. Dzisiaj zaczynamy kolejny etap sprawdzania samochodów elektrycznych w codziennej pracy – tym razem o większej ładowności. Elektryczne auta będą przyjazne mieszkańcom miejscowości, w których problemem jest hałas drogowy i komunikacyjne zanieczyszczenie powietrza. Planujemy wymianę części floty na pojazdy elektryczne różnych kategorii – powiedział Przemysław Sypniewski, Prezes Zarządu Poczty Polskiej.

Samochody elektryczne o masie całkowitej do 3.5 tony i ładowności powyżej 800 kg będą testowane przez spółkę w Warszawie, Poznaniu, Lublinie, Łodzi, Zabrzu, Krakowie i Pruszczu Gdańskim od połowy lutego do połowy maja br. Weźmie w nich udział osiem pojazdów: Renault Master Z.E., Volkswagen e-Crafter, Maxus-Hitachi oraz Mercedes e-Vito w liczbie 5 egzemplarzy. Kierowcy Poczty Polskiej będą sprawdzać parametry techniczno-użytkowe testowanych samochodów, takie jak przyspieszenie, hamowanie, komfort jazdy i obsługi, sposób ładowania akumulatorów i możliwą do przejechania liczbę kilometrów. Po przeprowadzeniu testu każdy użytkownik sporządzi krótki opis i ogólną charakterystykę pojazdu.

W ubiegłym roku Poczta sprawdzała również funkcjonowanie stacji ładowania EV. Tym razem testy ładowarek będą prowadzone w Warszawie, Zabrzu Pruszczu Gdańskim i Komornikach, a urządzenia użyczą firmy: PRE Biel, kmt Ecotap Poland oraz Power EV (2 ładowarki).

Wiosną 2018 roku Poczta Polska przetestowała homologowane pojazdy o ładowności do 800 kg. W testach brało udział 15 EV kilku producentów: Citroen Berlingo, Melex 381, 382 i 391, Nissan e-NV200, Peugeot Partner, Renault Kangoo, Zeppelin Goupil G4 i G5, a także Komel – konwertyk Instytutu Napędów i Maszyn Elektrycznych. Nadal trwa przedłużony etap testów elektrycznych pojazdów przeznaczonych dla listonoszy. Po zakończeniu i podsumowaniu projektu podjęte zostaną decyzje dotyczące wprowadzania ich do floty spółki.

ORPA.pl

Najnowsze artykuły