Na dwie części dzieli się gigant medialny z USA Warner Bros. Discovery, właściciel nadającej z Polski telewizji TVN. Jedna z wydzielonych spółek zajmie się tradycyjną telewizją, druga usługami cyfrowymi, m.in. streamingiem. Czy to recepta na kłopoty finansowe WBD?
W ubiegłym roku, aby ratować finanse amerykański koncern chciał sprzedać TVN.
TVN będzie w Global Networks
W sprzedaży TVN, która teraz będzie częścią wydzielonej spółki Global Networks, przeszkodziły najprawdopodobniej m.in. strategia biznesowa Warner Bros. Discovery, trwająca w Polsce permanentna kampania przed wyborami lokanymi, do PE i prezydenckimi oraz powrót do Białego Domu prezydenta Donalda Trumpa.
Informacja o podziale WBD trafiła do polskich mediów na początku tygodnia. „Spółka Warner Bros. Discovery planuje, że do końca przyszłego roku podzieli się na dwa niezależne podmioty” – napisał portal Business Insider. „Medialny gigant ogłosił, że krok ten podyktowany jest zmianą preferencji konsumentów, którzy coraz częściej odchodzą od tradycyjnej telewizji na rzecz streamingu w sieci” – podano.
Streaming i tradycyjna telewizja
Serwis BI tłumaczy, co podział oznacza dla podmiotów WBD i jej odbiorców. „Spółka informuje, że do końca przyszłego roku podzieli się na dwa podmioty. Pierwszy z nich to <<Streaming and Studios>>, który przejmie część biznesu giganta związaną z produkcją filmów oraz usługę streamingową HBO Max” – podkreślił portal.
Nie oznacza to, że dotychczasowy sektor telewizyjny zostanie zlikwidowany. „Drugi podmiot będzie się nazywał <<Global Networks>> i obejmie tzw. tradycyjną część biznesu, czyli stacje telewizyjne takie jak CNN, TNT Sports, Discovery, jak również polski TVN” – podsumował Business Insider.
opr. hub/ BI/ WBD