icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Polak: Jest zgoda na restrukturyzację Przewozów Regionalnych

Marszałek województwa lubuskiego Elżbieta Polak podpisała porozumienie w sprawie restrukturyzacji Przewozów Regionalnych. To kolejny krok przybliżający Przewozy Regionalne do odzyskania płynności finansowej, a w ciągu najbliższych pięciu lat do osiągnięcia trwałej rentowności. – Ustaliliśmy z Przewozami Regionalnymi konkretne kierunki współpracy – mówi marszałek.

Przewozy Regionalne to największy pasażerski przewoźnik kolejowy w Polsce. Spółka o kluczowym znaczeniu dla całego rynku przewozów regionalnych wymaga jednak natychmiastowej restrukturyzacji. Ma ona polegać na dofinansowaniu ze strony Skarbu Państwa, które pozwoli firmie na pozbycie się historycznych długów oraz konkretne działania naprawcze w regionalnych oddziałach spółki. Scenariusz ten popierają marszałkowie dziewięciu województw: mazowieckiego, śląskiego, kujawsko-pomorskiego, lubelskiego, świętokrzyskiego, opolskiego, pomorskiego, wielkopolskiego (deklaracja poparcia, w trakcie finalizacji kwestii formalnych) oraz od czwartku także lubuskiego. Tym samym plan naprawczy popiera dziewięciu właścicieli reprezentujących ponad 60 proc. udziałów w spółce.

– Ustaliliśmy kierunki współpracy z Przewozami Regionalnymi, z których najważniejsze to:  wspólne dążenie do obniżenia kosztów dostępu do infrastruktury kolejowej, wprowadzenie transportu zintegrowanego na nierentownych trasach oraz celowego monitoringu natężenia ruchu na wszystkich trasach, w celu wyeliminowania zbędnych kosztów – podkreśla Elżbieta Polak, marszałek województwa lubuskiego.

Cieszę się, że systematycznie zwiększa się grono samorządów popierających restrukturyzację Przewozów Regionalnych – mówi Tomasz Pasikowski, prezes zarządu Przewozów Regionalnych. – Zrestrukturyzowana spółka będzie mogła wreszcie być konkurencyjna oraz dzięki m.in. inwestycjom taborowym oferować wyższą jakość usług pasażerom. Dzięki temu nie tylko województwo lubuskie, ale i wszystkie pozostałe, będą miały pewność, że organizacja pasażerskiego ruchu pociągów w ich regionie jest prowadzona w sposób efektywny i najbardziej korzystny dla mieszkańców – dodaje.

Plan restrukturyzacji Przewozów Regionalnych zakłada, że partner strategiczny reprezentujący Skarb Państwa wniesie do spółki środki finansowe w wysokości około 750 mln zł, stając się tym samym jej większościowym udziałowcem. Fundusze te pozwolą spółce przywrócić zdolność do terminowych realizacji płatności, a następnie do inwestycji m.in. w nowe pociągi.

– Jako samorząd województwa robimy wszystko, żeby nasze koleje były bezpieczne i komfortowe. W tym celu kupujemy nowe pojazdy szynowe. Wszyscy wiemy, że transport kolejowy to ekologia, na którą zdecydowanie stawiamy teraz, a zwłaszcza w nowej perspektywie finansowej Unii Europejskiej. Z raportu przygotowanego przez Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju wynika, że największym beneficjentem inwestycji kolejowych współfinansowanych z funduszy unijnych w latach 2014-2020 będzie właśnie woj. Lubuskie – dodaje marszałek Polak.

Źródło: Lubuskie

Marszałek województwa lubuskiego Elżbieta Polak podpisała porozumienie w sprawie restrukturyzacji Przewozów Regionalnych. To kolejny krok przybliżający Przewozy Regionalne do odzyskania płynności finansowej, a w ciągu najbliższych pięciu lat do osiągnięcia trwałej rentowności. – Ustaliliśmy z Przewozami Regionalnymi konkretne kierunki współpracy – mówi marszałek.

Przewozy Regionalne to największy pasażerski przewoźnik kolejowy w Polsce. Spółka o kluczowym znaczeniu dla całego rynku przewozów regionalnych wymaga jednak natychmiastowej restrukturyzacji. Ma ona polegać na dofinansowaniu ze strony Skarbu Państwa, które pozwoli firmie na pozbycie się historycznych długów oraz konkretne działania naprawcze w regionalnych oddziałach spółki. Scenariusz ten popierają marszałkowie dziewięciu województw: mazowieckiego, śląskiego, kujawsko-pomorskiego, lubelskiego, świętokrzyskiego, opolskiego, pomorskiego, wielkopolskiego (deklaracja poparcia, w trakcie finalizacji kwestii formalnych) oraz od czwartku także lubuskiego. Tym samym plan naprawczy popiera dziewięciu właścicieli reprezentujących ponad 60 proc. udziałów w spółce.

– Ustaliliśmy kierunki współpracy z Przewozami Regionalnymi, z których najważniejsze to:  wspólne dążenie do obniżenia kosztów dostępu do infrastruktury kolejowej, wprowadzenie transportu zintegrowanego na nierentownych trasach oraz celowego monitoringu natężenia ruchu na wszystkich trasach, w celu wyeliminowania zbędnych kosztów – podkreśla Elżbieta Polak, marszałek województwa lubuskiego.

Cieszę się, że systematycznie zwiększa się grono samorządów popierających restrukturyzację Przewozów Regionalnych – mówi Tomasz Pasikowski, prezes zarządu Przewozów Regionalnych. – Zrestrukturyzowana spółka będzie mogła wreszcie być konkurencyjna oraz dzięki m.in. inwestycjom taborowym oferować wyższą jakość usług pasażerom. Dzięki temu nie tylko województwo lubuskie, ale i wszystkie pozostałe, będą miały pewność, że organizacja pasażerskiego ruchu pociągów w ich regionie jest prowadzona w sposób efektywny i najbardziej korzystny dla mieszkańców – dodaje.

Plan restrukturyzacji Przewozów Regionalnych zakłada, że partner strategiczny reprezentujący Skarb Państwa wniesie do spółki środki finansowe w wysokości około 750 mln zł, stając się tym samym jej większościowym udziałowcem. Fundusze te pozwolą spółce przywrócić zdolność do terminowych realizacji płatności, a następnie do inwestycji m.in. w nowe pociągi.

– Jako samorząd województwa robimy wszystko, żeby nasze koleje były bezpieczne i komfortowe. W tym celu kupujemy nowe pojazdy szynowe. Wszyscy wiemy, że transport kolejowy to ekologia, na którą zdecydowanie stawiamy teraz, a zwłaszcza w nowej perspektywie finansowej Unii Europejskiej. Z raportu przygotowanego przez Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju wynika, że największym beneficjentem inwestycji kolejowych współfinansowanych z funduszy unijnych w latach 2014-2020 będzie właśnie woj. Lubuskie – dodaje marszałek Polak.

Źródło: Lubuskie

Najnowsze artykuły