icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

W Polsce powstanie chińska fabryka samochodów elektrycznych?

Jak czytamy w „Pulsie Biznesu”, będący właścicielem Volvo Car, chiński koncern Zhejiang Geely, planuje budowę w jednym z krajów Europy Centralnej fabrykę samochodów elektrycznych. Wartość inwestycji to około 400 mln EUR.

Według Branislava Kocpera, dyrektora zarządzającego spółki Zhi Dou Slovensko, analizowana jest lokalizacja fabryki na Słowacji, w Słowenii, Polsce, na Węgrzech lub w Rumunii. Zdaniem słowackiego dziennika „Hospodárske Noviny” najatrakcyjniejszym miejscem dla nowej fabryki jest Polska i wschodnia Słowacja.

Fabryka, której uruchomienie planowane jest na 2020 r., ma produkować miesięcznie 3 tys. samochodów i zatrudniać około 500 osób. Ma powstawać w niej dwumiejscowy samochód ZD D2 wyposażony jest w silnik o mocy 30 kW, który umożliwia pokonanie na jednym doładowaniu do 260 km. Obecnie samochody te produkowane są w chińskich zakładach Zhi Dou i są eksportowane m.in. do Austrii, Czech, Francji, Niemiec i i Włoch. Najtańsza wersja kosztuje około 18,5 tys. EUR (prawie 80 tys. zł) – czytamy w „Pulsie Biznesu”.

Puls Biznesu/CIRE.PL

Jak czytamy w „Pulsie Biznesu”, będący właścicielem Volvo Car, chiński koncern Zhejiang Geely, planuje budowę w jednym z krajów Europy Centralnej fabrykę samochodów elektrycznych. Wartość inwestycji to około 400 mln EUR.

Według Branislava Kocpera, dyrektora zarządzającego spółki Zhi Dou Slovensko, analizowana jest lokalizacja fabryki na Słowacji, w Słowenii, Polsce, na Węgrzech lub w Rumunii. Zdaniem słowackiego dziennika „Hospodárske Noviny” najatrakcyjniejszym miejscem dla nowej fabryki jest Polska i wschodnia Słowacja.

Fabryka, której uruchomienie planowane jest na 2020 r., ma produkować miesięcznie 3 tys. samochodów i zatrudniać około 500 osób. Ma powstawać w niej dwumiejscowy samochód ZD D2 wyposażony jest w silnik o mocy 30 kW, który umożliwia pokonanie na jednym doładowaniu do 260 km. Obecnie samochody te produkowane są w chińskich zakładach Zhi Dou i są eksportowane m.in. do Austrii, Czech, Francji, Niemiec i i Włoch. Najtańsza wersja kosztuje około 18,5 tys. EUR (prawie 80 tys. zł) – czytamy w „Pulsie Biznesu”.

Puls Biznesu/CIRE.PL

Najnowsze artykuły