OT Logistics S.A. stojąca na czele Grupy Kapitałowej, będącej jednym z liderów branży TSL w Europie, jako jedyna złożyła ofertę w przetargu na zakup 51 proc. udziałów w spółce AD Montecargo z Czarnogóry, zajmującej się kolejowymi przewozami towarowymi.
Bliżej powstania Korytarza transportowanego Północ – Południe
OT Logistics S.A. zaoferowała w ramach przetargu 2,5 mln euro za nabycie ok. 1,7 mln akcji, stanowiących 51 proc. udziałów w spółce AD Montecargo, z możliwość subskrybowania nowych akcji w drodze podwyższenia kapitału, a także prawo do nabycia dodatkowego pakietu akcji posiadanych przez państwo Czarnogóry i instytucje państwowe. Ponadto, OT Logistics proponuje dodatkowe inwestycje o wartości 2,6 mln euro w celu lepszego wykorzystania potencjału i wzmocnienia konkurencyjności Montecargo.
-Ekspansja na Bałkanach jest ważnym ogniwem w rozwoju naszej działalności. Montecargo działa na perspektywicznym rynku kolejowym, który jest istotny z punktu widzenia rozwoju naszej działalności. Ta transakcja wpisuje się w realizację strategii OT Logistics i może zwiększyć nasze możliwości obsługi ładunków w korytarzu transportowym łączącym porty na Bałtyku i Adriatyku. – mówi Zbigniew Nowik, Prezes Zarządu OT Logistics.
Oferta przetargowa OT Logistics S.A. jest obecnie weryfikowana pod kątem formalnym. Po uzyskaniu formalnego potwierdzenia poprawności oferty, OT Logistics zostanie zaproszona do przystąpienia do negocjacji ze Skarbem Państwa w Czarnogórze.
Równolegle OT Logistics S.A. prowadzi negocjacje z władzami Czarnogóry w sprawie nabycia pakietu 30 proc. udziałów w spółce Luka Bar AD BAR. To operator portu morskiego w Barze, który stwarza szerokie możliwości wykorzystania transportu intermodalnego na Bałkanach i umożliwia dogodny transport drogą morską m.in. produktów rolnych do Afryki i na Bliski Wschód.
OT Logistics rozszerza działalność na Bałkanach
W połowie 2015 roku Szczecińska grupa logistyczna nabyła w publicznej ofercie akcje firmy Luka Rijeka za 61,2 mln zł. Dzięki temu będzie miała 20,8 proc.akcji w chorwackim porcie w Rijece.
Wówczas firma przekonywała, że jest to kolejny istotny krok w budowaniu pozycji Grupy Kapitałowej OT Logistics jako lidera w korytarzu transportowym Bałtyk-Adriatyk. W ten sposób firma chce zaoferować obsługę Klientom Grupy na terenie Europy Środkowo-Wschodniej. – Port w Rijece, ze względu na swoje strategiczne usytuowanie, rozbudowę Kanału Sueskiego, a także potencjał do znaczącego wzrostu, daje możliwości ekspansji geograficznej Klientom zainteresowanym obrotem towarowym pomiędzy Europą a krajami basenu morza Śródziemnego i Oceanu Indyjskiego – podkreśliła wówczas firma w komunikacie.