AlertEnergetykaRopa

Kolejne inwestycje naftowe w Porcie Gdynia i bazie paliwowej w Dębogórzu

Port Gdynia. Fot. Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A / port.gdynia.pl

Port Gdynia. Fot. Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A / port.gdynia.pl

Zarząd Morskiego Portu Gdynia oraz PERN wzmacniają współpracę, zmierzającą do umocnienia Portu Gdynia jako niezależnego, morskiego hubu paliwowego. Wynika to ze wzrostu zainteresowaniem importu paliw drogą morską.

Przeładunki gotowych paliw płynnych w gdyńskim porcie wykazują tendencję wzrostową. W okresie styczeń – marzec 2021 roku przeładowane zostało 561 375,49 tys. ton, co w porównaniu do wyniku z tego samego okresu w 2020 roku – 412 337,44 tys. ton – jest wzrostem o 36,14 procent.

Baza Paliw w Dębogórzu na zapleczu portu, skomunikowana rurociągiem bezpośrednio z terminalem paliw płynnych w Porcie Gdynia, została rozbudowana o dwa nowe zbiorniki po 32 tys. m sześc. każdy. Dzięki rozbudowie, pojemność magazynowa bazy wzrosła do prawie 260 tys. m sześc.

Niebawem ruszyć ma budowa kolejnego zbiornika, którego oddanie do użytku jest zaplanowane na przyszły rok. Kompleksowy plan rozwoju bazy obejmuje nie tylko rozbudowę pojemności magazynowych, ale również instalacji transportu rurociągowego oraz modernizację frontu kolejowego. Ponadto we współpracy z PERN, Zarząd Portu Morskiego Gdynia realizuje inwestycje na stanowisku Przeładunku Paliw Płynnych (SPPP). Realizacja inwestycji ma na celu dostosowanie zdolności magazynowych i technologicznych do warunków rynkowych. W ramach zadania inwestycyjnego dotyczącego budowy zbiorników magazynowych w Dębogórzu zastosowano nowatorską technologię budowy. Wyeliminowała ona konieczność wygospodarowania w sąsiedztwie placu budowy pola odkładczego przeznaczonego na montaż dachów, a co z tym związane uniknięto wycinki znacznej powierzchni lasu na potrzeby przygotowania tej powierzchni.

Zarząd Morskiego Portu Gdynia, w związku z obserwowanymi wzrostami przeładunków paliw płynnych na rynku transportu morskiego w 2017 roku podjął decyzję o wdrożeniu programu inwestycyjnego mającego na celu modernizację Stanowiska Przeładunku Paliw Płynnych w Porcie Gdynia (SPPP). Stanowisko Przeładunku Paliw Płynnych, umiejscowione przy falochronie, wyposażone zostało w nowy nalewak wraz z fundamentem i instalacjami przynależnymi, który do użytkowania został oddany w marcu 2020 roku W kwietniu bieżącego roku ogłoszono przetarg na podwyższenie istniejącego Morskiego Ramienia Przeładunkowego R203 na terminalu paliwowym w Porcie Gdynia za pomocą stalowego adaptera.

Port Gdynia/Mariusz Marszałkowski

Marszałkowski: Baltic Pipe, cała naprzód! Jak będzie wyglądać budowa? (ANALIZA)

 


Powiązane artykuły

Goldman Sachs

Goldman Sachs apeluje o ograniczenie rozwoju OZE w Hiszpanii

Bank inwestycyjny Goldman Sachs, od lat zaangażowany w projekty energii odnawialnej, ostrzegł w tym tygodniu, że dalszy rozwój OZE w...

Grad głównym winnym strat w amerykańskiej fotowoltaice

55 procent amerykańskich roszczeń powiązanych z uszkodzeniem farm fotowoltaicznych przez zjawiska pogodowe dotyczy gradu. W skali globalnej, opady gradu zajmują...
reichstag Niemcy Berlin

Niemcy poparli unijne regulacje dotyczące niskoemisyjnego wodoru

Niemieckie ministerstwo gospodarki opublikowało komunikat wyrażając pełne poparcie dla nowych regulacji unijnych dotyczących produkcji wodoru. Bruksela zdecydowała się na  uznanie...

Udostępnij:

Facebook X X X