Alert

Polska promuje się na Targach w Hanowerze

fot. flickr.com/premierrp

Właśnie rozpoczęła się jedna z największych i najważniejszych imprez przemysłowych na świecie – Hannover Messe. Polska jest krajem partnerskim tegorocznej edycji. Podczas czterodniowych targów przedstawiciele polskich firm zaprezentują najbardziej innowacyjne produkty i technologie. Ministerstwo Rozwoju i Agencja Rozwoju Przemysłu postanowiły dodatkowo pokazać krajowy potencjał w formie krótkiego spotu. Po jego obejrzeniu nie ma wątpliwości, że SMART MEANS POLAND.

Celem ponad dwuminutowego filmu jest przedstawienie zaawansowanych technologii i ludzi, którzy je tworzą. Dlatego materiał rozpoczyna się od Politechniki Warszawskiej – to w efekcie kształcenia specjalistów, prowadzonych badań B+R, otwartości na nowe dziedziny i technologie możemy dziś konkurować na  światowych rynkach. Pomysłodawcy  filmu chcieli w ten sposób pokazać, że u podstaw każdej innowacji jest ludzki kapitał, a Polska dysponuje w tej dziedzinie świetnymi ekspertami i doskonałą kadrą.

Materiał przedstawia różne sektory polskiej gospodarki. Pokazuje, że Polska jest innowacyjna i może być liderem w obszarze przemysłu 4.0. Jednym z przykładów takiej branży są nowe technologie, reprezentowane przez Vigo System – ich detektory podczerwieni są wykorzystywane na całym świecie, m.in. w medycynie, technice wojskowe, pracach badawczych, a nawet misjach kosmicznych (pracują na pokładzie łazika Curiosity, w ramach misji Mars Science Laboratory). Podobnie jest z firmą Transition Technologies  – twórcą systemów informatycznych i inżynierskich dla przemysłu, przede wszystkim energetycznego.  W materiale widzimy takie ich produkty jak okulary i kask do wirtualnej rzeczywistości, które płynnie przechodzą  do  „reala”, czy wyobrażeń możliwych do odtworzenia za pomocą druku 3D. Branżę tę reprezentuje firma Zortrax, wiodący producent kompletnego systemu do druku 3D.

W spocie nie mogło zabraknąć sztandarowych już produktów firmy Solaris, której autobusy jeżdżą w pond 30 krajach oraz ciągników Ursusa, zdobywających kolejne, afrykańskie i bliskowschodnie rynki. Wśród przedstawionych produktów znajdują się także panele fotowoltaiczne firmy ML System – szeroko stosowane w ocieplaniu energią słoneczną budynków (BIPV), czy wózki producenta pojazdów elektrycznych Melex – produkty obu firm tworzone są w oparciu o energię odnawialną.

Obraz wieńczy panorama przedstawiająca PKN Orlen – lidera wśród przedsiębiorstw petrochemicznych w Europie Środkowo-Wschodniej.

Głównym zamysłem inicjatorów filmu było pokazanie procesu rozwoju technologii na polskim przykładzie. Realizacji tej idei służyło metaforyczne pokazanie „myśli” – nauki, od której wszystko się zaczyna, po kolejne zaawansowane technologie, jak choćby fotowoltaika, skończywszy na gigantach, rozpoznawalnych polskich markach, jak Solaris, czy PKN Orlen.

Agencja Rozwoju Przemysłu


Powiązane artykuły

Chora dyrektywa tytoniowa

Najnowsza propozycja reformy dyrektywy tytoniowej to najlepszy dowód na to, że brukselska biurokracja, jak nikt inny, potrafi ignorować głos ludzi,...

Legislacyjny Frankenstein

Na warszawskich salonach ktoś uznał, że polska gospodarka jest zbyt silna, a prawo zbyt logiczne — i tak powstał projekt...

Rolnicy na skraju wytrzymałości

Projekt UD213 (nowelizacja tzw. ustawy tytoniowej), który będzie procedowany 20 listopada na Stałym Komitecie Rady Ministrów, wzbudza poważne obawy środowiska...

Udostępnij:

Facebook X X X